Miért fontosak a vélemények?
A vélemények és az értékelések segítenek a vendégeknek eldönteni, hogy a helyed megfelelő-e nekik. A jobb vélemények és értékelések több foglaláshoz és nagyobb bevételhez vezethetnek.
Hogyan működnek a vélemények?
Neked és a szállást lefoglaló vendégnek a távozást követően 14 napotok van véleményt írni egymásról. A véleményeket akkor tesszük közzé, amikor mindkét fél megírta a véleményét, vagy ha lejárt a 14 napos határidő, attól függően, hogy melyik következik be előbb.
A vendégeknek a következő lehetőségeik vannak a visszajelzésre:
- Személyes megjegyzés. Ez a visszajelzés nem jelenik meg a hirdetésedben, és nincs hatással az értékelésedre.
- Nyilvános vélemény. Ez a visszajelzés megjelenik a hirdetésedben és a profiloldaladon. Ha válaszolsz egy nyilvános véleményre, a válaszod alatta fog megjelenni.
Alapértelmezés szerint a legfrissebb vélemények jelennek meg először. A vendégek kereshetnek is a vélemények között, és rendezhetik őket a legutóbbiak, a legjobb értékelésűek vagy a legalacsonyabb értékelésűek szerint.
Kezeld a vendégek visszajelzéseit lehetőségként a kínálatod javítására. Olvass el minden véleményt, és válaszolj konstruktívan, hogy megmutasd, komolyan veszed ezt a visszajelzést.
A csillagos értékelések működése
A vendégeket arra kérjük, hogy egytől öt csillagig értékeljék az általános benyomásukat és a hat kategóriát. Az általános benyomás nem a többi kategória átlaga.
A kategóriák a következők:
- A szállás elfoglalása. Mennyire volt egyszerű megtalálni a helyet, és bejutni?
- Tisztaság. Mennyire alaposan volt kitakarítva az otthon a vendég érkezése előtt?
- Valósághűség. Megfelelt a hely a vendég elvárásainak a hirdetés alapján?
- Kommunikáció. A foglalástól a távozásig mennyire volt jó a kommunikáció a házigazda részéről?
- Elhelyezkedés. Hogy tetszett a vendégnek a környék?
- Ár-érték arány. Milyen volt a hely ár-érték aránya?
Miután három vendég értékelte a szálláshelyedet:
- Az általános csillagos értékelések átlaga a hirdetésed címének közelében jelenik meg a keresési találatok között és a hirdetésedben.
- A kategóriánkénti átlagos csillagos értékelések a vendégek véleményei felett jelennek meg.
- Minden vendég általános csillagos értékelése is megjelenik a véleménye mellett, jobban kontextusba helyezve a visszajelzését.
Az értékelések segítenek az Airbnb-nek a legjobb házigazdák és szálláshelyek azonosításában és elismerésében, beleértve a Superhost programot és a vendégfavoritokat is.
A Superhost-házigazdák az eddigi kiemelkedő vendégszeretetükért kapnak elismerést. A Superhost-házigazdáknak legalább 4,8 csillagos általános értékelést kell fenntartaniuk, és más feltételeknek is meg kell felelniük.
A vendégfavoritok a vendégek kétmillió kedvenc Airbnb-szálláshelyét jelentik. A vendégfavoritok azonosításában számos tényező segít, beleértve a kiváló véleményeket és az átlagosan 4,9 csillag feletti értékeléseket, valamint a magas pontszámokat mind a hat kategóriában.
Vélemény írása a vendégekről
A vendégek véleményezése is egy módszer, hogy emlékeztesd őket, hogy írjanak véleményt rólad. A véleményeid a foglalást kezdeményező vendég és a foglalásra meghívást elfogadó vendégek profiloldalán is megjelennek. Törekedj a következőkre:
- Mutasd ki a háládat. Akár ennyire egyszerűen: „Köszönjük, hogy a vendégünk voltál!”
- Menj bele a részletekbe. Például: „A vendég tökéletesen követte a szállás elhagyására vonatkozó instrukciókat.”
- Mutass tiszteletet. Érdemes az érzékenyebb témákat személyes megjegyzésben kezelni.
A vendégeket a tisztaság, a kommunikáció és a házirended betartása alapján értékelheted. A visszajelzésed segít a vendégekre vonatkozó alapszabályok érvényesítésében, amelyek szerint a vendégeknek a sajátjukként kell kezelniük az otthonodat, és követniük kell a házirendedet.
A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.