Miután elkezdesz gépelni, javaslatok fognak megjelenni. Az áttekintéshez használd a felfelé és lefelé mutató nyilakat. A kiválasztáshoz használd az Enter billentyűt. Ha a kijelölt rész egy kifejezés, akkor a kifejezés kerül be a keresésbe. Ha a javaslat egy link, akkor a böngésző erre az oldalra navigál.
Útmutató

Foglalásokról írt vélemények

A vélemények kulcsfontosságúak a bizalomépítéshez az Airbnb-n – a véleményírás fontos módja annak, hogy a házigazdák és a vendégek visszajelzést adjanak egymásnak, és segítsék a közösségünket abban, hogy megalapozott döntéseket hozzanak, valamint annak megértésében, hogy mire számíthatnak a tervezés során. Hisszük, hogy egy méltányos véleményezési rendszer célja tiszteletben tartani és védeni a közösségünktől érkező valódi visszajelzéseket, és számos biztosítékkal segítünk a véleményezési rendszerünkbe vetett bizalom kiépítésében.

Ki írhat véleményt az Airbnb-n?

A házigazdák és vendégek csak olyan szálláshelyekről írhatnak véleményt, amelyeket az Airbnb-n foglaltak le és fizettek ki.

Mikor lehet beküldeni és közzétenni a véleményeket?

Miután a távozás befejeződött, a házigazdáknak és a vendégeknek 14 nap áll rendelkezésükre, hogy megírják a véleményt. A vendégek és a házigazdák bizonyos esetekben olyan foglalásról is írhatnak véleményt, amelyet az érkezés napján (a szálláshely időzónája szerint éjfélig) vagy utána mondtak le.

A véleményeket csak az után tesszük közzé, hogy:

  1. Mindkét fél beküldte a véleményét, vagy
  2. A 14 napos időszak véget ért – attól függően, hogy melyik következik be előbb.

Ha a házigazda az érkezés napja előtt mondja le a foglalást, a házigazda és a vendég sem írhat véleményt a foglalásról.

Hogyan írhatok véleményt?

A szállás elhagyását követően az Airbnb e-mailt küld neked, amelyben arra kér, hogy írj véleményt a legutóbbi házigazdádról vagy vendégedről. Az e-mailben megjelenik egy hivatkozás, amely közvetlenül a Vélemények oldalra visz, ahol megoszthatod a foglalással kapcsolatos visszajelzésedet a közösség többi tagjával.

Ha nem találod a hivatkozást az e-mailjeid között, közvetlenül az Airbnb-n is írhatsz véleményt. Ha vendég vagy, lépj az Utazások oldalra, ha pedig házigazda vagy, látogass el a Foglalás részre a Ma lapodon. A véleményedet közvetlenül a postafiókodból is elküldheted.

Így találod meg a véleményeket

Miután bejelentkeztél az Airbnb-fiókodba, a nyilvános profilodon megtalálod mind a rólad, mind az általad írt véleményeket.

Ha vendég vagy, a véleményeket a következő útvonalat követve is megtekintheted: Profil > Fiók > Profil megnyitása.

Ha házigazda vagy, lépj az Adatok > Vélemények menüpontba.

A vélemények moderáltak?

Az Airbnb nem moderálja a véleményeket a közzétételük előtt, és mindenkit arra bátorítunk, hogy az átláthatóságot segítő véleményt írjon.

A véleményeknek azonban őszintének kell lenniük, és valódi foglalásra kell vonatkozniuk, ha pedig megsértik a véleményekre vonatkozó szabályzatunkat, eltávolíthatjuk őket. Röviden ez azt jelenti, hogy a véleményt a következő esetekben eltávolíthatjuk:

  • A vélemény sérti az Airbnb tartalomra vonatkozó szabályzatát – például személyes vagy bizalmas információ, diszkriminatív, erőszakos vagy fenyegető tartalom van benne
  • A vélemény elfogult – például azért, mert a vendéget arra ösztönözték, hogy egy ingyenes vagy kedvezményes foglalásért cserébe pozitív véleményt írjon, vagy ha arra utaló jeleket találunk, hogy a foglalás kizárólagos célja egy személy összesített értékelésének növelése volt
  • A vélemény nem releváns az írójának az Airbnb-n szerzett tapasztalatát tekintve – például nem tartalmaz olyan közvetlen információt a házigazdáról, a vendégről vagy a szálláshelyről, amely segítené a közösség más tagjait megalapozott foglalási vagy vendégfogadási döntéseket hozni

Észlelési rendszerünk is van, amely proaktívan keresi annak a jeleit, hogy egy vélemény esetleg nem egy valódi foglalásra vonatkozik. Ha a rendszerünk azt észleli, hogy egy vélemény valószínűleg hamis – például azért, mert nem egy valódi Airbnb-foglalásra vonatkozik, vagy mert olyan foglalásra vonatkozik, amely kizárólag egy személy értékelésének javítására szolgál –, a véleményt eltávolítjuk.

