Ugrás a tartalomra
    Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez
    Május 5.: Fontos információ az Airbnb-től

    Május 5.: Fontos információ az Airbnb-től

    A COVID-19 megváltoztatta az utazási iparágat. Ma kellemetlen hírt jelentettünk be.
    Szerző: Airbnb, 2020. máj. 5.
    Olvasási idő: 7 perc
    Frissítve: 2020. máj. 6.

    A COVID-19 alapjaiban változtatta meg az utazási iparágat, és ma kellemetlen hírt kellett bejelentenünk arról, hogy csökkentjük az Airbnb munkatársainak létszámát. Ezen a héten arra összpontosítunk, hogy gondoskodjunk alkalmazottainkról, és szeretnénk megértésedet és türelmedet kérni, miközben az ő támogatásukra fordítjuk az időnket. Az alábbiakra számíthatsz a következő héten:

    • Továbbra is válaszolni fogunk a kérdésekre a közösségi csatornáinkon, a Közösségi központban, valamint az ügyfélszolgálatunkon keresztül.
    • Kapcsolatba fogunk lépni közösségi vezetők egy kis csoportjával a világ minden tájáról, hogy összegyűjtsük a gyakori kérdéseket és visszajelzéseket.
    • Brian Chesky, a vezérigazgatónk élőben osztja meg a házigazdai híreket május 13-án, és megválaszolja a leggyakoribb kérdéseket, illetve beszél azokról a dolgokról, amelyek a leginkább foglalkoztatnak benneteket

    Továbbra is elkötelezetten támogatunk téged, vendégeidet, és építjük újra együtt a vállalkozásunkat. Hamarosan jelentkezünk.

    A mai napon Brian Chesky, az Airbnb társalapítója és vezérigazgatója az alábbi üzenetet küldte az Airbnb munkatársainak.

    * * *

    Címzett: Az Airbnb munkatársai világszerte
    Tárgy: Fontos hírek

    Kedves Munkatársak!

    Immár hetedik alkalommal beszélek veletek itthonról. Eddig minden alkalommal jó és rossz híreket egyaránt hoztam nektek, de ma sajnos nagyon szomorú hírt kell közölnöm veletek.

    Amikor az elbocsátásokról kérdeztetek, azt feleltem, semmi sem zárható ki. Ma meg kell erősítenem, hogy kénytelenek vagyunk csökkenteni az Airbnb munkatársainak létszámát. Egy olyan vállalatnak, mint a miénk, amelynek alapelve az összetartozás, hihetetlenül nehéz ezzel szembenéznie, és még nehezebb lesz azoknak, akiknek el kell hagyniuk az Airbnb-t. Minden lehetséges részletet meg fogok veletek osztani arról, hogyan jutottam erre a döntésre, mit fogunk tenni a távozókért, és mi fog történni ezután.

    Mindenekelőtt hadd mondjam el, hogyan jutottunk erre a döntésre. Életünk legszörnyűbb válságát tapasztaljuk meg most mindannyian, és ahogy a válság kibontakozott, a turizmus világszerte leállt. Az Airbnb üzleti szempontból súlyos kárt szenved, az előrejelzések szerint idén még a 2019-es bevételünk felét sem fogjuk elérni. Erre válaszul 2 milliárd amerikai dollárral növeltük a tőkét, és drasztikusan csökkentettük a költségeket az Airbnb szinte minden tevékenységét illetően.

    Bár ezekre a lépésekre szükség volt, világossá vált, hogy tovább kell mennünk, amikor két nehéz igazsággal szembesültünk:

    1. Nem tudjuk pontosan, mikor lehet újra elkezdeni utazni.
    2. Amikor ez megtörténik, az utazás nem olyan lesz, mint korábban.

    Bár tudjuk, hogy az Airbnb üzleti tevékenysége teljes mértékben helyre fog állni, nem csak átmeneti vagy rövid távú változásokra kell számítani. Ezért gyökeresen át kell alakítanunk az Airbnb-t, és csökkentenünk kell a munkaerőt, hogy egy célzottabb üzleti stratégiát kövessünk.

