Miért fontosak a vélemények?
A vélemények és az értékelések segítenek a vendégeknek az utazásuk tervezésében. Az Airbnb adatai szerint a vendégek nagyobb valószínűséggel foglalják le a magasabb csillagos értékeléssel rendelkező helyeket.*
Hogyan működnek a vélemények?
A házigazdák és a vendégek minden távozás után véleményt írhatnak egymásról. Mindkét félnek 14 nap áll rendelkezésére, hogy véleményt írjon, amely addig rejtve marad, amíg mindkét fél el nem küldte a véleményét, vagy amíg le nem jár a 14 napos véleményezési időszak. Ezt követően a vélemények nyilvánosan megjelennek a vendég profiljában, valamint a házigazda hirdetési oldalán és a profiljában.
Összesített csillagos értékelések
A véleményírás mellett a vendégek egytől öt csillagig értékelhetik az összesített tapasztalatukat. A csillagos értékelés minden vélemény mellett megjelenik, jobban kontextusba helyezve a vendégek visszajelzéseit. Az összesített értékelésed akkor jelenik meg a hirdetésedben, ha három vendég már írt véleményt.
A csillagos értékelések fontos tényezők a Superhost minősítés megszerzésében. A Superhost-házigazdák átlagos értékelésének legalább 4,8 csillagosnak kell lennie, legalább tíz utazás vagy három foglalás alapján, amelyek összesen legalább 100 éjszakára szóltak.
Értékeléseid és véleményeid a vendégfavoritok közötti megjelenésben is számítanak, amelyek naponta frissülnek.
A csillagos értékelések kategóriái
A vendégeket arra kérjük, hogy értékeljenek csillagokkal bizonyos kategóriákat, és adják meg, mi ment jól, és mi sikerülhetett volna jobban. Ha például a szálláshelyed rendkívül tiszta, a vendég dönthet úgy, hogy öt csillagot ad, és kiválasztja a „ragyogóan tiszta fürdőszoba” lehetőséget. Vagy lehet, hogy kevesebb csillagot kapsz a kommunikációra, ha egy vendég szerint a távozásra vonatkozó instrukciókban túlzott elvárásokat fogalmaztál meg.
Az egyes kategóriák csillagos értékelései nem befolyásolják a Superhost minősítést és az általános értékelésedet, de hatással vannak a vendégfavorit státuszra. A kategóriák a következők:
Érkezés: A vendégek értékelik, hogy egyértelmű és egyszerű érkezési folyamatot adtál-e meg, ami elengedhetetlen a pozitív vendégélményhez.
Tisztaság: A vendégek a hirdetés fotóin látott tiszta és rendezett szálláshelyre számítanak.
Valósághűség: A vendégek értékelhetik, hogy valósághűen adtad-e meg a szálláshely részleteit, beleértve a naprakész kényelmi szolgáltatásokat is.
Kommunikáció: A vendégek értékelik a házigazdákkal folytatott üzenetváltással kapcsolatos tapasztalataikat, beleértve azt is, hogy a távozáskori teendők egyértelműek és egyszerűek voltak-e.
Elhelyezkedés: A vendégek visszajelzést adhatnak arról, hogy a szálláshelyed elhelyezkedése pontosan szerepel-e a hirdetésedben.
Ár-érték arány: A vendégek értékelik, hogy szerintük az áraid méltányosan tükrözik-e azt, amit kínálsz.
Személyes visszajelzés
A vendégek a visszajelzésük részeként privát megjegyzést küldhetnek neked. Ezt az információt csak veled osztjuk meg. Ez egy lehetőség a vendégeknek, hogy elmondjanak neked dolgokat anélkül, hogy az befolyásolná az értékelésedet vagy a rólad írt véleményt. Te is küldhetsz privát megjegyzést a vendégeidnek.
A visszajelzések felhasználása a szálláshelyed fejlesztésére
A vendégek olyan meglátásokkal is szolgálhatnak, amelyekre esetleg nem is gondoltál. Próbálj úgy tekinteni a negatív véleményekre, mint lehetőségekre, amelyekkel javíthatsz a szálláshelyeden vagy a vendégfogadási stílusodon.
A hirdetésed oldalán mindig válaszolhatsz nyilvánosan a véleményekre. Ha konstruktívan válaszolsz, megmutatod, hogy komolyan veszed a vendégeid visszajelzéseit és elégedettségét.
Vélemény írása a vendégekről
Amikor véleményt írsz a vendégedről, lehetőséged van kifejezni a háládat, illetve hasznos visszajelzést is adhatsz. A vendégeket is emlékezteti, hogy írjanak véleményt rólad.
Íme néhány tipp, amelyekre érdemes visszaemlékezni, amikor véleményt írsz a vendégekről:
Legyél tisztelettudó.
Amikor csak lehet, írj konkrét példákat: „A vendég betartotta a csendes pihenőre vonatkozó korlátozásokat, és tökéletesen követte a szállás elhagyására vonatkozó instrukciókat.”
A kényes kérdéseket kezeld kedvesen, vagy csak a vendégeknek írj róluk privát véleményben.
*Az Airbnb aktív szálláshelyekről szóló 2022. novemberi belső adatai alapján.
A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.