Ugrás a tartalomra
    Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez

    Válaszok utazóknak a COVID-19-ről

    Tudd meg, hogyan támogatunk különböző lemondási lehetőségekkel és új programokkal.
    Írta Airbnb 2020. márc. 10. napján
    Olvasási idő: 7 perc

    Frissítve: 2020. március 31-én

    Tudjuk, milyen nagy a bizonytalanság a koronavírus (COVID-19) miatt, és nehéz megjósolni, hogy érinteni fogja-e az utazási terveidet vagy sem. Az utazók támogatása érdekében nyomon követjük a kérdéseiteket, és néhányukra itt válaszolunk. Folyamatosan frissíteni fogjuk ezt az oldalt, ahogy a helyzet változik, és ahogy további válaszok válnak elérhetővé.

    Le kell mondanom az utazásomat. Mik a lehetőségeim?
    A COVID-19 hatása miatt azok a vendégek, akik legkésőbb 2020. március 14-ig foglaltak szállást 2020. március 14. és május 31. között esedékes érkezéssel, lemondhatják a foglalást, ha a COVID-19 miatt nem tudnak utazni, és kiterjesztettük a lemondási lehetőségeket ezekre a vendégekre. A lemondási lehetőségekkel kapcsolatos további információkat az Airbnb webhelyének vagy alkalmazásának Utazások szakaszában találod.

    Ha változtatnod kell a terveiden, legalább hét teljes nappal az érkezés dátuma előtt le kell mondanod a foglalást, hogy a házigazda időben értesüljön a változásról. Ha a COVID-19 miatt mondod le a foglalást, az Airbnb kifizeti a házigazdádnak a foglalásból származó bevétel egy részét, a szállást kiadó érintett házigazdáknak nyújtott 250 millió amerikai dolláros támogatásunkból. Ezzel is igyekszünk enyhíteni vendégeink és házigazdáink pénzügyi terheit, amíg tart a válsághelyzet. További információ: Airbnb.com/250MSupport.

    Vedd azonban figyelembe, hogy a jelen feltételek nem vonatkoznak a március 14. után történt foglalásokra – ezekre a szálláshely szokásos lemondási feltételei érvényesek.

      Nemrég foglaltam egy utazást az Airbnb-n keresztül, és a COVID-19 hatással van a terveimre. Lemondhatom a foglalást?
      Ez egy nehéz időszak az utazások tekintetében, és szeretnénk megadni neked minden szükséges információt ahhoz, hogy saját magad és szeretteid szempontjából helyes döntéseket hozhass. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) világjárvánnyá nyilvánította a COVID-19-et, amire válaszul kiterjesztettük a lemondási lehetőségeinket azokra a vendégekre, akik legkésőbb március 14-én foglaltak szálláshelyet, és érkezésük ideje 2020. március 14. és május 31. közé esik. A foglalásoddal kapcsolatos lehetőségeket az Airbnb webhelyének vagy alkalmazásának Utazások szakaszában találod.

      Ha az érkezés június 1-re vagy későbbre esik, a meglévő foglalásodat bármikor módosíthatod vagy lemondhatod a házigazdád lemondási feltételeinek megfelelően. A lemondási lehetőségekkel kapcsolatos további információkat az Airbnb webhelyének vagy alkalmazásának Utazások szakaszában találod.

        *Ez nem vonatkozik a kontinentális Kínában történő belföldi utazásokra. További információt itt tekinthetsz meg. A Luxe- vagy Luxury Retreats-foglalásokra külön Luxe-vendégekre érvényes visszatérítési szabályzat vonatkozik.

        Szeretnék lefoglalni egy utazást, de nem vagyok biztos benne, hogy a COVID-19-cel kapcsolatos helyzet milyen irányba fog változni. Mit tegyek?
        Teljesen érthető, ha bizonytalanságot érzel a jövőbeli utazások lefoglalásával kapcsolatban. Határozottan javasoljuk a vendégeknek, hogy alaposan gondolják át a foglalásaikra vonatkozó lemondási feltételeket, és válasszanak olyan szálláshelyet, amely rugalmasságot biztosít. Az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk nem vonatkozik a március 14. után történt foglalásokra, amelyeket érint a COVID-19, illetve a már megkezdődött foglalásokra.