    Az Airbnb 7500 munkatársa közül közel 1900 csapattagnak kell elhagynia az Airbnb-t, ami a vállalatunk mintegy 25%-át jelenti. Nem engedhetünk meg magunknak mindent, amit eddig megtehettünk, és amikor a megszorításokról döntöttünk, egy fókuszáltabb vállalatot kellett kitűznünk célul.

    Célzottabb üzleti tevékenység

    Az utazás ebben az új világban másképp zajlik majd, és ennek megfelelően kell fejlesztenünk az Airbnb-t. Az emberek inkább az otthonukhoz közelebbi, biztonságosabb és megfizethetőbb lehetőségeket fogják keresni. Ugyanakkor borzasztóan vágyni fognak valamire, amitől az utóbbi időben megfosztva érzik magukat: az emberi kapcsolatokra. Amikor elindítottuk az Airbnb-t, minden az összetartozásról és az emberi kapcsolatokról szólt. Ez a válság arra sarkallt minket, hogy visszatérjünk a gyökereinkhez, az alapokhoz, ahhoz, ami az Airbnb-t igazán különlegessé teszi: a saját otthonukat kiadó és másokat élményekkel gazdagító Airbnb-házigazdák közösségéhez.

    Ez azt jelenti, hogy ezentúl kevesebbet tudunk befektetni olyan kezdeményezésekbe, amelyek nem támogatják közvetlenül a házigazdai közösségünk alaptevékenységét. Szüneteltetjük a közlekedéssel és az Airbnb-stúdiókkal kapcsolatos programjainkat, és a szállodákba, luxusszolgáltatásokba történő befektetéseinket is vissza kell szorítanunk.

    Döntésünk nem minősíti az érintett csapatokban dolgozók munkáját, és azt sem jelenti, hogy a csapatok minden tagjától meg kell válnunk. Ugyanakkor bizonyos mértékig az Airbnb valamennyi csapata érintett. Több csapat létszáma is csökkenni fog attól függően, hogy melyik csapat mennyire illeszkedik az Airbnb új irányvonalához.

    Hogyan közelítettük meg a létszámcsökkentést?

    Fontos szempont volt, hogy az alapvető értékeink által vezérelt, egyértelmű elveket alkalmazzunk a munkaerő csökkentése során. A vezérelveink a következők voltak:

    • Minden létszámcsökkentés a jövőbeli üzleti stratégiánk és az ahhoz szükséges képességek alapján történik.
    • Minden tőlünk telhetőt megteszünk azokért, akiket érint a létszámcsökkentés.
    • Rendíthetetlenek vagyunk a sokszínűség iránti elkötelezettségünkben.
    • Mindent megteszünk, hogy az érintettekkel személyesen, egyenként tudjunk kommunikálni.
    • Csak akkor kommunikálunk egy döntést, ha már minden részletet ismerünk – a részleges információkon alapuló tájékoztatás ronthat a helyzeten.

    Megtettem minden tőlem telhetőt, hogy ezeknek a vezérelveknek megfelelően járjak el.

    Út a létszámcsökkentésről szóló döntésig

    Az egész folyamatot azzal kezdtük, hogy létrehoztunk egy célzottabb üzleti stratégiát, amely fenntarthatóbb költségmodellre épül. Felmértük, hogy az egyes csapatok mennyire illeszthetők az új stratégiába, és meghatároztuk, melyik milyen létszámmal és milyen formában folytathatja a munkát. Ezt követően minden csapattagot átfogóan értékeltünk, és a legszükségesebb készségeket figyelembe véve döntöttük el, hogy kinek-kinek az egyéni készségei mennyire felelnek meg jövőbeli üzleti igényeinknek.

    Ennek következményeképpen sajnos olyan csapattársaktól kell megválnunk, akiket szeretünk és becsülünk. Nagyszerű emberek távoznak az Airbnb-től, és más cégek szerencsések lesznek velük.

