Készíts üzleti tervet a vendégfogadáshoz

Tedd ingatlanodat nyereségessé Superhost-házigazdáink öt tippjével.
Szerző: Airbnb, 2019. júl. 19.
9 perc olvasás
Frissítve: 2021. jún. 7.

Kiemelt tippek

  • Hozz létre egy küldetésnyilatkozatot a kezdéshez

    • Meríts ihletet a helyi szálláshelyekből

    • Készíts költségvetést, hogy egyenesen haladj a vendégfogadási céljaid felé

    • Kérd meg egy ismerősödet, hogy szálljon meg a helyeden, és még az első vendég érkezése előtt adjon visszajelzést

    • Fedezz fel olyan technológiákat, mint az alkalmazások vagy az intelligens zárak, amelyek segítenek a vendégfogadásban

    Nick és Sarah Roussos-Karakaian férj és feleség, emellett pedig mindketten Superhost-házigazdák (@nestrs), akik az ohiói Columbusban teljes munkaidős vállalkozássá alakították a vendégfogadást. Miután 2012-ben meghirdették New York-i alagsorukat az Airbnb-n, függővé váltak. Azóta ez álmaik munkája. Sarah társházigazdája a „Thanks for Visiting” című podcastnek is, amely a tapasztalt házigazdáknak és az újoncoknak egyaránt hasznos forrás. Itt megosztják tudásukat és tippjeiket egy Airbnb-vállalkozás elindításával kapcsolatban.

    Nick és Sarah, a Superhost-házigazdák megosztják tippjeiket, amelyek segítségével fenntartható és nyereséges vállalkozást indíthatsz az Airbnb-n.

    Sarah: „A mi történetünk a New York-i Queensben kezdődött. Színésznő voltam. Sokat dolgoztam bárokban is felszolgálóként.”

    Nick: „Én pedig gyakornok voltam, építészmérnöki diplomával, és alig futotta ételre is…”

    Sarah:„Mindketten saját ingatlant akartunk, de nem tudtuk, hogyan lehetne ezt megvalósítani. Egy nap megláttam egy kis házat, az volt a legkisebb a környéken, és drága is volt nekünk, de elhatároztam, hogy valahogy megszerezzük.”

    Nick: „Megfelelő pénzügyi felkészültséggel, megtakarításokkal és a család támogatásával fel tudtunk venni hitelt.”

    Sarah: „Miközben mindez zajlott, megtudtam, hogy egy barátom hirdeti a lakásának egyik szobáját az Airbnb-n, ami segít neki fedezni a lakbért New York városában – ez annyira hihetetlennek tűnt. Akkoriban még nem sokan tudtak az Airbnb-ről. Meséltem Nicknek a lehetőségről, hogy meghirdessük az ingatlanunkat, de habozott – én viszont nagyon kíváncsi voltam. Aztán belevágtunk, és így kezdődött az egész.”

    Nick: „Emlékszem, amikor sikáltam a vécét, és közben boldog voltam. A lakáskiadásból fedeztük a hitelünket, úgyhogy arra gondoltam: »Igen! Ez csodálatos! Hogyan hozhatnánk ki még többet ebből?«”

    Sarah: „A luxusszállodákban szerzett vendéglátási tapasztalataim nagy részét magammal tudtam hozni – és imádtam. Miután négy évig fogadtunk vendégeket és voltunk lakástulajdonosok New Yorkban, olyan szerencsések voltunk, hogy egy befektető bekopogott hozzánk, hogy szeretné megvenni tőlünk a helyet a teljes berendezésével és mindennel együtt.”

    Nick: „Némi lelkizés, a lehetséges következő célállomások hosszú listájának áttekintése, az országban tett utazásaink és a helyiekkel való beszélgetéseink után itt találtunk magunkat az ohiói Columbusban.”

    Sarah: „Valóra vált az álmunk, hogy ötvözhessük a dizájnt, a vendégszeretetet és az ingatlanüzletet, emellett pedig meglegyen a szabadságunk saját kreatív ötleteink megvalósítására is. Ez az oka, hogy ennyire szenvedélyesen segítünk másoknak, hogy elsajátítsák a vendégfogadás csínját-bínját.”

    1. Kezdetnek írj egy küldetésnyilatkozatot

    Sarah: „Mielőtt belevágsz a vendégfogadásba, javasoljuk, hogy készíts magadnak egy küldetésnyilatkozatot. Ez határozza meg az alapelveidet, és ez az iránytűd, aminek követése különösen hasznos azokban a pillanatokban, amikor bizonytalan vagy egy irányt vagy döntést illetően. A küldetésnyilatkozatod segíthet, hogy mindig a megfelelő irányba tarts. Abban is segít, hogyan alakítsd ki és rendezd be a kiadó helyedet.”

    Nick: „Amikor küldetésnyilatkozatot hozol létre, válaszolj meg magadban néhány kérdést:

    • Mi motivál?
    • Mik az értékeid?
    • Hogyan szeretnéd működtetni a helyet?
    • Mi a jövőképed?
    • Mik a céljaid?”

