Az árazási stratégiád beállítása
Az áraid és a foglalhatóságod rendszeres felülvizsgálata segíthet megőrizni a versenyképességedet, és elérni a bevételi céljaidat. Az alábbiakban bemutatunk néhány módszert az árképzési stratégiád kialakítására.
Rendszeresen nézd át a beállításokat
Van néhány dolog, amit érdemes szem előtt tartani az áraid és a foglalhatóságod beállításakor.
- Több éjszaka megnyitása: Így a hirdetésed több keresési találatban jelenhet meg. Ha a beállításaid zárolnak bizonyos napokat, tippeket olvashatsz a zárolás feloldásához. Ha például a foglalások minimális hossza 5 éjszaka, és 4 le nem foglalt éjszakád van a foglalások között, látni fogsz egy tippet, hogy csökkentsd a foglalások minimális hosszát ezekre az éjszakákra.
- Frissítsd a foglalhatósági beállításaidat: Ez segít, hogy a neked megfelelő időbeosztásban fogadhass vendégeket. Könnyedén módosíthatod a foglalási hosszt, az előre foglalást, a felkészülési időt és egyebeket.
- Nézd meg az ártippeket és a hasonló szálláshelyeket: Ezek az eszközök segítenek, hogy versenyképes árakat állíthass be a különböző napokra, szezonokra és különleges eseményekre. Ha az intelligens árképzést használod, nem fogsz ártippeket vagy hasonló szálláshelyeket látni.
„Szeretek ránézni a hasonló szálláshelyek áraira, hogy ne legyek hozzájuk képest se túl drága, se túl olcsó – a cél az arany középút” – mondta Karen, aki Superhost a kanadai Nelsonban.
Az árad módosításakor vedd figyelembe a vendégek által fizetendő teljes árat, amely tartalmazza az általad esetlegesen hozzáadott díjakat is.
Készülj fel a kisebb forgalmú időszakokra
Még a legnépszerűbb szálláshelyeken is lehetnek csendes időszakok kevesebb foglalással. Íme néhány módszer, hogy a hirdetésed kitűnjön a tömegből.
- Kedvezmények biztosítása: A heti és havi foglalásokra kínált kedvezmények segíthetnek megtölteni a naptáradat, és csökkenthetik a vendégcserélődést. A last minute kedvezmény vonzó lehet az érkezés előtt 1–28 nappal foglaló vendégeknek.
- Rövidebb előre foglalás: Ha a vendégek az érkezéshez közelebbi napokon is foglalhatnak, több lehet a foglalásod. Akár a napon belüli foglalást is engedélyezheted, attól függően, hogy mennyi előkészületre van szükséged.
- Rövidebb foglalások engedélyezése: Az utazás minimális hosszának csökkentése vonzó lehet a rövidebb kiruccanásra vágyó vendégeknek. Beállíthatsz egy minimális foglalási hosszt az érkezés napja alapján.
„Határozottan több a rövidebb távra szóló foglalásom” – mondta Jimmy, aki Superhost a kaliforniai Palm Springsben. „A last minute foglalásokkal jellemzően nem terveznek előre, így már két nap is jó kis vakációnak érződik. A rugalmasság vonzó.”
Hozd ki a legtöbbet a forgalmasabb időszakokból
Számos Airbnb-eszköz segíthet, hogy a legtöbbet hozhasd ki a nagyobb keresletű időszakokból. Íme néhány taktika, amit érdemes megfontolnod.
- Ügyelj az ünnepekre és a különleges eseményekre: Frissítsd a foglalhatóságodat és az áraidat a nagy koncertek, fesztiválok, sportesemények és hasonló események előtt, hogy több foglalást és bevételt szerezhess. A naptárad kiemeli a legtöbb ünnepet és nagyobb eseményt a környékeden.
- Adj korai foglalásért járó kedvezményt: Csökkentsd az árát az 1–24 hónappal előre leadott foglalásoknak, hogy vonzóbbá tedd a szálláshelyedet az előre tervező vendégeknek.
- Bővítsd a foglalhatósági időszakot: Ha túlléped a 3 hónapos minimumot, a hirdetésed több keresési találatban jelenhet meg. A dátumokat akár két évvel előre is megnyithatod a naptáradban.
„Néha előfordul, hogy az emberek egy évre előre lefoglalják a nyári szabadságukat, vagy fél évvel előre a karácsonyi utazást” – mondta Anne, aki Superhost a spanyolországi Tarragonában. „Azok, akik jellemzően előre foglalnak, általában nem is mondják le a foglalást. Ez azért is fontos, mert így előre tudod, mire számíts.”
Mindig te szabályozod az áraidat és az egyéb beállításaidat. Az eredmények nem garantáltak.
A házigazdák fizetést kaptak az interjúkban való részvételükért.
A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.