    Minden távozóról gondoskodni szeretnénk, ezért átnéztük a végkielégítéseket, a dolgozói részvényopciókat, az egészségbiztosításokat és az álláskeresési lehetőségeket. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy mindenkivel együttérzően, segítőkészen bánjunk.

    Végkielégítés

    Az egyesült államokbeli alkalmazottak 14 hétnyi alapbért kapnak, plusz egy további hetet az Airbnb-nél eltöltött minden év után. A munkaviszony hosszát a legközelebbi évre kerekítjük. Ha például valaki 3 évet és 7 hónapot dolgozott az Airbnb-nél, további 4 heti fizetést, vagyis összesen 18 hétnyi fizetést kap. Az Egyesült Államokon kívül minden alkalmazott legalább 14 hétnyi fizetést kap, a munkaviszony hossza alapján járó extra összeg pedig az adott ország gyakorlatának megfelelően növekszik.

    Részvényopciók

    Az elmúlt évben felvett dolgozók esetén eltekintünk az egyéves szolgálati időt előíró feltételtől, így minden távozó részvénytulajdonos lehet, függetlenül attól, hogy mióta van nálunk. Továbbá minden távozóra érvényes a május 25-i dátum, amikor a részvények megszolgálttá válnak.

    Egészségbiztosítás

    Egy beláthatatlan ideig tartó globális egészségügyi válság közepette szeretnénk csökkenteni az egészségügyi ellátás jelentette költségterheket. Az Egyesült Államokban 12 havi egészségbiztosítást fedezünk a COBRA-n keresztül. Minden más országban 2020 végéig fogjuk fedezni az egészségbiztosítás költségeit. Ennek az az oka, hogy vagy a jogszabályok, vagy a jelenlegi biztosítási programjaink nem teszik lehetővé a hosszabbítást. Emellett négy hónapig pszichológiai segítséget is biztosítunk a KonTerrán keresztül.

    Segítség az álláskereséshez

    Célunk, hogy az Airbnb-t elhagyó csapattársaknak új munkalehetőségeket találjunk. Ötféleképpen igyekszünk segíteni:

    • Alumni Talent Directory: Új, nyilvános webhelyet hozunk létre, hogy segítsünk a csapattagoknak új munkát találni. A távozó munkavállalóknak lehetőséget biztosítunk arra, hogy adatbázisunk révén elérhetővé tegyék profiljukat, önéletrajzukat és példamunkáikat a potenciális munkáltatók számára.
    • Alumni Placement Team: 2020 hátralévő részében az Airbnb toborzócsapatának jelentős része a volt munkavállalók elhelyezésén fog dolgozni ebben az új csapatban. Az Airbnb-nél maradó toborzók segítséget nyújtanak a távozó munkavállalóknak a következő munkahelyük megtalálásában.
    • RiseSmart: Négy hónapig állásközvetítő szolgáltatást biztosítunk a RiseSmart vállalaton keresztül, amely karrierváltást és munkakeresést segítő szolgáltatásokra specializálódott.
    • Employee Offered Alumni Support: Minden velünk maradó munkavállalót arra bátorítunk, hogy csatlakozzon ehhez a programhoz, és segítsen a távozó csapattagoknak új munkát találni.
    • Laptopok: A számítógép fontos segédeszköz a munkakereséshez, ezért mindenki megtarthatja Apple laptopját.

    A következő lépések

    Szeretném minél hamarabb tisztázni a helyzetet mindenki számára. Ám 24 országban vannak alkalmazottaink, és a helyi jogszabályoktól és folyamatoktól függően ez több vagy kevesebb időt fog igényelni. Egyes országokban pontosan előírják a felmondás szabályait. Bár az eljárás országonként eltérő lehet, igyekeztünk körültekintő tervezéssel gondoskodni minden munkatársunkról.

