Hogyan segíti elő egy kenyai Superhost-házigazda az elfogadást a vendégfogadás során?

Ismerd meg a Nairobiban élő házigazdát, és nézd meg a tippjeit, amelyek segítségével a házigazdák éreztethetik minden vendéggel, hogy szívesen látják őket.
Szerző: Airbnb, 2021. márc. 4.
6 perc olvasás
Frissítve: 2021. márc. 4.

Kiemelt tippek

  • A kenyai Nairobiban élő Superhost-házigazda olyan vendégfogadási tippeket ad, amelyek elősegítik az elfogadást

  • Nézd meg az olvasólistánkat, amely segít továbbra is szembeszállni és leszámolni a rejtett előítéletekkel

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot, és az idei téma a #ChooseToChallenge. Ennek célja, hogy mindannyiunkat arra ösztönözzön: kötelezzük el magunkat, hogy fel fogunk szólalni az egyenlőtlenség ellen, és egy elfogadó világ megteremtésén fogunk dolgozni.

Az Egyesült Államokban és Kanadában februárban tartják a fekete történelem hónapját, márciusban pedig a női történelem hónapja van, így az év első hónapjaiban számos lehetőség van olyan csoportok ünneplésére, amelyek történelmünk során megtapasztalták az egyenlőtlenséget és a diszkriminációt.

De az Airbnb-nél a nők és a feketék történelmét nem csak ebben a hónapban tiszteljük. Fontosnak tartjuk, hogy mindennap megünnepeljük a nők és a feketék történelmét, amely a globális történelmünk része. Ebben a szellemben beszéltünk a kenyai Nairobiban élő fekete bőrű Superhost-házigazdával a világ minden tájáról érkező emberek fogadásával kapcsolatos tapasztalatairól, és tippeket is kaptunk tőle az elfogadás előmozdításához.

A kenyai Nairobiban élő Superhost-házigazda, Juliette elmondta, hogy utazásai közben négy különböző repülőtéren tapasztalt diszkriminációt. „Kiemeltek és megmotoztak, annak ellenére, hogy minden úti okmányom rendben volt” – mondja. „Ezek az élmények arra ösztökéltek, hogy felülkerekedjek rajtuk, és együttérzést, barátságosságot és empátiát tanúsítsak mindenki felé, akivel találkozom különböző kultúrákból.”

A fekete közösség történelme során számos alkalommal szembesült diszkriminációval utazás során, de ugyanez a közösség összegyűlt, hogy választ találjon ezekre a kihívásokra, és segítsen biztonságosabbá és barátságosabbá tenni az utazást. Az Airbnb-nél régóta úgy érezzük, hogy az utazás és az utazás során kialakuló kapcsolatok kínálják a legjobb lehetőséget az elfogultság leküzdésére és az előítéletek lebontására, és elkötelezetten segítünk egyenként lebontani ezeket az akadályokat.

Egy házigazda útja

Juliette a kenyai házigazdacsoport házigazdai közösségének vezetője, ami azt jelenti, hogy önkéntesként vezeti a csoportot, valamint a házigazdáknak szóló találkozókat. Mielőtt házigazda lett, több mint 20 évig vállalati üzleti stratégiai tanácsadó volt. Miután 2014 augusztusában nyugdíjba vonult, a dél-afrikai Fokvárosba utazott, és az Airbnb-n foglalt szálláshelyet. Az élmény után izgatottan várta a lehetőséget, hogy ő is házigazdává válhasson.

„Azonnal hazamentem, átalakítottam az otthonomat, és úgy döntöttem, hogy meghirdetem az Airbnb-n” – mondja Juliette. De mielőtt hivatalosan közzétette volna a hirdetését 2015 januárjában, még hezitált. „Néhányszor meggondoltam magam… de Pamellah, a házigazdai nagykövet meggyőzött, hogy próbáljam ki a vendégfogadást.”

