Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez

    Válaszok utazóknak a COVID-19-ről

    Tudd meg, hogyan támogatunk többek között rugalmas utazási lehetőségekkel, illetve tisztább szálláshelyekkel.
    Szerző: Airbnb, 2020. márc. 10.
    Olvasási idő: 6 perc
    Frissítve: 2021. jún. 25.

    Tudjuk, hogy még mindig nagy a bizonytalanság a COVID-19 miatt, és nehéz megjósolni, hogy érinteni fogja-e a nyaralási terveidet az elkövetkező hónapokban, ahogy újraindul az utazás. Az utazók támogatása érdekében nyomon követjük a kérdéseiteket, és néhányukra itt válaszolunk. Folyamatosan frissíteni fogjuk ezt az oldalt, ahogy a helyzet változik, és ahogy további válaszok válnak elérhetővé.

    Le kell mondanom az utazásomat. Mik a lehetőségeim?
    A lemondási feltételeket a házigazdák határozzák meg, és eltérőek lehetnek. Az egyes szálláshelyek lemondási feltételeivel kapcsolatban az adott szálláshelyek hirdetésének főoldalán vagy az Airbnb webhelyének, illetve alkalmazásának Utazások szakaszában tekinthetsz meg további információt

    Azok a vendégek, akik 2020. március 14. után foglaltak, nem kapnak visszatérítést az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat értelmében, ha a COVID-19 miatt mondják le a foglalást, kivéve, ha COVID-19-cel fertőzöttek. Tudj meg többet az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunkról.

      Szeretnék lefoglalni egy utazást, de nem vagyok biztos benne, hogy a COVID-19-cel vagy a nemzetközi utazási korlátozásokkal kapcsolatos helyzet milyen irányba fog változni. Mit tegyek?
      Érthető, ha bizonytalan vagy egy jövőbeli utazás lefoglalásával kapcsolatban. Határozottan javasoljuk a vendégeknek, hogy alaposan gondolják át a foglalásaikra vonatkozó lemondási feltételeket, és válasszanak olyan szálláshelyet, amely rugalmasságot biztosít. Létrehoztunk egy új szűrőt, amely megkönnyíti a rugalmas lemondási feltételeket nyújtó szálláshelyek keresését. Ezt az információforrást is létrehoztuk, hogy segítsünk az utazóknak többet megtudni a külső felek által ajánlott utasbiztosítási lehetőségekről. Azok a vendégek, akik 2020. március 14. után foglalnak, nem kapnak visszatérítést az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat értelmében, ha a COVID-19 miatt mondják le a foglalást, kivéve, ha COVID-19-cel fertőzöttek.

      Hogyan találhatok rugalmas lemondási feltételeket nyújtó szállásokat?
      Létrehoztunk egy új szűrőt, amely megkönnyíti a rugalmas lemondási feltételeket nyújtó szálláshelyek keresését. További információ az új szűrőről. Ne feledd, hogy a lemondási feltételeket a házigazdák határozzák meg, és eltérőek lehetnek. Az egyes szálláshelyek lemondási feltételeivel kapcsolatban az adott szálláshely főoldalán találsz további információt.

      Hol találhatok további információt a helyi utazási korlátozásokkal és tanácsokkal kapcsolatban?
      Számos közösség adott ki helyi utazási tanácsokat vagy vezetett be ideiglenes korlátozásokat a szálláskiadásra vonatkozóan (a rövid távú bérbeadást is beleértve). Javasoljuk, hogy nézd meg a helyi utazási korlátozásokat és tanácsokat, hátha érintik a járványügyi intézkedések a foglalásodat.

      A házigazdám lemondási feltételei alapján nem kaphatok visszatérítést. Miért?
      Az Airbnb olyan vendégek és házigazdák közössége, akik a platformon keresztül találkoznak. A szálláshely árát, a rá vonatkozó szabályokat és a lemondási feltételeket a házigazdák határozzák meg. Az egyes szálláshelyek lemondási feltételeivel kapcsolatban az adott szálláshelyek hirdetésének főoldalán vagy az Airbnb webhelyének, illetve alkalmazásának Utazások szakaszában találsz további információt. A házigazdák sokszor az Airbnb-bevételeikre támaszkodnak a megélhetésük biztosításához, és ez megnehezítheti, hogy kivételt tegyenek a lemondási feltételeik alól.

