Fejlődj a vendégek véleményeire építve
Fogd fel a visszajelzést növekedési lehetőségként.
Szerző: Airbnb, 2025. szept. 17.
Fókuszálj a részletekre
Fejlődj a vendégek véleményeire építve
Cselekvés a visszajelzések alapján
Fejlődj a vendégek véleményeire építve
A jobb értékelések és vélemények több foglaláshoz és nagyobb bevételhez vezethetnek. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan kezelheted a véleményezési folyamatot, és hogy lehet fejlődés a visszajelzésekből.
Kérj visszajelzést
Ha visszajelzést kérsz, megmutathatod a vendégeknek, hogy tényleg fejlődni akarsz.
- Küldj ütemezett üzenetet a távozáskor. Kérj visszajelzést a vendégektől, beleértve a konkrét ötleteket arról, hogy mitől lehetne még jobb a vendégélmény.
- Írj véleményt a vendégeidről. Ez emlékezteti őket, hogy nyilvános véleményt írjanak rólad. A távozás után 14 napotok van véleményt írni egymásról.
Tanulj az értékelésekből és a véleményekből
Alakíts ki egy egyszerű folyamatot annak meghatározására, hogy mely javaslatokat építed be.
- Olvass el minden véleményt. Köszönd meg a vendégeknek a véleményüket, és a helyedet, a rutinodat és más vendégek szempontjait figyelembe véve gondold át, mit építhetnél be belőlük.
- Ügyelj a megjegyzésekre. A vendégek üzenetet is küldhetnek a házigazdának további javaslatokkal vagy visszajelzésekkel. Ezt csak te és az Airbnb láthatjátok. A nyilvános vélemények mellett a megjegyzések is segíthetnek az Airbnb-nek a keresési eredmények javításában és a vendégek által kedvelt otthonok azonosításában.
- Vedd figyelembe a csillagos értékeléseket. A vendégek csillagos értékelést adhatnak bizonyos kategóriákra, és egy listából kiválaszthatják, mi ment jól, és mi lehetett volna jobb is. Figyelj a trendekre, például ha a vendégek következetesen a „túlzott rendetlenséget” választják a tisztaság értékelésekor, vagy a „nem egyértelmű utasításokat” a bejutás értékelésekor.
Fejlessz
Mindig lehet valamit javítani a vendégeknek kínált élményen.
- Válaszolj a véleményekre. Amikor a vendégek javaslatokat írnak, köszönd meg nekik, és reagálj a visszajelzésükre. Ez megmutatja, hogy komolyan veszed a visszajelzéseket. Ha nyilvános véleményre válaszolsz, a válaszod a vélemény alatt fog megjelenni.
- Összpontosíts a megoldásra. Ha probléma merül fel, azonosítsd a kiváltó okot, és találd ki, hogy mit tudsz befolyásolni. Egy sötét szobát például világosabbá tehetsz lámpákkal, árnyéktűrő növényekkel és tükrökkel.
- Oszd meg a visszajelzést a segítőiddel. Lehet, hogy érdemes további útmutatást adni a társházigazdáknak és a takarítóknak. Ha például egy vendég morzsákat talál a kanapén, ezt tudasd mindenkivel, aki részt vesz a takarításban.
- Frissítsd a hirdetésedet. A vélemények általában azt tükrözik, hogy mennyire felelsz meg az elvárásoknak. Ügyelj rá, hogy a kényelmi szolgáltatásaid, a fényképeid és a szálláshely leírása megfeleljen az aktuális valóságnak.
A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.
Fókuszálj a részletekre
Fejlődj a vendégek véleményeire építve
Cselekvés a visszajelzések alapján
Fejlődj a vendégek véleményeire építve
Airbnb
2025. szept. 17.
Hasznosnak találtad?