Ugrás a tartalomra
Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez

    Kontinentális Kína: A COVID-19-re vonatkozó enyhítő körülmények

    Frissítve 2020. június 25-én

    Ez a cikk ismerteti, hogy az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk miként rendelkezik és milyen feltételeket szab a COVID-19 kapcsán a kontinentális Kínából érkező vendégeknek a kontinentális Kínában található szálláshelyekre és Airbnb-élményprogramokra szóló foglalásainak lemondásáról. Ha egy foglalás már elkezdődött (az érkezés időpontja elmúlt), ez az enyhítő körülmény már nem vonatkozik rá. A kontinentális Kínában kezdeményezett belföldi foglalások kivételével minden foglalás esetén a a COVID-19-cel kapcsolatos globális enyhítő körülményekről szóló cikkből tájékozódhatsz arról, hogy mire terjed ki a szabályzat. Ha szeretnél lemondani egy foglalást a szabályzat értelmében, be kell nyújtanod az enyhítő körülményt igazoló dokumentumokat.

    Milyen foglalásokra vonatkozik a szabályzat?

    A szabályzat azokra a foglalásokra vonatkozik, amelyeket a kontinentális Kínából érkező vendégek bonyolítottak, és a kontinentális Kínában található szállásokra vagy élményprogramokra szólnak. Lehetővé teszi egy foglalás lemondását, ha az alábbi feltételek mindegyike teljesül:

    • hivatalos utazási tanács vagy korlátozás vonatkozik rá, amely megakadályozza a kiutazást az indulási helyről vagy a beutazást a célállomásra; és
    • a foglalásra az utazási tanács vagy korlátozás bejelentése előtt került sor; és
    • az érkezési idő legfeljebb 30 nappal a lemondás időpontja után van.

    A szabályzat nem vonatkozik a már lemondott foglalásokra:

    • A vonatkozó kormányzati bejelentések időpontja előtt vagy
    • a házigazda és a vendég közötti kölcsönös megállapodás alapján.

    Vegyük például a pekingi COVID-19-gócpontot 2020 júniusában. Peking önkormányzata és járványvédelmi hivatala 2020. június 13-án bejelentette, hogy Peking egyes területein a kockázat szintje közepes vagy magas mértékűre emelkedett. Ebben a példában a szabályzat nem vonatkozik a 2020. június 13. előtt lemondott foglalásokra, valamint a 2020. június 13. után bonyolított foglalásokra.

    Kötelező dokumentáció

    Ha a foglalásod megfelel a feltételeknek, lépj velünk kapcsolatba a lemondás napjától számított 14 napon belül. Olyan dokumentációt kell biztosítanod, amelyből kiderül, hogy miért nem tudsz utazni vagy vendégeket fogadni. Átnézzük a dokumentációt, és felvesszük veled a kapcsolatot. A COVID-19 miatt kialakult jelenlegi helyzetből fakadóan előfordulhatnak késések.

    Dokumentáció az érintett személyek esetén

    Vendégeknek és szállást vagy Airbnb-élményprogramokat kínáló házigazdáknak egyaránt:

    • Ha a lakóhelyedet a hatóságok COVID-19 szempontjából közepes vagy magas kockázatúként jelölték meg, illetve ha az egészségügyi készleted színkódja piros vagy sárga, be kell nyújtanod egy képernyőképet az egészségügyi készletedről, egy hivatalos területi kockázatértékelésről szóló bejelentést a lakóhelyed igazolásával együtt, és/vagy a tartózkodási helyed igazolását, például a térképalkalmazásodról készült képernyőképet.
    • Ha COVID-19-cel diagnosztizáltak, COVID-19-gyanú áll fenn nálad, illetve a COVID-19 miatt karanténban vagy, be kell nyújtanod az erről szóló, a hatóságok által kiállított orvosi igazolást vagy dokumentációt.

    Területekkel kapcsolatos korlátozásokról szóló dokumentáció

    Ha egy szálláshely vagy Airbnb-élményprogram területére a COVID-19-cel kapcsolatos korlátozások miatt nem lehet beutazni, a házigazdának dokumentációt kell benyújtania a szálláshely vagy Airbnb-élményprogram helyéről. Ezek közé tartozik:

    • A helyi hatóságok által elrendelt karantén
    • Hivatalos utazási korlátozások vagy a COVID-19-cel kapcsolatos egyéb követelmények, amelyeket a helyi hatóságok rendeltek el.
    • Az épületre vagy helyre vonatkozó belépéssel vagy kilépéssel kapcsolatos korlátozásokról szóló bejelentés, illetve értesítés

    Dokumentáció egyéb COVID-19-cel kapcsolatos körülmények esetén

    • Igazolás arról, hogy a repülőjáratodat vagy szárazföldi közlekedési eszközödet a közlekedési szolgáltató a COVID-19 vagy a kapcsolódó közcélú szabályozás miatt törölte
    • Munkavállalói azonosítód vagy a munkáltatód által biztosított idevágó dokumentáció, amely mutatja a COVID-19-cel kapcsolatos egészségügyi vagy járványvédelmi feladataidat

    Hogyan működik?

    Vendégként az Utazások oldalon az utazásod kiválasztásával áttekintheted a foglalásod lemondási feltételeit, illetve lemondási lehetőségeket találhatsz. Ha a foglalásodra nem vonatkozik a szabályzat, a házigazda szokásos lemondási feltételei lesznek érvényben.

    Ha házigazda vagy, a házigazdai műszerfaladon találsz információkat.

    Javasoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot a házigazdáddal vagy a vendégeddel, és beszéljétek meg a lemondásokra és visszatérítésekre vonatkozó feltételeket.

    További információ

    Az Információs központban olyan cikkeket válogattunk össze, amelyek segítik közösségünket ebben az időszakban. Tájékozódhatsz a legfrissebb hírekről a COVID-19-re adott válaszunkkal kapcsolatban, legyen szó akár a szabályzatok frissítéséről, akár a házigazdáknak és vendégeknek szóló információforrásokról.

    Az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunkban a COVID-19-hez nem kapcsolódó körülményekre vonatkozó feltételekről is tájékozódhatsz.

    Ha házigazda vagy, javasoljuk, hogy kövesd nyomon a COVID-19-cel kapcsolatos megelőzésre és ellenőrzésre vonatkozó helyi követelményeket. Javasoljuk, hogy előzetesen vedd fel a kapcsolatot a vendéggel, és ellenőrizd a kockázat szintjét azon a helyen, ahonnan érkeznek, valamint azt, hogy rendelkeznek-e az egészségügyi állapotukra vonatkozó szükséges igazolással.

    A közösség minden tagját arra kérjük, hogy tartsa szem előtt a tiszteletet, az elfogadást és a diszkriminációellenes szabályzatunkat, amikor közösségünk más tagjaival kommunikál.

    A későbbiekben is rendszeresen újraértékeljük a szabályzat hatályát. Figyeld ezt az oldalt a friss hírekért és új információkért.

    Megkaptad a szükséges segítséget?

    Kapcsolódó cikkek