      Egy házigazda lemondta a foglalásomat. Mi történik ezután?
      Tudjuk, hogy a lemondások akkor is kellemetlenül érinthetnek, ha érthető okból történnek. Ne feledd, hogy a foglalást lemondó házigazdákat sok esetben érintheti a COVID-19, vagy pedig a teljes közösségünk védelmének elősegítését tartják szem előtt.

      Ha a házigazda mondja le a foglalást, teljes visszatérítésre lehetsz jogosult. A visszatérítéssel kapcsolatos információkat az Airbnb webhelyének vagy alkalmazásának Utazások szakaszában találod.

      Ha továbbra is utaznod kell, bízunk benne, hogy az Airbnb-n foglalod le az új szálláshelyedet.

      Milyen egészségügyi, biztonsági és takarítási protokollokat kell követniük a vendégeknek és a házigazdáknak a foglalás, illetve a szálláshelyen eltöltött idő alatt?
      Közösségünk biztonsága kiemelten fontos, ezért az Airbnb-szálláshelyek házigazdáira és vendégeire nézve egyaránt kötelező COVID-19 biztonsági gyakorlatokat alakítottunk ki. Ezek olyan szakértők útmutatásán alapulnak, mint az Egészségügyi Világszervezet és az amerikai járványügyi és betegségmegelőzési központ (CDC). A házigazdák világszerte elkötelezik magukat a COVID-19-cel kapcsolatos frissített biztonsági és takarítási gyakorlataink betartása mellett, ezzel hozzájárulva a biztonságérzetedhez. Itt többet is megtudhatsz.

      Rövid ideje már nem alkalmazunk általános, globálisan érvényes maszkviselési és közösségi távolságtartási követelményeket. Ehelyett arra kérjük a házigazdákat és a vendégeket, hogy kövessék a helyi jogszabályokat és irányelveket, mivel az Airbnb világszerte kínál szálláshelyeket, és a különböző közösségek a COVID-19 elleni küzdelem más-más fázisában járnak. Javasoljuk, hogy nézd át a COVID-19-cel kapcsolatos általános egészségügyi és biztonsági előírásokat, kövesd figyelemmel a vonatkozó hivatalos utazási korlátozásokat és tanácsokat, és kövesd az összes országos és helyi előírást, amikor utazol.

      Személyes Airbnb-élményprogramot szeretnék foglalni. Mit kell tudnom?
      Ahol megengedett, ott újraindítottuk a személyes élményprogramokat, emellett egészségügyi és biztonsági irányelveket vezettünk be, amelyek előírják a házigazdáknak és a vendégeknek, hogy arcvédőt viseljenek, és betartsák a közösségi távolságtartást, ha a helyi jogszabályok vagy irányelvek megkövetelik. Előfordulhat, hogy az újraindítás után a kormányzati korlátozások változása miatt egy-egy területen ismét szüneteltetnünk kell az élményprogramokat. Értesíteni fogunk, ha ez megtörténik. Ha olyan helyen foglaltál személyes élményprogramot, ahol szüneteltetjük őket, 25 amerikai dollár értékű kupont kapsz, amelyet egy jövőbeli élményprogram lefoglalására használhatsz fel. További információ az újranyitásról

      Ha inkább csak a saját csoportoddal szeretnél személyes élményprogramon részt venni, érdemes lehet a privát foglalást választani. Ha a személyes élményprogramok még nem indultak el újra a közösségedben, nézd meg az online élményprogramjainkat. Akár egy új készséget szeretnél elsajátítani, akár a barátaiddal szeretnél időt tölteni egy szórakoztató tevékenység során, akár a munkatársaiddal vennétek részt csapatépítésen, minderre most biztonságosan lehetőséged van a saját otthonodból. Tanulhatsz bűvésztrükköket, főzhetsz egy marokkói családdal, vagy meditálhatsz egy buddhista szerzetessel – már rengeteg online élményprogramot fedezhetsz fel.