Juliette szerint a jelenleg elérhető oktatási források, mint például a házigazdáknak szervezett találkozók és a közösségi médiában alakuló csoportok még könnyebbé tették a vendégfogadást. Akkoriban arra támaszkodott, hogy személyes kapcsolatot alakított ki más házigazdákkal, például Pamellah-val, akik válaszoltak a kérdéseire, és végigvezették a folyamaton.

Családban marad

Juliette családi otthonát hirdeti az Airbnb-n. „Ugyanebben a házban neveltem fel a gyerekeimet” – mondja. „Ismerem az otthon minden egyedi részletét, tudom, hol van egy kicsit melegebb vagy hidegebb.” Most boldogan fogadja családok új generációit a kiadó helyén.

„Különösen büszke vagyok arra, hogy barátságos otthont tudok biztosítani a családoknak, akik újszülöttekkel és csecsemőkkel érkeznek” – mondja Juliette. Mindezek felett 20 éves fiával úgy ismerteti meg a vállalkozás világát, hogy társházigazdaként együttműködik vele.

Az elfogadás a vendégfogadási stílusoddal kezdődik

Juliette megtanult egy-két dolgot a vendégfogadásról az évek során, és mindig igyekszik arra összpontosítani, hogy folyamatosan jól informált legyen, miközben vendégeket fogad. Íme a legjobb javaslatai az elfogadás előmozdítására:

  • Csatlakozz egy házigazdai csoporthoz. „Nem kell mindent egyedül megoldanod” – mondja Juliette. „Rengeteg házigazda van, aki járt már a cipődben, és szívesen támogat, mialatt te is tapasztalt házigazdává válsz, tanácsot ad, és segít túllépni a szkepticizmuson. Manapság sokkal egyszerűbb vendégeket fogadni, mint régen.”
  • Nézz utána mindennek, ami fontos. „Használd a rendelkezésedre álló erőforrásokat” – mondja Juliette. „Az Airbnb biztosítja ezeket a tudnivalókat, de számos egyéb információforrás is rendelkezésre áll. Ma már sokkal több információt lehet találni, mint korábban.”
  • Fejleszd a vendégfogadási stílusodat. Amikor elkezdesz vendégeket fogadni, érezd, merre tartasz. Juliette azt tanácsolja, hogy „határozd meg, mit szeretnél elérni az Airbnb-n. Hogyan szeretnéd, hogy kezeljenek, ha te lennél a vendég? Mi az, amiben te vagy a legjobb? Mi az, amiben más vagy, mint mások? Miről emlékezzenek rád a vendégek? Készíts egy tervet.”
  • Számíthasson rád a közösséged. Ha segítesz másoknak, nagyobb valószínűséggel vagy elfogadó és a közösség életében aktívan részt vevő házigazda. „Miután megteremtetted a vendégfogadási alapokat saját magad számára, és kialakult, hogy miben vagy egyedülálló, találd meg a módját, hogy segíts a közösségnek és más házigazdáknak” – mondja Juliette. „Jelenleg nőket támogatok a vendégfogadásban.”
  • Priorizáld a biztonságot. „Nagyon fontosnak tartom, hogy biztonságban érezzem magam fekete nőként” – mondja Juliette. „Alakíts ki bizalmat a vendégeiddel – ez elengedhetetlen ahhoz, hogy meg tudd védeni őket.” Juliette a környéken történő közlekedésben is segít a vendégeknek. „Tudom, hogy egyedül vagy akár másokkal együtt utazni egy új helyen ijesztő élmény lehet” – mondja. „A várossal, az otthonommal és a vendégekkel kapcsolatos ismereteimet arra használom, hogy a vendégeknek a lehető legbiztonságosabb élményt nyújtsam.”

