Miért fontosak a vélemények?

A vélemények az Airbnb-n építik a bizalmat, és segítenek a vállalkozásod fejlesztésében.
Szerző: Airbnb, 2019. nov. 29.
3 perc olvasás
Frissítve: 2023. dec. 11.

A vélemények és az értékelések segítenek a vendégeknek az utazásuk tervezésében. Az Airbnb adatai szerint a vendégek nagyobb valószínűséggel foglalják le a magasabb csillagos értékeléssel rendelkező helyeket.*

Hogyan működnek a vélemények?

A házigazdák és a vendégek minden távozás után véleményt írhatnak egymásról. Mindkét félnek 14 nap áll rendelkezésére, hogy véleményt írjon, amely addig rejtve marad, amíg mindkét fél el nem küldte a véleményét, vagy amíg le nem jár a 14 napos véleményezési időszak. Ezt követően a vélemények nyilvánosan megjelennek a vendég profiljában, valamint a házigazda hirdetési oldalán és a profiljában.

Összesített csillagos értékelések

A véleményírás mellett a vendégek egytől öt csillagig értékelhetik az összesített tapasztalatukat. A csillagos értékelés minden vélemény mellett megjelenik, jobban kontextusba helyezve a vendégek visszajelzéseit. Az összesített értékelésed akkor jelenik meg a hirdetésedben, ha három vendég már írt véleményt.

A csillagos értékelések fontos tényezők a Superhost minősítés megszerzésében. A Superhost-házigazdák átlagos értékelésének legalább 4,8 csillagosnak kell lennie, legalább tíz utazás vagy három foglalás alapján, amelyek összesen legalább 100 éjszakára szóltak.

Értékeléseid és véleményeid a vendégfavoritok közötti megjelenésben is számítanak, amelyek naponta frissülnek.

A csillagos értékelések kategóriái

A vendégeket arra kérjük, hogy értékeljenek csillagokkal bizonyos kategóriákat, és adják meg, mi ment jól, és mi sikerülhetett volna jobban. Ha például a szálláshelyed rendkívül tiszta, a vendég dönthet úgy, hogy öt csillagot ad, és kiválasztja a „ragyogóan tiszta fürdőszoba” lehetőséget. Vagy lehet, hogy kevesebb csillagot kapsz a kommunikációra, ha egy vendég szerint a távozásra vonatkozó instrukciókban túlzott elvárásokat fogalmaztál meg.

Az egyes kategóriák csillagos értékelései nem befolyásolják a Superhost minősítést és az általános értékelésedet, de hatással vannak a vendégfavorit státuszra. A kategóriák a következők:

  • Érkezés: A vendégek értékelik, hogy egyértelmű és egyszerű érkezési folyamatot adtál-e meg, ami elengedhetetlen a pozitív vendégélményhez.

  • Tisztaság: A vendégek a hirdetés fotóin látott tiszta és rendezett szálláshelyre számítanak.

  • Valósághűség: A vendégek értékelhetik, hogy valósághűen adtad-e meg a szálláshely részleteit, beleértve a naprakész kényelmi szolgáltatásokat is.

  • Kommunikáció: A vendégek értékelik a házigazdákkal folytatott üzenetváltással kapcsolatos tapasztalataikat, beleértve azt is, hogy a távozáskori teendők egyértelműek és egyszerűek voltak-e.

  • Elhelyezkedés: A vendégek visszajelzést adhatnak arról, hogy a szálláshelyed elhelyezkedése pontosan szerepel-e a hirdetésedben.

  • Ár-érték arány: A vendégek értékelik, hogy szerintük az áraid méltányosan tükrözik-e azt, amit kínálsz.

Személyes visszajelzés

A vendégek a visszajelzésük részeként privát megjegyzést küldhetnek neked. Ezt az információt csak veled osztjuk meg. Ez egy lehetőség a vendégeknek, hogy elmondjanak neked dolgokat anélkül, hogy az befolyásolná az értékelésedet vagy a rólad írt véleményt. Te is küldhetsz privát megjegyzést a vendégeidnek.

A visszajelzések felhasználása a szálláshelyed fejlesztésére

A vendégek olyan meglátásokkal is szolgálhatnak, amelyekre esetleg nem is gondoltál. Próbálj úgy tekinteni a negatív véleményekre, mint lehetőségekre, amelyekkel javíthatsz a szálláshelyeden vagy a vendégfogadási stílusodon.

A hirdetésed oldalán mindig válaszolhatsz nyilvánosan a véleményekre. Ha konstruktívan válaszolsz, megmutatod, hogy komolyan veszed a vendégeid visszajelzéseit és elégedettségét.

Vélemény írása a vendégekről

Amikor véleményt írsz a vendégedről, lehetőséged van kifejezni a háládat, illetve hasznos visszajelzést is adhatsz. A vendégeket is emlékezteti, hogy írjanak véleményt rólad.

Íme néhány tipp, amelyekre érdemes visszaemlékezni, amikor véleményt írsz a vendégekről:

  • Legyél tisztelettudó.

  • Amikor csak lehet, írj konkrét példákat: „A vendég betartotta a csendes pihenőre vonatkozó korlátozásokat, és tökéletesen követte a szállás elhagyására vonatkozó instrukciókat.”

  • A kényes kérdéseket kezeld kedvesen, vagy csak a vendégeknek írj róluk privát véleményben.

A vendégeket a tisztaság, a kommunikáció és a házirended betartása alapján értékelheted. A visszajelzésed segít a vendégekre vonatkozó alapszabályok érvényesítésében, és bejelentheted, ha egy vendég nem tartja be őket.

*Az Airbnb aktív szálláshelyekről szóló 2022. novemberi belső adatai alapján.

A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

Airbnb
2019. nov. 29.
Hasznosnak találtad?