Befogadó gyakorlatok, amelyek segítségével minden vendég otthon érezheti magát

Útmutatás tapasztalt házigazdáktól – legyen szó akár a hirdetésed frissítéséről, akár a vendégek véleményezéséről.
Szerző: Airbnb, 2022. jún. 27.
Frissítve: 2022. jún. 27.

A vendégfogadás az Airbnb-n azt jelenti, hogy megnyitod a helyedet a világ minden tájáról érkező emberek előtt, a vendégfogadás alapköve pedig az elfogadás. 

A sikeres vendéglátóvá válás kulcsa annak megértése, hogyan segíthetsz abban, hogy a különböző hátterű emberek otthon érezzék magukat nálad, és jól teljen a szálláshelyeden töltött idejük. Közösségként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden vendéget – bármilyen fajú, vallású, nemzeti hovatartozású, etnikumú, fogyatékosságú, nemű, nemi önazonosságú, nemi irányultságú vagy korú – tisztelettel, ítélkezés és előítélet nélkül fogadjunk. 

A befogadó vendégszeretet a sikeres házigazdai tevékenység létfontosságú kritériuma. Ez az alábbiakat jelenti:

  • Minden vendég elfogadása és barátságos üdvözlésefüggetlenül a vendég hátterétől

  • Méltányos élmény biztosítása és a vendégek igényeinek kielégítése 

  • Kapcsolódás kiépítése a különbségekre és közös vonásokra alapozva

  • Nyitott hozzáállás és hajlandóság kérdések feltevésére, hogy megtudd, mire lehet szükségük a vendégeknek a szálláshelyeden töltött idő során

Az Airbnb információkat gyűjtött házigazdáktól, vendégektől és szakértőktől, hogy elfogadó gyakorlatokat integrálhass a vendégfogadási rutinodba, és barátságosan fogadhass minden vendéget. A hirdetésed beállításától a véleményírásáig ezek az ajánlott intézkedések segíthetnek az implicit előítélet csökkentésében és a kapcsolódás elősegítésében.

Foglalás előtt: Hozz létre elfogadó hirdetést

Ha egyértelművé teszed, hogy bármilyen hátterű embert szívesen fogadsz, segíthetsz abban, hogy a történelmileg marginalizált közösségekből érkező vendégek jól érezzék magukat, és bátoríthatod őket a helyed lefoglalására. A vendégekkel folytatott beszélgetések során megtanultuk, hogy az ilyen közösségekből származó emberek kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy egy hirdetésben megtalálják-e a befogadó környezet jeleit. 

Íme néhány dolog, amellyel jelezheted, hogy elfogadó házigazda vagy:

  • Tedd egyértelművé a hirdetésed leírásának első néhány mondatában, hogy bármilyen hátterű embert szívesen fogadsz (példák alább). 

  • Írd le pontosan a szállás akadálymentesítési jellemzőit, és frissítsd a fényképeket.

  • Add meg a rád vonatkozó névmásokat (például: she/her, he/him, they/them) a profilodban. Így megmutathatod, milyen megszólítást preferálsz, és egyben jelzed, hogy neked is fontos a vendégeid által előnyben részesített névmások használata.

  • Kapcsold be az azonnali foglalást, hogy a vendégek foglalási ajánlat nélkül foglalhassák le a szálláshelyedet. Ezzel azt is jelzed, hogy bárkit szívesen vendégül látsz, aki megfelel a foglalási kritériumoknak.

  • Adj foglalási ajánlatot és bátorítást azoknak a vendégeknek, akik a foglalás előtt felveszik veled a kapcsolatot. Megtudtuk, hogy a vendégek néha kapcsolatba lépnek a házigazdákkal a foglalás előtt, hogy felmérjék, elfogadásban és barátságos fogadtatásban részesülnének-e a szálláshelyükön. 

  • Mielőtt elutasítanád egy vendég foglalási kérését, gondold át alaposan az okát. El tudnád magyarázni az okot rossz érzések nélkül személyesen a vendégednek?

Tipp: Ossz meg többet magadról és az érdeklődési köreidről a profilodban és a hirdetésed leírásában, hogy a vendégeid kapcsolódhassanak veled.

Megpróbálhatod felhasználni a befogadó kijelentéseket, amelyeket más házigazdák használnak a hirdetésükben. Beszéltünk a házigazdák tanácsadó testületének tagjaival, hogy szert tegyünk az alábbi példákra:

  1. A San Franciscó-i Peter ezt írja: „Az otthonom biztonságos tér minden kisebbségi és marginalizált csoport számára. Szeretettel látom a legkülönfélébb rasszú, vallású, nemű és nemi irányultságú vendéget.”

