A házigazdákra vonatkozó alapszabályok
Megköveteljük a házigazdáktól, hogy kövessék a szabályainkat ezeken a területeken, amelyek segítenek kényelmes és megbízható foglalások kialakításában a vendégeknek:
- Foglalási kötelezettségvállalás
- Időszerű kommunikáció
- Hirdetés pontossága
- Szálláshely tisztasága
A házigazdáktól elvárjuk, hogy fenntartsák a magas értékeléseket, mivel a vendégek következetes minőségre számítanak, és véleményeket használnak az élményük megosztásához.
Az alapszabályok részletei
Pozitív értékelések
A hirdetéseknek fenn kell tartaniuk a magas összesített értékeléseket, és el kell kerülniük a túl sok alacsony értékelést. Úgy találtuk, hogy azok a házigazdák, akik nagyszerű véleményeket kapnak, általában négy dologra összpontosítanak: a foglalás vállalására, az időben történő kommunikációra, a hirdetés pontos részleteire és a tisztaságra.
Foglalási kötelezettségvállalás
A házigazdáknak tiszteletben kell tartaniuk az elfogadott foglalásokat, és megbízható érkezési élményt kell biztosítaniuk.
- Lemondások: A házigazdák nem mondhatják le a visszaigazolt foglalásokat, kivéve, ha a házigazda hatáskörén kívül esik bizonyos érvényes okok. A házigazdáknak még ezekben az esetekben is minden tőlük telhetőt meg kell tenniük, hogy a lehető legtöbb átfutási idővel mondják le a foglalást, és ha segítségre van szükségük, fel kell venniük a kapcsolatot az Airbnb-vel.
- Érkezés: A házigazdáknak lehetővé kell tenniük a vendégeik számára, hogy érkezéskor könnyen hozzáférhessenek a szálláshelyhez (például: helyes útbaigazítás, frissített kulcskód stb.) és a szálláshelyen eltöltött idejük során.
Időszerű kommunikáció
A házigazdáknak vagy társházigazdáknak elérhetőnek kell lenniük, hogy válaszoljanak a vendégek érdeklődésére vagy váratlan problémáira, amelyek a foglalások előtt és alatt felmerülhetnek.
Tisztában vagyunk vele, hogy a házigazdáknak számos igényük van az idejével kapcsolatban. Az ésszerű válaszadási idő függhet a konkrét körülményektől, például a vendég érdeklődésének jellegétől és az utazásuk szakaszától.
Ha például egy vendég olyan kérdéssel fordul, amely a szálláshelyen eltöltött idejére jellemző:
- A foglalás előtt:
- Ha az érkezés több mint öt nap múlva esedékes, a házigazdáknak az üzenet kézhezvételétől számított három napon belül válaszolniuk kell a vendégeknek. Ez az, amikor a vendégek valószínűleg további információkat keresnek az utazásuk részleteinek megtervezéséhez.
- Vezetés az érkezésig és a foglalás során:
- Közel van az érkezési időhöz, vagy ha probléma merül fel a foglalás során (hiányzó kulcsfontosságú kényelmi szolgáltatás, a szálláshely-hozzáféréssel kapcsolatos probléma stb.), különösen fontos, hogy gyorsan válaszolj a vendégek üzeneteire. Ezekben a pillanatokban a házigazdák várhatóan 1 órán belül válaszolnak a vendégeknek a helyi nappali órákban kapott üzenetekre. A helyi nappali órákon kívül az Airbnb azonnali segítséget nyújthat azoknak a vendégeknek, akik utazási problémával szembesülnek, ha a házigazda nem válaszol.
- Ellenkező esetben, amikor egy vendég felveszi veled a kapcsolatot a foglalás során vagy az érkezéstől számított öt napon belül, a legjobb, ha 12 órán belül válaszolsz a helyi nappali órákban kapott vendégeknek szóló üzenetekre. Ennek az az oka, hogy ha az érkezés öt napon belül megtörténik, a vendégek megkezdhetik az utazásukat, és szükségük lehet a végleges részletekre, például az érkezésre vonatkozó instrukciókról vagy a szálláshely elhelyezkedéséről.
Hirdetés pontossága
A foglalás időpontjában található hirdetési oldalnak pontosan le kell írnia az otthont, és tükröznie kell azokat a jellemzőket és kényelmi szolgáltatásokat, amelyek a szálláshelyen az érkezéstől a távozásig elérhetők lesznek, beleértve a következőket:
- Foglalás részletei: A házigazdáknak csak a vendég előzetes hozzájárulásával módosíthatják az elfogadott foglalás (dátumok, ár stb.) részleteit.
- Elhelyezkedés: A hirdetési oldalon található helymeghatározási adatoknak (térkép PIN-kód, cím stb.) pontosnak kell lenniük. A hirdetési oldalnak közzé kell tennie minden olyan információt a környékről, amely hatással lehet a zajszintre.
- Típus, méret és adatvédelem: A hirdetési oldalnak pontosan le kell írnia a kínált szálláshely típusát (privát szoba, teljes otthon stb.), a szálláshely beállítását (hálószobák száma, ágyak mérete stb.), valamint az adatvédelem szintjét (helyszíni ingatlankezelő, más vendégek jelenléte stb.).
