Ugrás a tartalomra
A javaslatok között a felfelé és lefelé nyíllal mozoghatsz.
Ugrás a fő súgótartalomra

Mi a teendő, ha vészhelyzet vagy elkerülhetetlen körülmények miatt kell lemondanom a foglalást?

Előfordulhat, hogy visszatérítést tudunk adni, vagy el tudunk tekinteni a lemondásért járó szankcióktól, ha olyan váratlan körülmények kényszerítenek lemondásra, amelyekre nem vagy hatással. Alább láthatod az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk hatálya alá tartozó körülmények listáját. A lemondás előtt ellenőrizd, hogy a felmerült körülmény megtalálható-e az alábbi listán, illetve hogy tudod-e biztosítani a szükséges dokumentumokat.

Szankció nélküli lemondás csak a foglalás hivatalos érkezési időpontja előtt bekövetkezett enyhítő körülmények esetén lehetséges.

Dokumentációt igénylő körülmények

Egy házigazda, vendég, társházigazda, további vendég, közvetlen hozzátartozó vagy gondozó halála. A következő dokumentumok valamelyikét kell elküldened:

  • Halotti anyakönyvi kivonat
  • Gyászjelentés
  • Az elhunytat nevesítő cikk
  • Rendőrségi jelentés

Egy házigazdát vagy az utazó társaság valamely tagját érintőváratlan, súlyos betegség vagy sérülés. Orvostól származó nyilatkozatot kell küldened, amely igazolja, hogy az érintett személy váratlan, súlyos betegsége vagy sérülése miatt nem tud vendéget fogadni vagy utazni. A nyilatkozatnak a foglalás dátuma utáni dátummal kell rendelkeznie, és a lemondástól számított 14 napon belül el kell küldeni. Jelenleg az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk nem terjed ki a felhasználó által a foglalás időpontjában már ismert, korábban is fennálló betegségekre.

Kormányzat által előírt kötelezettségek, beleértve az esküdtszéki szolgálatot, utazási korlátozásokat, bíróság előtti megjelenést és katonai bevetést. A foglalás időpontja utáni dátummal ellátott hivatalos értesítés másolatát kell elküldened, amely magában foglalja a kötelezettséget teljesítő személy nevét is.

Előre nem látható károsodás, karbantartás vagy a kényelmi szolgáltatásokkal kapcsolatos probléma az Airbnb-szálláshelyen, ami veszélyessé teszi a vendégek fogadását, vagy meggátolja a vendégeket az alapvető szolgáltatásokhoz, például a folyó vízhez való hozzáférésben. Ez nem foglalja magában a tervezett felújításokat. A következő dokumentumok mindegyikét el kell küldened:

  • igazolás, hogy a hiba javítása folyamatban van,
  • a javítás befejezésének várható időpontja,
  • a folyamatban lévő javításokról kiállított számla,
  • a károkról készített fényképek.

Forgalmi zavarok, beleértve a repülőtér- vagy útlezárásokat, illetve járattörléseket, amelyek ellehetetlenítik az úti cél megközelítését. Ez magában foglalja a természeti katasztrófák, például a földrengések vagy súlyos viharok miatt lezárásokat és járattörléseket is. Be kell küldened az útlezárásról vagy repülőtér-lezárásról szóló közleményt, illetve a járat lemondását igazoló dokumentumot.

Vonat-, busz- vagy kompjárat törlése, ha ugyanazon a napon nem volt elérhető alternatív utazási mód. Olyan dokumentációt kérünk majd, amely egyértelműen bizonyítja, hogy a fuvarozó nem szállított utasokat azon a napon, például a vállalat webhelyének képernyőképét vagy a fuvarozó hivatalos nyilatkozatára mutató linket.

Különleges ellenőrzést igénylő körülmények

Ilyen körülmények esetén nem kell dokumentumokat biztosítani, ezzel foglalkozó csapatunk azonban át fogja tekinteni az egyes eseteket annak ellenőrzésére, hogy közvetlenül érintett vagy-e.

LemondottOpen Homes-foglalások További információ az Open Homes programról.

Természeti katasztrófák, terrorcselekmények és polgári/politikai zavargások, amelyek megakadályozzák a vendég biztonságos indulását vagy érkezését, illetve ellehetetlenítik a vendégek biztonságos elszállásolását.

Egy területen vagy egy teljes embercsoport körében hirtelen kitörő járvány vagy betegség. Nem tartoznak ide a már létező, bizonyos területekre jellemző betegségek, mint például a malária Thaiföldön vagy a Dengue-láz Hawaii területén.

Kormány, bűnüldöző szerv vagy katonaság által elrendeltutazási korlátozások, amelyek korlátozzák a szálláshelyre vagy az élményprogram helyszínére való eljutást, illetve az onnan történő távozást.

A szálláshely vagy élményprogram helyszínére vagy a vendég távozási helyére vonatkozóbiztonsági és a biztonságot fenyegető tényezőkre vonatkozó figyelmeztetés.

Alapvető közüzemi szolgáltatások kimaradása, ami hatással van a szálláshelyre vagy az élményprogram helyszínére.

A vízumra vagy útlevélre vonatkozó követelmények módosítása, ami ellehetetleníti az úti célra történő eljutást. Ez nem foglalja magában az elveszett vagy lejárt úti okmányokat.

Mi a következő lépés?

Ha megbizonyosodtál róla, hogy a felmerült körülmény megfelelnek a fenti feltételeknek, először mondd le a foglalásodat, majd vedd fel velünk a kapcsolatot az igénylés benyújtásához. Végigvezetünk a további lépéseken, amelyek magukban foglalják a szükséges dokumentumok elküldését, majd meg kell várnod, amíg csapatunk áttekinti az esetedet. Az igényléseket a lemondástól számított 14 napon belül kell benyújtani.