A vendégelvárások felülmúlása
A kiemelkedő értékelések és a pozitív vélemények több foglaláshoz és nagyobb bevételhez vezethetnek. Használd a vendégek visszajelzéseit a szolgáltatásod folyamatos fejlesztésére.
Az Adatok szakaszban láthatod az általános értékelésedet, a nyilvános véleményeket, a vendégek megjegyzéseit, valamint a vendégszeretetre, az elhelyezkedésre (ha releváns), a megbízhatóságra és az ár-érték arányra vonatkozó részletes értékeléseket.
Vendégszeretet
A vendégek értékelik a törődést és ha szívesen látod őket. Tegyél meg mindent a kiváló minőségű szolgáltatásért, és hogy előre tudhasd a vendégek igényeit.
- Lépj kapcsolatba a vendégekkel a foglalás visszaigazolásakor. Küldj üzenetet a vendégeknek, és kérdezd meg őket a preferenciáikról, hogy személyre szabhasd a szolgáltatást. Egy vendéglátó például érdeklődhet az esemény típusáról, valamint az esetleges ételallergiákról vagy étrendi korlátozásokról.
- Oszd meg a lényeges részleteket. Gondoskodj róla, hogy a vendégek már a szolgáltatás megkezdése előtt megkapják a fontos információkat, beleértve azt is, hogy ki fogja biztosítani a szolgáltatást – te vagy egy társházigazda. Egy fotós például részletes időjárás-előrejelzést és öltözködési javaslatokat is megoszthat.
- Vedd figyelembe a vendég nézőpontját. Lehet, hogy egyes vendégek először járnak a városodban vagy az országodban. Részletesebb segítségre lehet szüksége a környéken való eligazodáshoz vagy a helyi szokások megismeréséhez. Legyél nyitott és segítőkész, és kommunikálj tisztelettel.
- Vigyél magaddal extra felszerelést. Készülj fel a lehetséges problémákra, például ha meghibásodik egy eszköz vagy berendezés, vagy egy vendég elfelejt egy fontos tárgyat. Egy személyi edző például tartalék jógamatracokat csomagolhat.
- Kommunikálj az esemény után. Mondj köszönetet a vendégeknek, és beszélj az esetleges további lépésekről. Megírhatod például, hogy melyik napon lesznek elérhetők a fényképek, vagy elküldhetsz egy receptet, amely különösen tetszett a vendégeknek.
Elhelyezkedés
Ha a vállalkozásod helyén vagy közterületen nyújtasz szolgáltatást, a vendégeket megkérjük a helyszín értékelésére. Egy kozmetikus például saját szalonjában nyújthat arckezelést, egy fotós pedig egy parkban fényképezést. A vendégek nagyra értékelik a tiszta, jól felszerelt, hívogató helyszíneket.
- Ügyelj a vendégek kényelmére. A biztonságos és tiszta helyszín segít a vendégeknek élvezni a szolgáltatást. Egy masszőrnek például makulátlan szalonban érdemes dolgozni, hogy a vendégek ellazulhassanak a kötőszöveti kezelés során.
- Küldj útbaigazítást. Egyértelműen írd le a helyszín jellemzőit és a találkozási pontot. Gondolj a lehetséges parkolási és tömegközlekedési nehézségekre is. Ha másokkal közös térben dolgozol, add meg a bejutáshoz szükséges instrukciókat. Ne feledd az akadálymentesítési szempontokat. Például a fotózás helyszíne kerekesszékkel is megközelíthető?
Ha te mész el a vendégekhez, nem kérünk tőlük visszajelzést a helyszínről.
Megbízhatóság
A vendégek elvárják, hogy a házigazda zökkenőmentes szolgáltatást nyújtson. Ennek része az egyértelmű vendégelvárások megalapozása, az időben történő és egyértelmű kommunikáció és a szervezettség.
- Kezeld kiemelten a valósághűséget. Gondoskodj róla, hogy a leírások és a fényképek pontosan azt tükrözzék, amit a vendégek kapnak. Egy hajstylist például leírhatja az általa használt termékeket és technikákat, és a fényképeken bemutathatja, milyen kontyokat és fonatokat készít.
- Válaszolj gyorsan. Állítsd be a szokásos munkaidődet a Hirdetések lapon, hogy egyértelmű legyen, mikor vagy elérhető. Kapcsold be az értesítéseket az Airbnb alkalmazásban és az eszközöd beállításaiban, hogy azonnal láthasd a vendégek üzeneteit, és gyorsan válaszolhass.
- Tervezz előre. Készíts elő minden kelléket előre, hogy a szolgáltatásod az ütemterv szerint haladjon. Egy séf például előre felvághatja a zöldségeket a vendég szálláshelyén elkészítendő leveshez.
- Legyen veled segítség. Ha nagyobb csoportot fogadsz, vagy összetettebb szolgáltatást kínálsz, segíthet neked egy társháigazda vagy egy asszisztens. A vendégeket elegendő idővel előre tájékoztatnod kell, hogy ki lesz még ott veled a szolgáltatás során, hogy díjmentesen lemondhassák a foglalást.
- Érkezz időben. Ha te mész el a vendéghez, gondold végig az útvonalat, és vedd figyelembe a forgalmat.
- Vigyázz a helyszínre. Ha valaki más otthonában nyújtod a szolgáltatást, mindig olyan állapotban hagyd a helyet, ahogy találtad.
Ár-érték arány
A vendégek olyan szolgáltatásokat keresnek, amelyek kiemelkedő minőséget nyújtanak az árért. Gondold végig, hogyan teheted még különlegesebbé a kínálatodat, hogy megérje az árat, amit a vendégek fizetnek érte.
- Adj meg számos lehetőséget. Kínálj legalább három szolgáltatást különböző árakon, hogy a vendégek több választási lehetőséget kapjanak, és könnyebben elérhesd a bevételi céljaidat. A legjobb, ha belépő, normál és prémium áron is kínálsz szolgáltatást. Egy fotós az Egyesült Államokban például kínálhat egy félórás alkalmat, amely kevesebb mint 50 dollárba kerül, egy személyre szabott portréfotózást 50 és 150 dollár között, valamint egy családi fotózást több mint 150 dollárért.
- Szabd testre a kínálatod. Az Airbnb üzenetküldő eszközeivel kommunikálhatsz a vendégekkel, hogy személyre szabhasd a kínálatodat, és egyedi árakat állíthass be.
- Biztosíts nagyszerű szolgáltatást. Sokat számít, ha jó minőségű anyagokkal dolgozol, és apróságokkal is még különlegesebbé teszed a kínálatodat. Egy kozmetikus például ingyenes illóolajat biztosíthat.
Minden házigazdának, fényképnek és hirdetési részletnek meg kell felelnie az Airbnb-szolgáltatásokra vonatkozó előírásoknak és követelményeknek.
A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.