    Sarah: „A mi küldetésünk az, hogy olyan tereket alakítsunk ki, amelyek életeket alakítanak át. És erre minden tevékenységünk során igyekszünk emlékezni.”

    2. Végezz piackutatást

    Nick: „Mielőtt belevágnál, mindenképpen végezz piackutatást, és mérd fel a konkurenciát a terepen. A kezdeti kutatás segít eldönteni, hogyan érdemes megtervezni a helyet, felépíteni a márkáját, és népszerűsíteni a piacon.

    • Tartsd szem előtt a célcsoportot. Ki az, aki nagy valószínűséggel szálláshelyet foglalna nálad? Mi például Columbusban lakunk, ami egy igazi egyetemi város, úgyhogy a helyeinket elsősorban az idelátogató szülőknek alakítottuk ki.
    • Mérd fel a kényelmi szolgáltatásaidat. Engedélyezed a kisállatokat? Van parkolóhelyed vagy medencéd? A kiadó helyed berendezése egyedi? Minden, amitől a kiadó helyed egy kicsit is kiemelkedőbb, lehetőséget ad, hogy többet számíts fel érte.
    • Keresgélj az interneten , és nézz meg más Airbnb-szálláshelyeket, szállodákat és rövid távra kiadó szálláshelyeket a közelben. Milyen a kínálat? Mennyit kérnek? Van rá lehetőség, hogy a szálláshelyed valamivel kitűnjön a többi közül?
    • Hozz létre árképzési stratégiát. Amikor vendégfogadásba kezdesz, szálláshelyed kihasználtsági arányát az Airbnb Intelligens árképzés eszközének használatával növelheted, amellyel automatikusan módosíthatod az áraidat a hétköznapok és a hétvégék között.”

    3. Úgy árazd be, hogy nyereséget hozzon

    Sarah: „Lehet, hogy nem túl izgalmas dolog költségvetést készíteni, de annál fontosabb. Javasoljuk, hogy készíts egy táblázatot, és rendezd a költségeidet három kategóriába:

    Előzetes költségek: Ezek a kezdeti költségek, amelyeket még azelőtt fordítasz a szálláshelyedre, hogy bárki is megszállna ott. Ilyen lehet a felújítás, a dekoráció, a bútorok vagy a fotózás.

    • Fordíts időt és pénzt a dekorációra. Nem kell a legdrágább kiskereskedőktől vásárolnod, vagy mindenből a luxuskategóriát választanod. Csak gondoskodj róla, hogy barátságos legyen a hely. Keresgélj használt tárgyak között, vagy legyél kreatív, és hozz ki valami különlegeset a színekből vagy a témákból – ezek fogják felhívni a hirdetésedre az emberek figyelmét.
    • Mindig azt mondjuk azoknak, akik először fogadnak vendégeket, hogy fektessenek be kényelmes matracokba, kanapékba és ágyneműkbe. Mindenki lehuppan az ágyra, amikor először lép be egy hotelszobába – gondoskodj róla, hogy a vendégek boldogan huppanjanak le a szálláshelyeden. Néha az ágy önmagában is ötcsillagos értékelést hoz nekünk, ami sokat segít a kihasználtsági arány növelésében.

    Folyamatos költségek: A vendégek által használt legfontosabb, feltöltendő fogyóeszközök, például piperecikkek, WC-papír, papírtörlők, elemek, villanykörték stb.

    • Kínálsz valami extrát is, például palackozott vizet vagy kávét?
    • Készíts listát azokról a kényelmi szolgáltatásokról, amelyekre szükséged van, és győződj meg róla, hogy elégedett vagy az árakkal, amiket találsz.
    • Vásárolj be mindenből fél évre előre, és kövesd nyomon a mennyiségeket egy táblázatban.
    • Az olyan tárgyaknál, mint az ágynemű, gondolj bele abba is, hogy hány alkalommal szeretnél újakat venni egy évben. Fontos gondoskodni róla, hogy a vendégeket mindig tiszta ágynemű várja.

    Kezelési és karbantartási költségek: Ebbe tartozik bele minden, amire szükség van ahhoz, hogy a helyed biztonságos, meleg és élhető legyen, beleértve a pázsitot, a szabadtéri és a külső tereket is. Felveszel egy takarítót, aki segít majd a vendégek fogadása között, vagy megegyezel egy társházigazdával?

    Add össze ezeket a számokat, és győződj meg róla, hogy elégedett vagy-e a befektetésre vonatkozó adataiddal, és hogy reális célokat tűztél-e ki. Ha nem ez a helyzet, akkor lehet, hogy egy kicsit még spórolnod kell, hogy olyan helyet hozhass létre, amelyre büszke vagy.”

    4. Gondolkozz vendégként

    Sarah: „Az egyik kedvenc tippem, amit megosztok a házigazdákkal, hogy kérjenek meg egy kíméletlen, őszinte barátot, hogy szálljon meg a kiadó helyükön. Te nagyon közelről ismered a helyedet, mindennap látod, ezért könnyen megfeledkezhetsz azokról a dolgokról, amelyekre egy vendégnek szüksége lehet – például fogkefe vagy fogkrém –, vagy előfordulhat, hogy elsiklasz egy tervezési hiba felett. Egy barát segíthet visszajelzést adni ezekről a bosszantó, de fontos részletekről. Jobb, ha nem egy fizetővendég hívja fel a figyelmedet a hiányzó dolgokra.”

