Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez

    Így működik az Airbnb keresőfunkciója

    Tudd meg, hogy milyen tényezők befolyásolják a keresést, és hogyan érhetsz el jobb helyezést a rangsorban.
    Szerző: Airbnb, 2019. dec. 1.
    Olvasási idő: 4 perc
    Frissítve: 2021. máj. 13.

    Kiemelt tippek

    • Az Airbnb több mint százféle jelzést vesz figyelembe, amikor a keresési találatokban sorba rendezi a hirdetéseket

    • Szálláshelyed jobb helyre kerülhet a találatok között, ha versenyképes árakat alkalmazol, és több foglalást fogadsz el

    • Hirdetésed megkereséséhez igazítsd a keresési feltételeket szálláshelyed foglalási beállításaihoz, követelményeihez és szabad időpontjaihoz.

    • Tudj meg többet a sikeres hirdetés létrehozásáról szóló teljes útmutatónkból

    Létrehoztál és közzétettél egy mesés hirdetést, és most ismerőseid és családtagjaid is szeretnék megnézni. De hogyan találják meg? És hogyan dönti el az Airbnb találatokat rangsoroló algoritmusa, hogy a számtalan hirdetés közül melyiket jelenítse meg a környékeden szálláshelyet kereső utazóknak? Tudd meg, milyen tényezők befolyásolják hirdetésed rangsorolását a keresést találatokban, és hogyan érheted el, hogy saját hirdetésed is megjelenjen a találatok között.

    Alapvető tudnivalók az Airbnb keresési algoritmusáról

    Az Airbnb több mint százféle jelzést vesz figyelembe, amikor a keresési találatokban sorba rendezi a hirdetéseket. Célja, hogy minden vendégnek a leginkább testhezálló hirdetéseket jelenítse meg többmilliónyi olyan korábbi keresés alapján, amely foglalással végződött. Emellett minden vendégnek személyre szabott találatokat mutat olyan tényezők alapján, mint például az elhelyezkedés, a korábbi utazások és a mentett hirdetések. Nem minden jelzés esik latba azonos súllyal, és nem kell tökéletes szálláshellyel vagy verhetetlen elhelyezkedéssel rendelkezned ahhoz, hogy hirdetésed előre kerüljön.

    A rangsorolást befolyásoló három fő tényező

    1. Ennyire találják vonzónak hirdetésedet a vendégek
    Az Airbnb algoritmusa azt veszi figyelembe, hogy a vendégek milyen gyakran kattintanak a hirdetésedre, milyen gyakran próbálnak kapcsolatba lépni veled a hirdetésed oldalán, és hány foglalási kérést fogadsz el. Ha sok vendég veszi fel a hirdetésedet kívánságlistára, javul a rangsorolásod, és a hirdetésedet ezek a vendégek valószínűleg a későbbi keresések során is megtalálják.

    2. Ár
    Az Airbnb figyelembe veszi, hogy a szálláshelyed ára mennyire versenyképes a környéken található hasonló ingatlanokhoz képest. A keresési algoritmus az adózás előtti teljes árat veszi figyelembe, ami a kedvezményeket és a további díjakat is tartalmazza. Versenyképes árak beállításával javíthatod hirdetésed helyezését a találatok között, mivel a különböző régiókban a legjobb árakat kínáló szálláshelyek általában előrébb sorolva jelennek meg.

    Tudd meg, hogyan frissítheted a szálláshelyed árát

    3. Elérhetőség
    A hirdetésed gyakrabban fog megjelenni a keresési találatok között, ha a naptáradban sok időpont van nyitva, vagy ha az Azonnali foglalás be van kapcsolva. Minél több szabad időpontot kínálsz, annál nagyobb eséllyel jelenik meg a hirdetésed a különböző keresésekben – ha pedig bekapcsolod az Azonnali foglalást, a hirdetésed mindig megjelenik, amikor a vendégek azonnal lefoglalható szálláshelyet keresnek a környékeden.

    Információk az Azonnali foglalás be- és kikapcsolásáról

    Tipp: Ha 24 órán belül válaszolsz a kérésekre, jobb helyezést érhetsz el a találatok között.