- Ingatlan: A megadott helynek a lefoglalt helynek kell lennie, és a hirdetési oldalon található fényképeknek és leírásnak pontosan kell tükrözniük a megadott helyet. A házigazdák csak akkor helyettesíthetik az egyik hirdetést a másikkal, ha a vendég előzetesen beleegyezett, és a vendég elfogadta az utazásmódosítási kérést.
- Kényelmi szolgáltatások és házirend: A hirdetési oldalnak közzé kell tennie a vonatkozó házirendet, és pontosan közzé kell tennie az összes elérhető kényelmi szolgáltatást (pezsgőfürdő, konyha, edzőterem stb.), valamint a hirdetésben kínált funkciókat. Ha a hirdetés „alapvető kényelmi szolgáltatásokat” hirdet, a lista minden kényelmi szolgáltatásának elérhetőnek kell lennie a vendégek számára. Ha a kényelmi szolgáltatásokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos korlátozások vannak érvényben, ezeket is teljes mértékben közzé kell tenni a hirdetési oldalon (például egy olyan medencét, amely csak az év bizonyos óráiban vagy hónapjaiban érhető el).
A szálláshely tisztasága
Minden szálláshelynek tisztának és egészségügyi veszélyektől mentesnek kell lennie a vendég érkezése előtt.
- Egészség és biztonság: A szálláshelyeknek mentesnek kell lenniük az egészségügyi veszélyektől (penész, kártevők stb.).
- Tisztaság: A házigazdáknak olyan szálláshelyeket kell biztosítaniuk, amelyek megfelelnek a magas szintű tisztaságnak (kiterjedt por, kisállatszőr, piszkos edények stb.).
- Vendégek forgalma: A házigazdáknak minden foglalás között takarítaniuk kell (mosni, szemetet kivinni, porszívózni/söpörni, a felületeket letörölni stb.).
Szabálysértés bejelentése
Az Airbnb arra ösztönzi a vendégeket, hogy azonnal jelentsék az alapszabályok megsértését. Ha egy vendég az adott alapszabályok gyanújával vagy tényleges megsértésével foglalkozik, arra kérjük, hogy:
- Kommunikálj a házigazdával - a házigazda a legjobb helyzetben van a problémák gyors megoldásához.
- Dokumentáld a problémát az Airbnb üzenetváltással, fényképekkel stb.
- Ha a házigazda nem tudja megoldani a problémát, vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy közvetlenül jelentsd a problémát, vagy visszatérítést kérj a Tartozásrendező központon keresztül.
- Írj őszinte véleményt visszajelzéssel, hogy a házigazda fejlődhessen a jövőbeni vendégek számára.
Házigazdák megtartása ezeknek az alapszabályoknak
Elkötelezetten érvényesítjük ezeket az alapszabályokat. Amikor az alapokra vonatkozó szabályok megsértését jelentik, az Airbnb megpróbálja felvenni a kapcsolatot a házigazdával, hogy megértse, mi történt.
Az általunk kezdeményezett tevékenységek közé tartozhat a házigazdáknak a szabályzatról szóló információk megadása és a figyelmeztetések küldése. Ha ezen alapszabályok ismételt vagy súlyos megsértését jelentik, a házigazdákat vagy azok hirdetéseit felfüggeszthetjük vagy eltávolíthatjuk a platformról.
A szabálysértés jellegétől függően az Airbnb más lépéseket is tehet, például egy közelgő vagy aktív foglalás lemondását, a vendég visszatérítését egy házigazda kifizetéséből, és/vagy megkövetelheti a házigazdáktól, hogy igazolják, hogy megoldotta a problémákat, mielőtt folytathatná a vendégfogadást.
Emellett az a házigazda, aki lemond egy visszaigazolt foglalást, vagy úgy találja, hogy felelős a lemondásért, más következményekkel is szembesülhet a Házigazda általi lemondási feltételeink értelmében. Az Airbnb eltekinthet a lemondási díjaktól, és bizonyos esetekben egyéb következményektől, ha a házigazda bizonyos, a házigazda hatáskörén kívül eső okok miatt mondja le a foglalást.
Vonzó szabálysértések
A házigazdák fellebbezhetnek a jelen szabályzat szerinti döntésekkel, ha felveszik a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal vagy az általunk a fellebbezési folyamat megkezdéséhez biztosított linken keresztül. A fellebbezések áttekintése során figyelembe vesszük a Házigazda által megadott további adatokat, például új vagy javított információkat, a véleményekre vonatkozó szabályzatunk megsértését vagy a szabálysértéssel kapcsolatos egyéb releváns körülményeket.
Kapcsolódó cikkek
- VendégMi történik, ha a hirdetésemet felfüggesztik vagy eltávolítják a házigazdákra vonatkozó alapszabályok miatt?
- VendégAz Airbnb Plus program alapelveiEzek az alapelvek olyan kritériumok, amelyek mércéül szolgálnak a jól megtervezett szálláshelyek és kivételes házigazdák számára.
- HázigazdaAz Airbnb Plus kizárólagossági követelményeiAmikor csatlakozol az Airbnb Plus programhoz, megkérünk, hogy fogadd el a feltételeinket, és csak az Airbnb Plus program keretében hirdesd m…