Vélemény szerkesztése

Az őszinte és pártatlan vélemények ösztönzése érdekében korlátozzuk a házigazdák és a vendégek lehetőségét, hogy a megírását követően szerkesszék a véleményt.

  • Ha te küldöd el elsőként a véleményedet, a 14 napos véleményezési időszakon belül bármikor szerkesztheted, egészen addig, amíg a másik fél el nem küldi a sajátját
  • Miután mindkét véleményt megkaptuk, vagy a 14 napos véleményezési időszak véget ért – attól függően, hogy melyik következik be előbb –, mindkettő automatikusan megjelenik, és nem lehet további módosításokat végezni
  • A vendég és a házigazda véleménye egyszerre jelenik meg, és a megjelenést követően nem szerkeszthető (így a másik fél nem tudja a véleményed alapján módosítani a sajátját)
  • Nem kérheted egy rólad írt vélemény szerkesztését, azt az egy esetet kivéve, ha kapcsolatba lépsz velünk, és arra kérsz minket, hogy a véleményben szereplő, rád vonatkozó névmások nemét módosítsuk

Vélemény megválaszolása

Egy rólad írt véleményre nyilvános választ tehetsz közzé a vélemény beküldését (nem a közzétételét) követő 30 napon belül. Nyugodtan válaszolj részletesebben, vagy írd le a saját nézőpontodat – a lényeg, hogy te is kövesd a véleményekre vonatkozó szabályzatunkat.

Vélemény törlése

Nem távolíthatsz el rólad írt véleményt, ha nem értesz vele egyet, de jelentheted nekünk, ha úgy gondolod, hogy sérti a véleményekre vonatkozó szabályzatunkat. A véleményekre vonatkozó szabályzatunkat megsértő véleményeket eltávolítjuk, és a vendéget és a házigazdát is tájékoztatni fogjuk erről a döntésről az eltávolítás után.

Eltávolíthatsz egy általad írt véleményt, ha az már nem tükrözi a vendégként vagy házigazdaként szerzett valódi élményedet. Az általad írt vélemények eltávolítását az ügyfélszolgálatunktól kérheted.

Csoportokról írt vélemények

Ha a foglalásban egynél több visszaigazolt vendég vesz részt, a házigazda által írt vélemény a foglalást végző vendégnek szól. Ettől függetlenül a vélemény megjelenik a többi visszaigazolt vendég profilján is.

A vélemények rangsorolása

A vélemények rangsorolása időrendi sorrend és relevancia szerint történik. Az utóbbinál figyelembe vehetünk olyan tényezőket, mint a felhasználó nyelve és keresési feltételei. Ha például egy utazó havi foglalásokra keres, általában azoknak a vendégeknek a véleményei jelennek meg először, akik legalább 28 éjszakát töltöttek a szálláshelyen.

Airbnb.org-foglalások

Az Airbnb.org-foglalásokról írt vélemények egy kicsit másképp működnek: tudj meg többet az Airbnb.org-foglalások véleményezéséről.

Segített ez a cikk?

Kapcsolódó cikkek

  • Vendég

    Vélemény írása

    Szeretnél lelkendezni a legutóbbi vendégedről vagy utazásodról? Imádjuk az ilyesmit. A kezdéshez lépj a Vélemények részhez egy webböngészőbe…
  • Vendég

    Egy általad írt vélemény szerkesztése

    A véleményedet a közzétételéig szerkesztheted.
  • Hogy működnek a vélemények?

    A vélemények segítségével a házigazdák és a vendégek egyszerűen adhatnak egymásnak visszajelzést. Itt adunk tájékoztatást többek között arró…
Segítséget kaphatsz többek között a foglalásaiddal vagy a fiókoddal kapcsolatban.
Bejelentkezés vagy regisztráció