  2. „A szálláshelyem második fényképén egy emlékmű látható, amelyen az áll: »Te is idetartozol« – mondja Shinya Oszakából, Japánból. Shinya egy olyan fotót is mellékel, amelyen szándéknyilatkozatként ez áll: „Tiszteletben tartom a sokszínűséget, és fontos számomra az elfogadás”. Ezt egy képaláírásban is megjelenítheted.

Érkezés előtt: Gondoskodj róla, hogy minden vendég érezze az elfogadást

Szálláshelyed lefoglalását követően küldj barátságos üzenetet a vendégeidnek. Az empátia kimutatása – és a feltételezések mellőzése – nagyon sokat számít.

  • Személyre szabhatod üdvözlőüzenetedet a vendéged profiljában szereplő információk segítségével. Itt gondolhatsz például az érdeklődési körükkel, a szülővárosukkal és a hobbijaikkal kapcsolatos kérdésekre.

  • Használj nem- és irányultságsemleges nyelvezetet, amikor a vendégeidre hivatkozol. A legjobb elkerülni a feltételezéseket valaki nemére vagy kapcsolati státuszára vonatkozóan.

  • Ha egy vendég akadálymentesítési igényekkel kapcsolatban érdeklődik, válaszolj a kérdéseire, és kérdezd meg, még mire van szüksége. 

Tipp: Próbálj meg üzenetet küldeni, amelyben megkérdezed a vendégeidet: „Mit tehetek azért, hogy jól érezd magad a szálláshelyen?”

Ha inspirációra van szükséged, a többi házigazda vendégeknek küldött üzenetei segíthetnek. Íme két példa:

  1. Michael az írországi Falcarragh-ból már a legelejétől hangsúlyt fektet a barátságos hangvétel és harmónia kialakítására. „Mindig megköszönöm a vendégeknek, hogy mellettünk döntöttek” – mondja. „Aztán megemlítem, hogy a látogatásukhoz közeledve felveszem majd velük a kapcsolatot, majd szép napot kívánok nekik, és megmondom nekik, hogy ha időközben bármire szükségük van, nyugodtan lépjenek velem kapcsolatba.”

  2. A denveri Susan ezt írja: „Az otthonunk a te otthonod is. Helyezd magad kényelembe. Érezd magad otthon. Ha vannak ötleteid a vendégélmény javítására, oszd meg őket velünk.”

Érkezés után: Gondoskodj róla, hogy a vendégek kényelemben érezzék magukat

A vendégek – különösen a történelmileg marginalizált közösségekből érkezők – elmondták, hogy a következő dolgok segítenek nekik érezni, hogy szívesen fogadják őket:

  • Tedd lehetővé az önálló bejutást , amikor csak lehet, de kérdezd meg a vendégeidet, hogy jobban örülnének-e a személyes üdvözlésnek.
  • Ne látogasd feleslegesen a vendégeket. Inkább hagyd meg nekik a személyes terüket, és tedd egyértelművé, hogy elérhető vagy (személyesen vagy virtuálisan), ha szükségük van rád.

Tipp: A házirendben tüntess fel minden fontos információt a kiadó helyeddel kapcsolatban, hogy a vendégek digitálisan is hozzáférhessenek ezekhez az információkhoz.

Távozás után: Írj objektív véleményt a vendégekről

A vélemények képezik az Airbnb megbízható közösségének alapját. Amikor véleményt írsz a vendégeidről, lehetőséged van kifejezni a háládat, illetve hasznos visszajelzést is adhatsz. 

  • Azonos normákhoz mérj minden vendéget. 

  • Amikor csak tudod, fogadd azokat a vendégeket, akik még újak az Airbnb-n, a foglalásukat követően pedig írj róluk véleményt. Egy vélemény sokat segít a vendégeknek a jövőbeni foglalások lebonyolításakor.

  • Bátorítsd a vendégeket, hogy írjanak véleményt. Megtudtuk, hogy a történelmileg marginalizált közösségekből érkező utazók gyakran olvassák el a véleményeket a foglalás előtt, hogy megtudják, szívesen látták-e korábban a hozzájuk hasonló vendégeket.

Kövesd ezeket az elfogadó gyakorlatokat, különösen, ha új vagy a vendégfogadásban. Ne feledd, vendégfogadásakor a legfontosabb, hogy érdeklődj a vendégek igényeiről, és tartsd nyitva a kommunikációs csatornákat. 

Már azzal megmutathatod befogadó hozzáállásodat, ha egyszerűen megkérdezed a vendégeidet, mire van szükségük ahhoz, hogy jól érezzék magukat nálad, és érezzék, szívesen látod őket a szálláshelyeden. Remélhetőleg ezzel megkönnyíted a vendégeidnek, hogy szívesen foglalják le a szálláshelyedet, és valóban nagyszerű élményben legyen részük.

Airbnb
2022. jún. 27.
Hasznosnak találtad?