        Saját nyugalmad érdekében azt javasoljuk, hogy keress rugalmas lemondási feltételekkel rendelkező szálláshelyet. Elérhetővé tettünk egy olyan keresési szűrőt, amely megkönnyíti az ilyen típusú lemondási feltételeket kínáló szálláshelyek keresését és lefoglalását.

        Hogyan találhatok rugalmas lemondási feltételekkel rendelkező szálláshelyeket?
        A lemondási feltételeket a házigazdák határozzák meg, és eltérőek lehetnek (rugalmas, mérsékelt vagy szigorú). Az egyes szálláshelyek lemondási feltételeivel kapcsolatban az adott szálláshelyek főoldalán tekinthetsz meg további információt. Létrehoztunk egy új szűrőt, amely megkönnyíti a rugalmas lemondási feltételekkel rendelkező szálláshelyek keresését. További információ az új szűrőről

        Miből áll az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat?
        Az Airbnb enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzata lehetővé teszi a vendégeknek és a házigazdáknak, hogy szankciók nélkül mondják le a foglalást, ha súlyos sérülés vagy betegség, természeti katasztrófák, utazási korlátozások vagy egyéb előre nem látható események érintik őket. Miután az Egészségügyi Világszervezet (WHO) világjárvánnyá nyilvánította a COVID-19-et, a szabályzat hatályát globálisan kiterjesztettük minden jogosult, legkésőbb március 14-én végzett foglalásra, amelynek érkezési dátuma március 14. és május 31. közé esik. Ha a foglalás már elkezdődött (az érkezés időpontja elmúlt), a szabályzat nem vonatkozik rá.

        Nemrég foglaltam egy utazást az Airbnb-n keresztül, és nem tudom eldönteni, hogy valóban elutazzak-e. Menjek?
        Azt ajánljuk, hogy kövesd a kormányzati és egészségügyi hatóságok útmutatásait. Összegyűjtöttünk néhány utazási tanácsot és hasznos információforrást, amelynek segítségével egyszerűbben hozhatod meg ezt a fontos döntést.

        Airbnb-élményprogramot foglaltam. Mik a tudnivalók?
        2020. március 18-tól legalább 2020. április 30-ig minden élményprogramot szüneteltetünk. Azért hoztuk meg ezt a nehéz döntést, mert az élményprogramok lényege, hogy összehozzák az embereket, és az egészségügyi szervezetek világszerte azt tanácsolják, hogy a közösségek védelme érdekében mindenki kerülje az ilyen találkozásokat. Minden vendég, aki ebben az időszakban foglalt, kap egy értesítést a foglalás törléséről, valamint egy 25 amerikai dollár értékű kupont. Bízunk benne, hogy ezzel arra ösztönözzük a vendégeket, hogy a jövőben is foglaljanak élményprogramokat. Olvasd el ezt a súgócikket a legfrissebb információkért.

        Mindennap újabb hírek érkeznek a COVID-19-ről. Hogyan érdemes tájékozódnom a témában?
        Mindennap frissítjük az Airbnb.com/COVID oldalt, amely jó kiindulópont a hírekkel és útmutatásokkal kapcsolatos tájékozódáshoz. A régiódhoz vagy az utazásodhoz kapcsolódó hírekkel kapcsolatban ajánljuk, hogy kövesd a kormányzati és egészségügyi hatóságok útmutatásait.

        Egy házigazda épp most mondta le a foglalásomat. Mi történik ezután?
        Tudjuk, hogy a lemondások akkor is kellemetlenül érinthetnek, ha érthető okból történnek. Ne feledd, hogy a foglalást lemondó házigazdák sok esetben érintettek lehetnek a COVID-19 által, vagy pedig azért cselekszenek így, hogy a teljes közösségünk védelmét segítsék elő.

        Ha a házigazda mondja le a foglalást, teljes visszatérítésre lehetsz jogosult. A visszatérítéssel kapcsolatos információkat az Airbnb webhelyének vagy alkalmazásának Utazások szakaszában találod.

        Ha mindenképp utaznod kell, reméljük, hogy az Airbnb-n foglalsz másik szálláshelyet, és biztonságos utazást kívánunk!