    Nick: „Szeretünk kikészíteni egy »Elfelejtettél valamit?« feliratú kosarat piperecikkekkel és tárgyakkal, amelyekre a vendégeknek az utolsó pillanatban szükségük lehet. Ahhoz, hogy sikeres legyél, a vendégszeretetnek kell a vállalkozásod középpontjában állnia. Az emberek azért választják az általuk kedvelt szállodaláncokat, mert tudják, mire számíthatnak: egy olyan helyre, amelyről úgy érzik, ők használják először, ahol a törölközőket gondosan összehajtogatták, és ahol tudják, hogy a vendéglátók minden apróságra gondoltak, például van telefontöltő az éjjeliszekrény mellett. Ugyanilyen szintű szolgáltatást érdemes nyújtani a vendégeidnek, hogy újra és újra vissza akarjanak térni.”

    5. Automatizáld a folyamatokat

    Nick: „A vendégfogadás kihívást jelent, de ma már egészen máshogy működik, mint amikor az Airbnb elkezdődött. Sokkal jobban lehet támaszkodni a technológiára, sokkal több eszköz, erőforrás és támogatás áll rendelkezésre, ami segít megszervezni a folyamatot, és megkönnyíti a házigazdák életét.”

    Sarah: „Amikor egy házigazda belevág a vendégfogadásba, azt javasoljuk, hogy kezdetben csináljon mindent saját maga az összes foglalásnál: írja meg az első foglalási üzenetet, fogadja személyesen a vendégeket, takarítsa ki a helyet, és végezzen el minden más teendőt, amire szükség van a helyen az újabb vendég érkezése előtt. Miután elsajátította a vendégfogadás csínját-bínját, számos különböző módon automatizálhatja a folyamatot, például:

    • Webalapú alkalmazások: Vannak olyan alkalmazások (például az IFTTT), amelyekkel be lehet programozni eseményindítókat, és össze lehet kötni digitális eszközöket. Például beállíthatod, hogy amikor foglalást visszaigazoló e-mailt kapsz a postafiókodba, neked, a partnerednek vagy a takarítónak automatikus naptár-emlékeztető érkezzen.
    • Az intelligens zárak mindent megváltoztatnak. A vendégeknek egyedi kódot lehet küldeni, ami csak az utazásuk időtartama alatt érvényes. Lehetővé teszik, hogy a vendégek önállóan jussanak be, ami azt jelenti, hogy nem kell időpontot egyeztetnünk, hogy mikor engedjük be őket a lakásba. Elég csak akkor érdeklődni felőlük, amikor már a szálláshelyen vannak.
    • A jó öreg lista: Készítettem egy ellenőrzőlistát minden lakáshoz azokkal a biztonsággal és karbantartással kapcsolatos teendőkkel, amelyekre negyedévente kell sort keríteni. Ilyen például a kazán szűrőinek az ellenőrzése, az elemek ellenőrzése a tűzjelzőkben vagy az ágyak alatti takarítás. Kinyomtatom a listát, és felakasztom egy szekrénybe, így ha meglátogatok egy ingatlant, látom az adott teendő éves állapotát.”

    Nick: „Egy Airbnb-vállalkozás beindítása kemény munka. De bízunk benne, hogy megmutathatjuk az embereknek, hogy egy otthon birtoklása és teljes munkaidőben való működtetése lehetséges, ráadásul több módon is el lehet érni ugyanezt.”

    Sarah: „Amikor karriert váltottam, rettegtem, hogy soha nem találok majd semmit, amit annyira szeretnék, mint a színészetet. De az Airbnb megváltoztatta az életünket. Meghozhatjuk a saját kreatív döntéseinket, a saját főnökeink lehetünk – és ettől csak még különlegesebb lesz az egész.”

    Nick: „Lehetővé teszi, hogy rugalmasak maradjunk, és egy kicsit jobban élvezzük az életünket. Reméljük, megtalálod a módját, hogy elindíts egy Airbnb-vállalkozást, amit a sajátodnak érzel. Ha tanácsra van szükséged, megtalálsz minket.”

    Kellemes vendégfogadást!
    Nick és Sarah, Nestrs

    Kiemelt tippek

    • Hozz létre egy küldetésnyilatkozatot a kezdéshez

      • Meríts ihletet a helyi szálláshelyekből

      • Készíts költségvetést, hogy egyenesen haladj a vendégfogadási céljaid felé

      • Kérd meg egy ismerősödet, hogy szálljon meg a helyeden, és még az első vendég érkezése előtt adjon visszajelzést

      • Fedezz fel olyan technológiákat, mint az alkalmazások vagy az intelligens zárak, amelyek segítenek a vendégfogadásban

      Airbnb
      2019. júl. 19.
      Hasznosnak találtad?