Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez

    Miért fontosak a vélemények?

    Az értékelések hozzájárulnak a közösségen belüli bizalom kiépítéséhez, és segítenek vállalkozásod fejlesztésében.
    Szerző: Airbnb, 2019. nov. 29.
    Olvasási idő: 4 perc
    Frissítve: 2021. máj. 13.

    Kiemelt tippek

    • A vélemények fontos hajtóerőt jelentenek a házigazdák vállalkozásának, és az Airbnb megbízható közösségének alapját képezik

    • Ne várj a véleményre – maradj kapcsolatban a vendégekkel, és időben kérj visszajelzést, hogy meg tudd oldani az esetleges problémákat

    • Tekints lehetőségként a tökéletesnél rosszabb véleményekre, amelyek alapján fejlesztheted a szálláshelyedet vagy a vendégfogadási stílusodat

    • Tudj meg többet teljes útmutatónkból arról, hogyan nyűgözheted le első vendégeidet

    A vélemények alapvető fontosságúak a teljes Airbnb-közösségnek, mivel segítenek a vendégeknek, hogy megfontoltan tervezzék meg az utazásukat, és lehetővé teszik a hozzád hasonló házigazdáknak, hogy magabiztosan nyissák meg otthonaik kapuját a szálláskeresők előtt, és olyan vendégek figyelmét keltsék fel, akik jól fogják érezni magukat a szálláshelyen eltöltött idő során.

    Valójában nem túlzás azt állítani, hogy az Airbnb-vállalkozásod alapját a pozitív vélemények jelentik. Minden vélemény segít a vendégeknek, hogy eldöntsék, szeretnének-e nálad foglalni, és az Airbnb adatai arra utalnak, hogy a több pozitív véleménnyel rendelkező házigazdák magasabb bevételre tesznek szert.

    Hogyan működnek a vélemények?

    A házigazdák és a vendégek minden foglalás után véleményt írhatnak egymásról. A távozást követően mindkét félnek 14 nap áll rendelkezésére, hogy véleményt írjon, amely rejtve marad, amíg a házigazda és a vendég egyaránt el nem küldte a véleményét. Ezt követően a vélemények nyilvánosan megjelennek a vendég profiljában, valamint a házigazda hirdetési oldalán és profiljában. A véleményekre mindig válaszolhatsz nyilvánosan.

    Ismerd meg, hogyan működnek a vélemények

    Véleményt írni a vendégekről legalább annyira fontos, mint előkészíteni a szobájukat.
    Beverlee and Suzie,
    Oakland, Kalifornia

    Hogyan értékelik a vendégek a foglalást?

    Az utazók szívesen olvasnak mások tapasztalatairól a szálláshelyekkel és a házigazdákkal kapcsolatban. A vendégek az írásos visszajelzésre szolgáló területen kiemelhetik, hogy mi tetszett (vagy mi nem tetszett) nekik a szálláshelyen töltött idejük során.

    Csillagos értékelések

    Az írásos véleményeken kívül a vendégek 1–5 csillaggal értékelik az összesített tapasztalatukat. Az összesített csillagos értékelésed azt követően jelenik meg a hirdetésedben, hogy három vendég véleményt írt – ez fontos tényező mind a helyed lefoglalását mérlegelő vendégek, mind a Superhost minősítés megszerzése szempontjából (a Superhost-házigazdáknak átlagosan legalább 4,8 csillagos értékeléssel kell rendelkezniük).

    A vendégek 1–5 csillaggal értékelhetik a tapasztalataikat bizonyos fontos szempontok alapján, de ezeket nem számítjuk bele az összesített csillagos értékelésedbe. A konkrét kategóriák a következők:

    • Tisztaság: A vendégek a hirdetésedben szereplő fényképeken látható tiszta és rendezett szálláshelyre számítanak. Nézd meg ezeket a tippeket, hogy a helyed a lehető legtisztább lehessen.
    • Érték: A vendégek aszerint értékelik a kiadó helyedet, hogy véleményük szerint az áraid méltányosan tükrözik-e az ajánlatodat.
    • Kommunikáció: A világos, proaktív kommunikáció elengedhetetlen a vendégek igényeinek kielégítéséhez. Íme néhány bevált gyakorlat a kiváló házigazdai kommunikációhoz.
    • Elhelyezkedés: A vendégek visszajelzést adhatnak arról, hogy a szálláshelyed elhelyezkedése pontosan szerepel-e a hirdetésedben.
    • Érkezés: Az egyértelmű és egyszerű érkezési folyamat megalapozza a pozitív vendégélményt.Gondoskodj a zökkenőmentes érkezésről ezekkel a tippekkel.
    • Pontosság: A szálláshelyed adatait pontosan és őszintén add meg. Az egyértelmű információk és fontos tudnivalók segítségével az utazók könnyebben eldönthetik, hogy a helyed megfelel-e az igényeiknek.

