Ismerd meg a floridai házigazdákat, akik befogadták a hurrikán miatt az otthonukat elhagyni kényszerülteket

Ezek az Airbnb-házigazdák újra összehoztak egy családot, akiket a vihar elválasztott egymástól.
Szerző: Airbnb, 2019. aug. 26.
7 perc olvasás
Frissítve: 2023. aug. 24.

Kiemelt tippek

  • Az Open Homes programon keresztül a házigazdák, Bob és Juan ingyenes szálláshelyet kínáltak az otthonukat elhagyni kényszerülőknek az Irma és Michael hurrikán idején

  • Egy család újra találkozhatott Bob és Juan házában, miután elszakadtak egymástól a Michael hurrikán alatt

  • Az Airbnb-házigazdák pihentető menedékhelyet nyújtottak, mialatt a család a következő lépésein gondolkozott

Az Open Homes mostantól Airbnb.org

Az Airbnb Open Homes programjából Airbnb.org lett, egy vadonatúj nonprofit szervezet, amely az Egyesült Államok törvénykönyve (United States Code) 501. paragrafus (c) bekezdés 3. pontjában foglalt feltételeknek megfelelően működik. Köszönjük, hogy te is részt vettél az Open Homes közösségének kialakításában. Izgatottan várjuk, hogy részese lehess ennek az új fejezetnek.

Amikor Jasont és Karent elszakította egymástól a Michael hurrikán, az Open Homes-házigazdák, Bob és Juan segítettek újra összehozni a családjukat.

2018 októberében, miután a trópusi vihar 5. kategóriájú hurrikánná erősödött Florida északnyugati része felett, Jason és Karen összegyűjtötték a gyerekeiket, hogy Orlandóba meneküljenek.

„Floridaiként elég kitartók vagyunk, ha hurrikánokról van szó” – mondja Jason, akinek a családja Fort Walton Beachen él, öt kilométerre a parttól. „A szemünk sem rebben, amíg nem egy erős 3-as vagy 4-es kategóriájú viharról van szó. De amikor ez a vihar 5-ös kategóriájúra erősödött, egy percig sem gondolkoztunk. Eldöntöttünk, hogy elmegyünk.”

Amikor rájössz, hogy el kell hagynod az otthonodat

„Két napra bezárták az iskolákat, ami szokatlan” – mondja Karen, aki színjátszást tanít egy helyi középiskolában. „Ekkor már tudtuk, hogy komoly a helyzet. És együtt akartunk lenni, arra az esetre, ha valami tényleg katasztrofális történne.”

A Michael hurrikán Florida középső részén 240 km/h sebességű széllökésekkel érte el a szárazföldet – levitt tetőket, tengervízzel árasztotta el az autópályákat, elektromos vezetékeket döntött le, és egész városrészeket sodort veszélybe. Jason akkor 10 órányira ragadt egy üzleti úton, Karen pedig otthon volt a két fiukkal. A család hamar rájött, hogy a közeli menedékhelyek tele vannak, a szállodák pedig túl drágák.

„Megnéztem a szállodákat gyűjtő alkalmazásaimat, és láttam, hogy gyorsan fogynak a helyek, az árak pedig elszabadultak, ezért megnyitottam az Airbnb alkalmazást” – mondja Jason. „Most már az evakuálási tervünk egyértelmű része, hogy még a szállodák ellenőrzése előtt megnézzük az Airbnb-t. Senki nem szeretne az utakon ragadni menekülés közben, amikor a vihar lecsap. Minél tovább vársz, annál többen döntenek az evakuálás mellett.”

Jason megnyitotta az Airbnb alkalmazást a telefonján, és észrevette, hogy egy értesítésben arról kérdezik, hogy őt vagy a családját érintette-e a hurrikán. Ekkor fedezte fel az Open Homes programot, amely összeköti a katasztrófák által érintett embereket az ingyenes szálláshelyekkel. A ház, amit talált – egy három hálószobás, három fürdőszobás hely – autóval megközelíthető volt, és tökéletes helyen volt ahhoz, hogy a család újra együtt lehessen.

Menedék Open Homes-házigazdáknál

Jason és Karen az Airbnb-szálláshelyükön találkoztak Florida középső részén, Orlandótól délre, a Disney World közelsége miatt különösen népszerű helyen. Az otthonnak nyugodt, tengerparti hangulata volt – drágakövek színeiben pompázó bútorok és vidám színű falak kaptak helyet benne.

