Brian Chesky vezérigazgató üzenete házigazdáinknak

Kedves Házigazda!

Az elmúlt néhány hónapban mindannyiunk élete felfordult. Mint sokan közületek, én is napról napra arra ébredek, hogy nem találkozhatok a barátaimmal, munkatársaimmal, és azon tűnődöm, vajon mit tartogat még a jövő. A híreket nézve nap mint nap együttérzéssel gondolok minden olyan országra, közösségre és családra, amelyet ez az elsöprő és mélyreható válság sújt.

Mindeközben a nemzetközi idegenforgalom is megszűnt. A légitársaságokat leállították, a határokat lezárták. Legtöbbünk – a vendégeket is beleértve – a hatósági korlátozások miatt otthon marad, és nem tud kimozdulni. A megszokott értelemben vett utazás szinte lehetetlenné vált.

Március 11-én, amikor az Egészségügyi Világszervezet (WHO) bejelentette a világjárványt, óriási dilemmával kerültünk szembe. Tudtuk, hogy súlyos következményekkel jár a megélhetésetekre nézve, ha lehetővé tesszük a vendégeknek, hogy lemondják foglalásaikat, és visszatérítést kérjenek. Ugyanakkor azt sem engedhettük, hogy a vendégek és a házigazdák a kötelezettségeik miatt veszélyes helyzetekbe sodorják magukat, sőt közegészségügyi kockázatot jelentsenek. Úgy döntöttünk, lehetővé kell tennünk a vendégeknek, hogy lemondják a foglalásaikat, és teljes visszatérítést kérjenek, beleértve az összes díjunkat is. Tudnotok kell, hogy ez nem üzleti döntés volt, hanem a közegészség védelmében történt.

Habár meggyőződésem, hogy helyes volt az egészséget és a biztonságot mindenek elé helyezni, sajnálom, hogy döntésünket anélkül közöltük a vendégekkel, hogy – partnerhez illően – megbeszéltük volna veletek. Ezt szóvá is tettétek, és tényleg lehettünk volna jobb partnerek.

Talán akkor nem éreztétek, de valójában partnerek vagyunk. Ha a ti vállalkozásotok kárt szenved, a miénk is kárt szenved. Tudjuk, hogy most sokan küzdenek nehézségekkel, és szavak helyett cselekvést várnak tőlünk.

Íme néhány intézkedés, amellyel segíteni szeretnénk a válság során.

250 millió amerikai dollárt adunk a házigazdáknak a COVID-19 miatti lemondásokból származó veszteségek csökkentésére. Ha egy vendég a COVID-19-cel kapcsolatos körülmény miatt mondja le a foglalást, és érkezése március 14. és május 31. között lenne esedékes, kifizetjük a 25%-át annak az összegnek, amely rendes körülmények között a lemondási feltételek alapján megilletne. Ez visszamenőleges hatállyal kiterjed minden olyan foglalásra, amelyet a COVID-19 miatt ebben az időszakban lemondanak. A költséget teljes mértékben az Airbnb állja. A kifizetéseket áprilisban kezdjük meg. Azok a vendégek, akik legkésőbb március 14-én foglaltak, továbbra is lemondhatják a foglalást, és normál visszatérítést vagy utazási kreditet kaphatnak az általuk fizetett összeg 100%-áért. További részleteket az airbnb.com/250Msupport oldalon találsz.

10 millió amerikai dolláros Superhost-segélyalapot hoztunk létre. Ezt olyan Superhost-házigazdáknak szánjuk, akik saját otthonukat adják ki, és segítségre van szükségük a lakbér vagy a jelzáloghitel kifizetéséhez, valamint olyan tapasztalt élményházigazdáknak, akiknek az élményprogram vezetéséből származó jövedelem fontos bevételi forrás. A segélyalapot alkalmazottaink hozták létre egymillió dollárnyi adománnyal, saját zsebből, amihez Joe, Nate és én további 9 millióval járulunk hozzá. Áprilistól a házigazdák 5000 amerikai dolláros összeghatárig igényelhetnek vissza nem térítendő támogatást. További részleteket az airbnb.com/superhostrelief oldalon találsz.

**Megkönnyítjük a korábbi vendégeknek, hogy pénzügyi támogatást küldjenek közvetlenül nektek. ** Számtalan vendég jelezte, hogy rendkívül hálás az Airbnb-házigazdák rugalmasságáért, és anyagi támogatást szeretne nyújtani nekik. Lehetővé tesszük a vendégeknek, hogy személyes üzenettel ellátott hozzájárulást küldjenek azoknak a házigazdáknak, akiknél korábban megszálltak. Terveink szerint ez áprilisban kezdődik majd el. Tudjuk, hogy nehéz időkben a legkisebb segítség is sokat számít.

Közösen tettünk azért, hogy az Egyesült Államok kormányának új, COVID-19-hez kapcsolódó gazdaságösztönző törvénytervezete a házigazdákra is kiterjedjen. A jogszabály értelmében az egyesült államokbeli házigazdák most sokféle segítséget igénybe vehetnek, többek között a kisvállalkozásoknak nyújtott támogatásokat és hiteleket, valamint a munkanélküli-segélyt. Hatalmas köszönettel tartozunk nektek a több mint 105 ezer hívásért és e-mailért, melyet a kongresszusi képviselők kaptak tőletek.

Más kezdeményezéseken is dolgozunk, és a következő hetekben további részletekkel jelentkezünk. Többek között szakértők és epidemiológusok aktív bevonásával tisztasági előírásokat állítunk össze a ti és vendégeitek védelmében, utazási biztosítást hozunk létre nektek és vendégeiteknek, valamint programokat indítunk, amelyek keretében keresletet teremtünk vállalkozásotok újjáépítéséhez.

Kötelességemnek érzem, hogy a partnerség helyreállítására törekedjek. Hiszen mi együtt lehetünk igazán jók és erősek. Erre friss példát is láthatunk: közös erőfeszítéssel lakhatást kínálunk a frontvonalban harcoló egészségügyi dolgozóknak. Együtt több mint százezer egészségügyi dolgozónak, segélymunkásnak és készenléti dolgozónak biztosítunk lakhatást, melyet ingyenesen vagy támogatással vesznek igénybe. Már több mint 40 ezren jelentkeztek közületek, hogy segíteni szeretnének. Csatlakozz te is az airbnb.com/covid19relief oldalon.

A partnerség alapja a bizalom, melyet időbe telik kiépíteni. Tudjuk, van még mit tennünk azért, hogy megerősítsük bennetek a bizalmat, ami mindennél fontosabb nekünk, és elkötelezetten dolgozunk érte. Amikor majd a turizmus újraéled – mert újra fog éledni –, reményeink szerint ismét vendégek millióit fogadhatjuk együtt.

Brian Chesky

Ez az üzenet a következő nyelveken érhető el:

Italiano | Français | Deutsch | Português | Español | Русский | 中文 | 日本語 | 한국어