    Az Egyesült Államokra és Kanadára vonatkozó információkat azonnal meg tudom osztani. A következő néhány órán belül azok a dolgozók, akik távoznak az Airbnb-től, kapnak egy meghívót a naptárukban egy búcsútalálkozóra a részlegük egy magas beosztású vezetőjével. Fontos szempontunk volt, hogy ahol a jogszabályok ezt lehetővé teszik, egyesével, személyes beszélgetés keretében tájékoztassuk a dolgozókat. Az Egyesült Államokban és Kanadában dolgozó, távozó munkatársaink utolsó munkanapja május 11. (hétfő). Úgy éreztük, a hétfő jó időpont arra, hogy az érintettek elkezdjék megtenni a következő lépéseket, és elbúcsúzzanak – tisztában vagyunk vele, és tiszteletben tartjuk, hogy ez mennyire fontos.

    A megmaradó munkatársak közül néhányan új szerepet fognak betölteni, és kapni fognak egy meghívót az új szerepüket ismertető értekezletre, ahol további információhoz juthatnak. Akik az Airbnb csapatának részei maradnak az Egyesült Államokban és Kanadában, nem kapnak naptármeghívót.

    Magyar idő szerint 03:00-kor world@ értekezletet tartok az Ázsiában és a csendes-óceáni régióban dolgozó csapatainknak. Magyar idő szerint 21:00-kor world@ értekezletet tartok az európai és közel-keleti csapatainknak. Az értekezleteket követően az egyes országok helyi gyakorlatai szerint lépünk tovább.

    Megkértem az Airbnb valamennyi vezetőjét, hogy a hét végéig ne szervezzenek csapattalálkozókat, az érintett munkatársakra való tekintettel. Szeretném, ha a következő néhány napban mindenkinek lenne lehetősége feldolgozni ezeket a híreket, és pénteken, magyar idő szerint 01:00-kor ismét elérhető leszek, hogy feltegyétek nekem a kérdéseiteket.

    Néhány utolsó szó

    Az elmúlt nyolc hétben megtanultam, hogy egy válság világossá teszi, mi az, ami igazán fontos. Bár a világ kifordult a sarkaiból, néhány dolog minden eddiginél világosabb számomra.

    Először is, hálás vagyok az Airbnb minden munkatársának. Ebben a rendkívül nehéz időszakban mindnyájan inspiráltatok. Még a legrosszabb körülmények között is azt láttam, hogy a legjobb oldalunkat mutatjuk. A világnak most minden eddiginél nagyobb szüksége van az emberi kapcsolatokra, és tudom, hogy az Airbnb fel fog nőni a feladathoz. Hiszek ebben, mert hiszek bennetek.

    Szeretném, ha azt is tudnátok, hogy mély szeretetet érzek irántatok. Küldetésünk nem csupán az utazásról szól. Amikor elindítottuk az Airbnb-t, az eredeti szlogenünk valahogy úgy szólt, hogy „utazz emberközeli módon”. Az emberi szempont mindig is fontosabb volt magánál az utazásnál. Nekünk az összetartozás az első, aminek középpontjában a szeretet áll.

    Üzenetem azoknak, akik maradnak

    Többek között úgy fejezhetjük ki legjobban a megbecsülésünket a távozóknak, hogy tudatjuk velük, milyen sokat számított a munkájuk, és hogy végérvényesen beírták magukat az Airbnb történetébe. Biztos vagyok benne, hogy eredményeik tovább fognak élni – akárcsak a küldetésünk.

    Azoknak, akik elhagyják az Airbnb-t:

    Teljes szívemből sajnálom. Tudnotok kell, hogy ez nem a ti hibátok. A világon mindig szükség lesz azokra a tulajdonságokra és képességekre, amelyeket az Airbnb-be is behoztatok, és amelyek segítettek az Airbnb létrehozásában. Teljes szívemből köszönöm, hogy megosztottátok velünk a tehetségeteket.

    Brian

    Airbnb
    2020. máj. 5.
    Hasznosnak találtad?

    Böngéssz a további témák között