A házaspár, Bob és Juan 2016-ban nyitották meg először otthonukat a program keretében, és azóta számos családot befogadtak, akiket érintett az Irma és Michael hurrikán. A pár hét éve házasodott össze, és több mint egy évtizede vannak együtt. Bob nyugdíjas és az ingatlanjaikat kezeli, Juan pedig nemrégiben indított egy utazási vállalkozást, amely az LGBT-közösségre összpontosít, és Ecuadorba szervez utazásokat. Eddig több mint 2000 vendéget fogadtak több mint 35 országból.

„Amikor megérkeztünk, olyan volt, mint egy otthon távol az otthontól” – mondja Karen. „Természetesen nagyon idegesek voltunk a saját otthonunk miatt, de jó volt, hogy a stressz egy részét levették a vállunkról. A medence kellemes meglepetés volt.”

A család három éjszakán át pihent, összeszedte magát és figyelte a híreket, miközben a vihar erősödött. „Éreztük a törődést ebben a stresszes helyzetben” – mondja Jason. „Ráadásul pont egy alkalmazáson keresztül.”

Bár Bob és Juan otthon voltak Fort Lauderdale-ben, a távolból is ki tudták mutatni a törődésüket. Juan rendszeresen tartotta a kapcsolatot Jasonnel, és gyakran megkérdezte, hogy van a családja. „Ilyenkor is ott van a felelősségérzet a vendégekért, akiket elszállásolunk a házunkban” – mondja Bob. „Még akkor is, amikor rosszabb körülmények elől menekülnek, folyamatosan arra gondolunk, nehogy valami baj történjen velük. ”

Felkészülés a hurrikánszezonra

Jason és Karen jellemzően úgy készülnek fel a hurrikánszezonra, hogy feltöltik a nem romlandó élelmiszerekből álló készleteiket, és megtöltik a fürdőkádjukat jéggel és extra vízzel. „Ha addig a napig vársz, amikor mindenki elindul a boltba, csak üres polcokat találsz” – mondja Karen. „Vannak nálunk elemek, elemlámpák és kézzel működtethető akkumulátoros töltők a telefonjainkhoz arra az esetre, ha áramszünet lenne.”

Juan és Bob úgy készült fel Jason és Karen családjának fogadására, mint bármelyik másik Airbnb-vendégre. „Amikor utazunk, mindannyian olyan helyet keresünk, ahol otthon érezhetjük magunkat” – mondja Juan, ezzel rámutatva, hogy ez a helyzet sem volt más. „Egy tiszta helyet, ahol szívesen látnak, és ahol biztonságban vagyunk.”

Hazajutás a vihar után

Amikor Jason és Karen a hét folyamán később visszatértek a házukba, nem tapasztaltak jelentős károkat, de sok ember a közösségükben nem volt ilyen szerencsés. „A helyreállítás és újjáépítés évekbe fog telni” – mondja Jason. „A hírekben ezek már nem is szerepelnek, de még mindig vannak olyan emberek, akiknek a házát lerombolta a vihar, és ma is sátorvárosokban élnek Panama Cityben.” Legalább 36 ember halt meg a Michael hurrikán alatt, amely 1992 óta a régió legpusztítóbb hurrikánja volt.

„Van abban valami felemelő, ha úgy segítesz valakin, hogy nem vársz cserébe semmit” – mondja Juan. „Jason többször felajánlotta, hogy fizet, de mindig azt mondtuk neki, hogy nem szükséges. Elmondtuk neki, hogy tudjuk, hogy el kellett hagyniuk az otthonukat, és örömmel segítünk nekik.”

„Ha valaha mi is ilyen helyzetbe kerülnénk egy hurrikán közeledtével, jó érzés lenne tudni, hogy számíthatunk az Open Homes programra” – mondja.

Csatlakozz egy növekvő közösséghez, amely a megosztás erejével segít szükség idején.

A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

Kiemelt tippek

  • Az Open Homes programon keresztül a házigazdák, Bob és Juan ingyenes szálláshelyet kínáltak az otthonukat elhagyni kényszerülőknek az Irma és Michael hurrikán idején

  • Egy család újra találkozhatott Bob és Juan házában, miután elszakadtak egymástól a Michael hurrikán alatt

  • Az Airbnb-házigazdák pihentető menedékhelyet nyújtottak, mialatt a család a következő lépésein gondolkozott

Airbnb
2019. aug. 26.
Hasznosnak találtad?