Egy Superhost-házigazda új ismeretei az árazásról
Amikor Daniel Chamillard 2012-ben házigazda lett, nem tudta, hogy milyen árat szabjon meg. „Idővel és tapasztalattal megtanultam, hogyan hozzak ki többet a hirdetéseimből” – mondja.
Azóta több száz vendéget fogadott a nyugat-afrikai partoknál fekvő Tenerifén, a Spanyolországhoz tartozó Kanári-szigetek legnagyobbikán. Daniel 2014-ben Superhost, 2020-ban Superhost-nagykövet, 2022-ben pedig a házigazdák tanácsadó testületének tagja lett. A házigazdák tanácsadó testülete együttműködik a házigazdákkal, hogy tisztában legyen a kihívásaikkal, és visszajelzést adjon az Airbnb-nek.
Megkértük Danielt, hogy ossza meg velünk gondolatait a hirdetések árképzéséről és a versenyképesség megőrzésének fontosságáról. Ne feledd, hogy nincs egyetlen biztos megoldás, és egy kicsit kísérletezned kell, hogy kiderítsd, neked mi válik be.
Daniel így vélekedik az árképzésről:
Ügyelj az észszerű elvárásokra
Belső és külső tényezőket is figyelembe kell venned a hirdetésed árának meghatározásakor. A belső tényezők közé tartoznak a pénzügyi igényeid vagy elvárásaid. A külső tényezők közé tartozik a szállástípus, a terület szezonalitása, a helyi gazdasági tendenciák és az általános gazdaság. Mindez hatással lesz az árképzési stratégiára.
Az én esetemben, mivel egyéni házigazda vagyok négy kisebb szállással egy népszerű turistaszigeten, a nagy kihasználtság kulcsfontosságú, hogy egy rendkívül telített piacon megfizethető árakkal nyereséget érjek el.
Fontosnak tartom, hogy észszerű elvárásokat határozzunk meg, figyelembe véve a kiadásokat és a kívánt eredményt. Egyeseknek a vendégfogadás a fő tevékenységük és bevételi forrásuk, ahogy nekem is. Mások pluszpénzt remélnek a hiteltörlesztéshez, a lakásuk karbantartásához vagy felújításához, vagy családjuk megsegítéséhez. Legyenek észszerű elvárásaid a céljaid és az alapján, hogy mit tudsz nyújtani a vendégeidnek.
Írd fel ezt az öt dolgot a teendőid közé
A házaink szinte mindennapos karbantartást igényelnek – hasonlóképpen a hirdetéseink árát is folyamatosan frissíteni kell.
Nem elég annyi, hogy megszabod az árat, és várod a foglalásokat. A házigazdáknak oda kell figyelniük az áraikra. Ezeket a feladatokat ajánlom, hogy végezd el naponta:
Nézd át a naptárakat és frissítsd az árakat
Észleld a területed gazdasági tendenciáit, és reagálj rájuk
Kísérletezz a promóciókkal és az éjszakák minimális számával
Frissítsd a képeket és a képaláírásokat
Tekintsd a hirdetésed kirakatnak, mert valóban az!
Eszközeinkkel a legtöbbet hozhatod ki lehetőségeidből
Az általam napi rendszerességgel használt eszközök közé tartozik az éjszakák minimális számának beállítása, a heti és havi kedvezmények, valamint a promóciók.
A heti és havi kedvezményekkel hosszabb időre tudom kiadni a szállásaimat. A vendégek így végül sokszor egy hétre foglalnak szállást, és ez már kisebb siker.
A promóciók az egyik kedvenc eszközeim. Lehetővé teszik, hogy a következő néhány (általában három) hónapra előre meghatározzam az árat, és aztán lehetőségem van kedvezményt adni, ha az adott időszakban nincs érdeklődés. Szeretem ismerni a keresletet és a kínálatot, és ennek megfelelően eljárni.
Mindannyian aggódunk, ha nincs elég foglalásunk. Időnként mindannyian szembesülünk ezzel. Remélem, ezek a tanácsok inspirálnak majd, hogy vonzóbbá és versenyképesebbé tedd a szálláshelyedet és az áraidat.
A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.