A gyorsválaszokkal időt takaríthatsz meg
A legtöbb vendég, aki Airbnb-szolgáltatásokat foglal, először üzenetet küld a házigazdának. Az Üzenetek lapon használható gyorsválaszokkal reagálhatsz a gyakori kérdésekre, ösztönözheted a foglalásokat és gördülékenyen kommunikálhatsz.
Mi az a gyorsválasz?
A gyorsválasz egy rövid, előre megírt üzenet, amely sablonként van elmentve az üzenetküldési beállításaidban.
A vendég keresztnevéhez vagy egyéb részletekhez használt helyőrzők automatikusan személyre szabják az üzeneteket a hirdetésből vagy a foglalásból kinyert adatokkal.
Létrehozhatod saját gyorsválaszaidat, vagy használhatod az Airbnb által a szolgáltatásházigazdák számára kínált sablonokat is. Ha például gyakran válaszolsz hasonló kérdésekre egy szolgáltatástétellel kapcsolatban még a foglalás előtt, érdemes a szokásos válaszodat elmenteni gyorsválaszként.
Fontold meg a gyorsválaszok használatát a vendégekkel való üzenetváltás során, illetve időzítsd ezeket, hogy a fontos pillanatokban automatikusan el legyenek küldve.
Hogyan küldhetek gyorsválaszt?
Így küldhetsz azonnali gyorsválaszt a vendégeknek:
- Lépj az Üzenetek lapra.
- Válaszd ki a beszélgetést, amelyre válaszolni szeretnél.
- Koppints a pluszjelre (+) az Üzenet írása mellett.
- Válaszd a Gyorsválasz küldése lehetőséget.
- Válassz egy gyorsválaszt, amely megjelenik a beszélgetésben.
- Szerkeszd az üzenetet, vagy küldd el úgy, ahogy van.
- Az üzenet elküldéséhez koppints a nyílra (↑).
Az Üzenetek fülön javasolt válaszok is találhatók, amelyek mesterséges intelligencia segítségével értelmezik a vendég kérdését, és az egyik gyorsválaszt javasolják hozzá. A javaslat a beszélgetésedben jelenik meg, ahol csak te láthatod. A gyorsválaszt az elküldése előtt szerkesztheted, vagy írhatsz egy másik választ.
Hogyan ütemezhetek be egy gyorsválaszt?
Így küldhetsz automatikus gyorsválaszt minden vendégnek:
- Lépj az Üzenetek lapra.
- Koppints a beállítások ikonra a képernyő tetején.
- Koppints a Gyorsválaszok kezelése lehetőségre.
- Válaszd ki az ütemezni kívánt gyorsválaszt, majd koppints a Tovább gombra.
- Koppints az Ütemezés lehetőségre, és válaszd ki, hogy mikor szeretnéd elküldeni az üzenetet a vendégeknek – például 5 perccel a foglalás után, vagy 2 órával a szolgáltatás vége után.
Amikor egy ütemezett gyorsválaszod esedékessé válik, egy emlékeztető jelenik meg a vendéggel folytatott beszélgetésedben. Módosíthatod az üzenetet, vagy akár el is tekinthetsz a küldésétől, ha az csak megismételné a már megosztott információkat.
Tippek a gyorsválaszok használatához
A gyorsválasz akkor a leghasznosabb, ha rövid, és egyetlen témára összpontosít. Ez magában foglalhatja például további vendégek hozzáadásának magyarázatát, különleges kérések teljesítését, és vészhelyzetekre való előre tervezést.
Érdemes lehet gyorsválaszokat beütemezni az alábbi fontos alkalmakra:
Foglalás visszaigazolása
Köszöntsd a vendégeket, és gyűjtsd össze azokat a részleteket, amelyek segítségével a vendégek igényeihez igazíthatod a kínálatodat. Egy fotós például a következőket kérdezheti:
- Mi a fotózás célja?
- Milyen felvételeket fontos készíteni?
Ha egy társházigazda nyújtja a szolgáltatást, vagy egy asszisztens is jelen lesz, mindenképpen mutasd be őket, és oszd meg a jártasságukat.
A szolgáltatás megkezdése előtt
Emlékeztesd a vendégeket az érkezési időpontra és a találkozó helyszínére, és adj tippeket, amelyek segítségével a legtöbbet hozhatják ki a szolgáltatásból. Egy személyi edző például rövid listát készíthet a szabadtéri tevékenységekhez és az évszaknak megfelelő időjáráshoz ajánlott ruházatról.
A szolgáltatás után
Érdemes megköszönni a vendégeknek, hogy téged választottak. Ha arra ösztönzöd a vendégeket, hogy írjanak nyilvános véleményt, az segíthet másoknak eldönteni, hogy a szolgáltatás megfelel-e az igényeiknek. Kérj visszajelzést, beleértve konkrét ötleteket is arról, hogyan lehetett volna még jobbá tenni az együtt töltött időt.
A gyorsválaszokkal elküldött fotók vagy videók segíthetnek bemutatkozni, egyedi kínálatot összeállítani, valamint emlékezetes pillanatokat megosztani a vendégekkel. Egy séf például küldhet képet egy mintamenüről.
A foglalások visszaigazolása után bármikor csatolhatsz fájlokat az üzenetekhez. Fényképeket PNG vagy JPG formátumban (legfeljebb 50 MB), videókat pedig MP4 vagy MOV formátumban (legfeljebb 100 MB és 60 másodperc) küldhetsz.
A felhasználói élmény az elhelyezkedéstől függ. A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