Egy hely, ahol mindenki otthon érezheti magát

Mint fekete bőrű házigazda, aki rendszeresen fogad vendégeket a világ különböző részeiről, Juliette tudja, mennyire fontos a befogadás és a kötődés érzésének előmozdítása. Az elmúlt hat évben, amióta vendégeket fogad, rengeteget tanult arról, hogyan éreztetheti a vendégekkel, hogy szívesen látja őket. Íme a legjobb vendégfogadási tippjei:

  • Meséld el a történetedet a hirdetésedben. Határozd meg, hogy mi tesz egyedivé téged és a szálláshelyedet, és ezt oszd meg a házigazdai profilodban és a hirdetésedben is. „Adj meg minden részletet arról, hogy mi tesz téged és a szálláshelyedet különlegessé, és tedd egyértelművé, hogy mire számíthatnak a vendégek” – mondja Juliette. „Ez is egy módja a kapcsolatteremtésnek.”
  • Kapcsold be az Azonnali foglalást. Juliette számára fontos, hogy minden vendégét egyformán kezelje, és ennek első lépéseként bekapcsolta az Azonnali foglalást. Bár a házigazdák csak a foglalás elfogadása után láthatják a vendég profilképét, a diszkrimináció gyakran az észlelésen alapul, és akár a keresztneve alapján is kialakulhat valakiről a származásával kapcsolatos feltételezés. Az Azonnali foglalás segítségével ezek a tényezők nem játszanak szerepet a foglalási folyamatban.
  • Kommunikálj korán és gyakran. „Általában azzal kezdem a folyamatot, hogy megkérdezem, mire van szüksége a vendégnek, mire számíthatok, mikor érkezik, mit tehetek érte, és hogyan tehetem minél jobbá a foglalási élményét” – mondja Juliette. A házi útmutatójában kitölti a hézagokat. „Útmutatót is biztosítok, amely segít a vendégeknek eligazodni a kiadó helyemen, és elkerülni a meglepetéseket. A rengeteg kommunikációval sok probléma megelőzhető.”
  • Üdvözöld a vendégeket személyesen. „Minden vendéget különleges vendégként kezelek” – mondja Juliette. „Minden vendégnek adok egy címkét a nevével, és minden egyes vendég személyre szabott figyelemben részesül nálam. Mindig személyesen fogadom a vendégeimet, kivéve, ha valahol máshol kell lennem.” Ha minden vendéggel ugyanolyan barátságosan bánunk, az segíthet az elfogultság korlátozásában és az elfogadás előmozdításában, valamint biztosítja, hogy mindenki jól érezze magát.
  • Figyelj oda a vendégek igényeire. „Különböző kultúrákból és háttérrel rendelkező vendégeket fogadok, akiknek eltérő igényeik, elvárásaik és tapasztalataik vannak” – mondja Juliette. „Meghallgatok mindent, amit mondanak, és ha valamit nem értek pontosan, további kérdéseket teszek fel.” Gyakran fogad például kenyai származású utazókat, akik más országokban élnek, és látogatóba jönnek haza. „Gyakran abban is segítek nekik, hogy újra felfedezzék Nairobit.”

További források az elfogadás előmozdításához

Házigazdaként tudod, mennyire fontos, hogy szembeszállj és leszámolj a benned rejlő elfogultsággal, hogy továbbra is ugyanolyan vendégszeretetben részesíthess minden vendéget, függetlenül attól, hogy kicsoda, honnan származik, vagy mondjuk hogy néz ki.

Ezért szeretnénk megosztani veled néhány információforrást, amelyet hasznosnak találunk, mialatt folyamatosan arra törekszünk, hogy közösségünkben előmozdítsuk az aktivizmust és a szövetségesség érzését.

Szeretnénk folytatni a beszélgetést az elfogadásról, ezért bízunk benne, hogy a Közösségi központunkban közzéteszed a saját tapasztalataidat az Airbnb-n történő vendégfogadásról, valamint azokat az erőforrásokat és tippeket, amelyek a legtöbbet segítettek egy olyan hely megteremtésében, ahol mindenki otthon érezheti magát.

A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

Kiemelt tippek

  • A kenyai Nairobiban élő Superhost-házigazda olyan vendégfogadási tippeket ad, amelyek elősegítik az elfogadást

  • Nézd meg az olvasólistánkat, amely segít továbbra is szembeszállni és leszámolni a rejtett előítéletekkel

Airbnb
2021. márc. 4.
Hasznosnak találtad?