    További lehetőségek a rangsorolás javítására

    • Tedd meséssé az első benyomást: Tedd meséssé az első benyomást: Az első fénykép, amit szálláshelyedről közzéteszel, legyen világos, kiváló minőségű és fekvő tájolású. Minél többször kattintanak a kíváncsi utazók a hirdetésedre, annál előkelőbb helyre kerül a keresési találatok között. Egy vonzó és valósághű fényképpel nagyszerűen bemutathatod a kiadó helyedet.
    • Válaszolj időben: Ha 24 órán belül válaszolsz a kérésekre, jobb helyezést érhetsz el a találatok között.
    • Fogadd el a foglalásokat: Mivel az elutasítás kellemetlen élmény a foglalni próbáló vendégeknek, a foglalási kérések ismételt elutasítása negatívan befolyásolhatja helyezésedet a találatok között. Ennek ellenére néha elkerülhetetlen egy foglalás elutasítása.
    • Legyél Superhost-házigazda: Bár az Airbnb nem sorolja előre a Superhost-házigazdákat a keresések között, a Superhost minősítés megszerzéséhez szükséges feltételek – például a pozitív vélemények, a magas válaszadási arány és a rendszeres foglalások – hozzájárulnak hirdetésed jobb rangsorolásához. A vendégek szűrhetik is találataikat úgy, hogy csak a Superhost-házigazdák hirdetései jelenjenek meg.

    Hogyan találhatod meg saját hirdetésedet?

    Az új házigazdák gyakran kérdezik az Airbnb közösségi ügyfélszolgálatának szakembereitől, hogy miért nem látják hirdetésüket a találatok között. Ennek két valószínű oka lehet:

    1. A közzétételnek átfutási ideje van. A hirdetések a közzététel után általában némi késéssel jelennek meg a találatok között. Ha szálláshelyedet nem találod meg 24 órán belül, fordulj a közösségi ügyfélszolgálathoz, hogy megtudd, miért.

    2. Keresési feltételeid túl általánosak. Az időpontok nélküli, széles körű, város alapján végzett keresések több ezer találatot adnak, és előfordulhat, hogy hirdetésed nem a lista élén jelenik meg. A valódi vendégek azonban általában nem így használják a webhelyet. Gondolkodj utazóként, amikor rákeresel a szálláshelyedre: adj meg konkrét időpontokat, nagyítsd ki a térképen a környékedet, szűrj konkrét kényelmi szolgáltatások alapján, vagy állíts be árszűrőt.

    Tippek a hirdetésed megkereséséhez

    • Gondoskodj róla, hogy a keresési feltételeid megfeleljenek a hirdetésedben megadott beállításoknak és követelményeknek
    • Ellenőrizd, hogy az időpontok megfelelnek-e az éjszakák minimális számára vonatkozó követelményeknek, és hogy foglalható dátumokra keresel rá a naptáradban
    • Ügyelj rá, hogy a kereséskor ne adj meg több vendéget, mint a beállításaidban szereplő maximális szám
    • Ha bekapcsoltad az Azonnali foglalást, és előírtad, hogy a vendégeknek rendelkezniük kell pozitív véleményekkel a foglalás előtt, be kell jelentkezned, és Airbnb-vendégként rendelkezned kell pozitív véleményekkel ahhoz, hogy hirdetésed megjelenjen a találatok között
    • Ne feledd, hogy minden vendég valamennyire személyre szabott keresési oldalt lát a korábbi böngészési előzményei alapján az Airbnb-n – és ha más eszközön vagy inkognitóablakban keresel, megváltozhatnak a találataid
    • Ha a szálláshelyednek van különleges jellemzője – például ha engedélyezed a háziállatokat –, próbáld meg bejelölni ezt a szűrőt a keresésedben; lehet, hogy nem vagy a találati oldal tetején a környékedre vonatkozó általános keresésben, de feljebb kerülhetsz az olyan keresésekben, amelyek az adott különleges jellemzőre szűrnek
    • Hasonlóképpen, ha a szálláshelyeden nagyszámú (legalább 10) vendéget el tudsz szállásolni, a hirdetésed magasabban jelenhet meg az olyan kereséseknél, amelyek során például nyolc vendég fogadására alkalmas helyet keresnek, míg alacsonyabban jelenhet az olyan kereséseknél, amelyek során egy vagy két vendégnek keresnek helyet
    A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

    Kiemelt tippek

    • Az Airbnb több mint százféle jelzést vesz figyelembe, amikor a keresési találatokban sorba rendezi a hirdetéseket

    • Szálláshelyed jobb helyre kerülhet a találatok között, ha versenyképes árakat alkalmazol, és több foglalást fogadsz el

    • Hirdetésed megkereséséhez igazítsd a keresési feltételeket szálláshelyed foglalási beállításaihoz, követelményeihez és szabad időpontjaihoz.

    • Tudj meg többet a sikeres hirdetés létrehozásáról szóló teljes útmutatónkból
    Airbnb
    2019. dec. 1.
    Hasznosnak találtad?