        Mit tegyek, ha nem szívesen szállnék meg egy házigazdánál?
        Az Airbnb elkötelezetten támogatja közösségén belül a jóllétet és elfogadást, ami ezekben a nehéz időkben fontosabb, mint valaha. Mielőtt lemondasz egy foglalást, ne feledkezz meg az Airbnb diszkriminációellenes szabályzatáról. Fontos, hogy minden házigazda esetében ugyanazt az elfogadást és tisztelet tanúsítsd, ami azt jelenti, hogy minden foglalás – és minden lemondásra vonatkozó döntés – esetén ugyanazokat az alapelveket mérlegeld. Felvázoltunk néhány irányelvet és kérdést, amelyeket érdemes feltenned, hogy megkaphasd a szükséges információkat.

        A házigazdám lemondási feltételei alapján nem kaphatok visszatérítést. Miért?
        Az Airbnb olyan vendégek és házigazdák közössége, akik a platformon keresztül találkoznak. A házigazdák határozzák meg a szálláshely árát, a rá vonatkozó szabályokat, valamint a lemondási feltételeket. Számos esetben a házigazdák az Airbnb-ből származó bevételeikre támaszkodnak a megélhetésük biztosításához, ami megnehezítheti nekik, hogy kivételt tegyenek a lemondási feltételeik tekintetében.

        Szálláshelyet foglaltam az Airbnb-n egy eseményre, amelyet lemondtak. Lemondhatom a foglalást?
        Tudjuk, hogy számos utazónk foglal szálláshelyet az Airbnb-n olyan eseményekre, mint a Coachella, az SXSW, a Mobil Világkongresszus és egyebek. Ha lemondták az eseményt, amelyen részt akartál venni, és a foglalásod nem tartozik az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk hatálya alá, ellenőrizd a foglalásodra vonatkozó lemondási feltételeket. Emellett nyugodtan fordulj közvetlenül a házigazdádhoz. Elérhetővé tettünk egy olyan eszközt, amelynek segítségével a házigazdák visszatérítést küldhetnek az olyan foglalások esetén, amelyek nem tartoznak az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk hatálya alá.

        Airbnb Luxe-ingatlant foglaltam egy érintett térségben. Érvényes rám az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat?
        Az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk nem érvényes az Airbnb Luxe és a Luxury Retreats-foglalásokra, amelyekre külön Luxe-vendégekre érvényes visszatérítési szabályzat vonatkozik.

        Segítségre van szükségem. Hol találhatok információforrásokat online?
        Tisztában vagyunk vele, hogy bosszantó lehet, ha nem kapsz azonnal választ. Elkötelezetten törekszünk rá, hogy megadjunk minden segítséget és információt, amire szükségetek lehet, éppen ezért indítottuk el az Airbnb.com/COVID oldalt amellett, hogy továbbra is a lehető leggyorsabban válaszolunk a hívásaitokra, csevegőablakban küldött üzeneteitekre és e-mailjeitekre.

        Számos gyakori probléma online is megoldható. A Súgóközpontot is felkeresheted további válaszokért.

        Még mindig vannak kérdéseim. Kinek tehetem fel őket?
        A COVID-19 jelentős hatással van az utazásokra globálisan, ezért ügyfélszolgálati csapatunk rendkívül sok hívást és üzenetet kap. Ha az ügyfélszolgálat segítségére van szükséged, nagyra értékeljük, ha segítesz nekünk, hogy előre tudjuk venni a legsürgősebb kéréseket. Ha a foglalásod több mint 72 óra múlva esedékes, lépj velünk kapcsolatba, amikor közelebb lesz az érkezési idő.

        Különböző önkiszolgáló eszközöket is kifejlesztettünk, amelyek addig is segíthetnek a problémád önálló megoldásában. További információkért keresd fel az Airbnb.com/COVID oldalt vagy a Súgóközpontot.

        Tudjuk, hogy milyen fennakadásokat okoz az utazók életében a COVID-19, és készen állunk, hogy segítsünk. Köszönjük, hogy együttműködsz velünk közösségünk biztonságának és jóllétének a megóvásában.

        A cikkben szereplő információk a közzététel óta módosulhattak.

        Airbnb
        2020. márc. 10.
        Hasznosnak találtad?