      A vendégeknek követniük kell az Airbnb COVID-19-cel kapcsolatos biztonsági gyakorlatait?
      Ahogy a világjárvány folytatódik, fontos, hogy mindannyian kivegyük a részünket a COVID-19-járvány terjedésének megfékezéséből. Ezt szem előtt tartva kötelező biztonsági gyakorlatokat vezettünk be, amelyeket az Airbnb-közösség minden tagjának követnie kell, és amelyek olyan egészségügyi szakértők útmutatásai alapján készültek, mint az amerikai járványügyi és betegségmegelőzési központ (CDC) munkatársai. A biztonsági gyakorlatok részeként a vendégeknek és a házigazdáknak is bele kell egyezniük – amikor a helyi jogszabályok vagy irányelvek ezt megkövetelik –, hogy a személyes érintkezés során maszkot vagy arcvédőt viselnek, és betartják a közösségi távolságtartás szabályait.

      Szálláshelyet foglaltam az Airbnb-n egy eseményre, amelyet lemondtak. Lemondhatom a foglalást?
      Tudjuk, hogy számos utazónk foglal szálláshelyet az Airbnb-n eseményekhez. Ha lemondták az eseményt, amelyen részt akartál venni, és a foglalásod nem tartozik az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk hatálya alá, ellenőrizd a foglalásodra vonatkozó lemondási feltételeket. Emellett nyugodtan fordulj közvetlenül a házigazdádhoz.

      Miből áll az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat?
      Az Airbnb enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzata lehetővé teszi a vendégeknek és a házigazdáknak, hogy szankciók nélkül mondják le a foglalást, ha súlyos sérülés vagy betegség, természeti katasztrófák, utazási korlátozások vagy egyéb előre nem látható események érintik őket. Azok a vendégek, akik 2020. március 14. után foglalnak, nem kapnak visszatérítést az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat értelmében, ha a COVID-19 miatt mondják le a foglalást, kivéve, ha COVID-19-cel fertőzöttek. A foglalásoddal kapcsolatos lemondási lehetőségeket az Airbnb webhelyének vagy alkalmazásának Utazások szakaszában találod.

      Airbnb Luxe-ingatlant foglaltam. Érvényes rám az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat?
      Az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk nem érvényes az Airbnb Luxe-foglalásokra, mivel ezekre külön Luxe-vendégekre érvényes visszatérítési szabályzat vonatkozik.

      Léteznek további információforrások, amelyek segítségével tájékozott maradhatok az utazáskor?
      Az utazási korlátozásokkal és irányelvekkel kapcsolatos naprakész tájékoztatásért tekintsd meg ezt az információforrást.

      A COVID-19 terjedésének lassítását azok a telefonodra letölthető alkalmazások is segítik, amelyek jelzik a fertőzésveszélynek való kitettséget. Ezek a külső alkalmazások, amelyeket a világ különböző tájain működő közegészségügyi hatóságok fejlesztettek ki a Google és az Apple technológiája alapján, értesítenek, ha közeli kapcsolatba kerültél valakivel, akinek pozitív lett a COVID-19-tesztje. Tudj meg többet a kitettséget jelző értesítésekről, a hozzájuk kapcsolódó adatvédelmi gyakorlatokról és arról, hogy hogyan kaphatsz ilyen értesítéseket.

      Vannak még kérdéseim. Kinek tehetem fel őket?
      A COVID-19 világszerte jelentős hatással van az utazásra, ezért ügyfélszolgálati csapatunk még mindig rendkívül sok hívást és üzenetet kap. Ha a helyzetedben azonnali segítségre van szükség egy ügyfélszolgálati csapattagtól, bármikor felveheted velünk a kapcsolatot közvetlenül az alkalmazáson keresztül.

      Sok kérdésre önkiszolgáló eszközeinkben is választ kaphatsz. Ezeket az eszközöket azért fejlesztettük, hogy saját magad is könnyebben megoldhasd a problémákat. Itt naprakész információt találsz az utazási korlátozásokról, és Súgóközpontunkat is felkeresheted további információkért.

      Tudjuk, hogy milyen fennakadásokat okoz az utazók életében a COVID-19, és készen állunk, hogy segítsünk. Köszönjük, hogy együttműködsz velünk, és segítesz közösségünk biztonságának és jóllétének a megóvásában.

      A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

      Airbnb
      2020. márc. 10.
      Hasznosnak találtad?