    Hogyan szerezhetsz pozitív véleményeket?

    A vendégek távozását követően emlékeztetheted őket, hogy írjanak véleményt. A pozitív vélemények elősegítése érdekében a házigazdák általában egy dolgot ajánlanak: rendszeresen kommunikálj a vendégeiddel a foglalástól kezdve az ott töltött idejük során egészen a távozásig. Chris, egy clevelandi házigazda szerint fontos, hogy az Airbnb app üzenetküldési funkciójával tartsd a kapcsolatot a vendégekkel a szálláshelyen eltöltött idejük során. „Mindig elérhető vagyok, hogy azonnal megválaszolhassak bármilyen kérdést. Ha valamit meg kell javítani, azonnal intézkedünk.”

    A visszajelzések felhasználása a szálláshelyed fejlesztésére

    Néha a vendégek által írt vélemények nem tökéletesek. Ez frusztráló lehet, de lehetőséget kínálhat, hogy javíts a szálláshelyeden vagy a vendégfogadási stílusodon. A vendégek olyan szempontokkal is szolgálhatnak, amelyekre esetleg nem is gondoltál. Ezeket az információkat arra használhatod, hogy bővítsd a kényelmi szolgáltatásaidat, módosítsd az érkezési folyamatot, vagy frissítsd a hirdetésed leírását, hogy pontosabb legyen.

    „Írj egy udvarias választ, tekintsd át a hirdetésedet, hogy lásd, min tudsz javítani, és fogadj egyre több vendéget! – mondta Ira, egy házigazda a görögországi Athénból. – Ez a legjobb módszer, hogy átlendülj a rossz véleményeken és értékeléseken, és hogy nagyszerű tapasztalatokat szerezz.”

    Privát visszajelzés kérése

    Privát visszajelzést is kérhetsz a vendégeidtől. Nagyszerű lehetőség – különösen az új házigazdáknak –, ha konstruktív véleményt kérsz a vendégeidtől, amelyek nem járnak negatív következményekkel, és nem jelennek meg nyilvánosan. Ha ugyanakkor úgy gondolod, hogy egy rólad írt vélemény pontatlan vagy sérti az Airbnb tartalomra vonatkozó szabályzatát, 30 napon belül válaszolhatsz rá, és a válaszod közvetlenül a vélemény alatt fog megjelenni, hogy más vendégek és házigazdák is elolvashassák.

    Vélemény írása a vendégekről

    Amikor véleményt írsz a vendégeidről, lehetőséged van kifejezni a háládat, és hasznos visszajelzést is adhatsz – ez egyúttal emlékezteti a vendégeidet, hogy ők is írjanak véleményt rólad. A visszajelzésed különösen sokat segíthet az Airbnb-vel való utazás terén még újoncnak számító vendégeknek, hogy tapasztalt utazóvá váljanak. „Véleményt írni a vendégekről legalább annyira fontos, mint előkészíteni a szobájukat” – mondja Beverlee és Suzie a kaliforniai Oaklandből. – Lehetővé teszed, hogy egy másik potenciális házigazda eldöntse, szeretné-e fogadni őket vagy sem.”

    Íme néhány tipp, hogy tisztességes és konstruktív visszajelzést adhass:

    • Légy őszinte és tisztelettudó
    • Kedvességgel és profi módon foglalkozz az érzékeny kérdésekkel
    • Amikor csak lehetséges, adj meg konkrét példákat azokra a viselkedésekre, amelyeken a vendégek változtathatnak

    Privát visszajelzést is küldhetsz a vendégeidnek, amelyben nyíltabb és közvetlenebb lehetsz. A vendégek gyakran értékelik, ha négyszemközt vitatjátok meg a kényes témákat, mielőtt bármit is nyilvánosan közzétennétek.

    Ellenőrizd a teljesítményedet

    Valós idejű áttekintést kaphatsz arról, hogyan értékelik a vendégek a helyedet és az általad biztosított vendéglátást.
    Kövesd az előrehaladásodat

    Kiemelt tippek

    • A vélemények fontos hajtóerőt jelentenek a házigazdák vállalkozásának, és az Airbnb megbízható közösségének alapját képezik

    • Ne várj a véleményre – maradj kapcsolatban a vendégekkel, és időben kérj visszajelzést, hogy meg tudd oldani az esetleges problémákat

    • Tekints lehetőségként a tökéletesnél rosszabb véleményekre, amelyek alapján fejlesztheted a szálláshelyedet vagy a vendégfogadási stílusodat

    • Tudj meg többet teljes útmutatónkból arról, hogyan nyűgözheted le első vendégeidet
    Airbnb
    2019. nov. 29.
    Hasznosnak találtad?