Tippek a megelőzhető lemondások elkerüléséhez
A foglalás visszaigazolását követően a vendégek már nem számítanak változásokra. A házigazdák általi lemondások megzavarhatják az utazási terveiket, alááshatják a közösségünkbe vetett bizalmat, és díjakhoz vagy egyéb következményekhez vezethetnek.
Íme néhány tipp a foglalások megelőzhető okokból történő lemondásának elkerüléséhez.
Tartsd naprakészen a naptáradat
Tájékoztasd a vendégeket, hogy mikor szállhatnak meg nálad.
- Nyiss meg dátumokat legalább három hónappal, vagy akár két évvel előre.
- Zárold azokat a napokat, amikor nem tudsz vendéget fogadni.
- Rendszeresen ellenőrizd a naptáradat, hogy biztosan tükrözze a foglalhatóságodat.
Ha azonnali foglalást használsz, különösen fontos naprakészen tartani a foglalhatóságot a naptáradban. Az azonnali foglalás lehetővé teszi a vendégeknek a szabad időpontok lefoglalását anélkül, hogy meg kellene várniuk a kérésük áttekintését.
A vendég foglalásának visszaigazolásakor a rendszer automatikusan zárolja a naptáradat az adott napokra. Manuálisan kell zárolnod azokat a dátumokat, amikor más okból nem tudsz foglalást fogadni.
Ha olyan napokra kapsz foglalást, amikor nem tudsz vendéget fogadni, az lemondási díjhoz vagy egyéb következményekhez vezethet.
Pontosítsd a naptárbeállításaidat
A beállításaidat két lapra osztottuk fel: az Árakra és a Foglalhatóságra. Ezek az eszközök segíthetnek, hogy a neked megfelelő jellegű foglalásokat kapd a neked megfelelő napokra. A lehetőségeid közé tartozik például:
- Az árazási stratégiád támogatása. Mindig te szabályozod az áradat, és bármikor módosíthatod is. Az árképzési eszközök segítségével összehasonlíthatod a közelben található hasonló szálláshelyek árait, kedvezményeket kínálhatsz a hosszabb távú foglalásokra, és egyedi árakat állíthatsz be bizonyos napokra, például az ünnepekre és a hétvégékre. Az intelligens árképzés bekapcsolásával automatikusan módosíthatod az áradat a helyi kereslet alapján.
- A foglalási preferenciáid beállítása. Használd a foglalhatósági időszakot annak meghatározásához, hogy a vendégek mennyivel előre foglalhatnak (3 és 24 hónap között). További lehetőségek: a foglalásonkénti éjszakák minimális és maximális számának meghatározása, legalább hétnapos előre foglalás előírása, valamint egy vagy két éjszaka zárolása a foglalások között felkészülési időként.
- A naptáraid összekötése. Szinkronizáld a személyes és egyéb vendégfogadási naptáraidat (ha más webhelyeken is meghirdeted a helyedet) az Airbnb-naptáraddal. Ez segíthet a vendégfogadási feladataid kezelésében és a túlfoglalások megelőzésében.
Ismerd meg a házigazdai felelősségeidet
Tudjuk, hogy néha rajtad kívül álló okok miatt kell lemondanod egy foglalást, például mert sürgős javításokat kell végezned. Ha le kell mondanod egy foglalást, ügyelj a következőkre:
- Nézd át a szabályzatainkat. A házigazdákra vonatkozó lemondási feltételeink ismertetik a lemondás díjait és egyéb következményeit, valamint hogy mikor lehet eltekinteni ezektől. Ha nem vagy biztos benne, hogy a helyzeted megfelel-e a feltételeknek, a lemondás előtt vedd fel a kapcsolatot az Airbnb ügyfélszolgálatával. Nem mondhatod le a foglalást az Airbnb diszkriminációellenes szabályzatát vagy akadálymentesítési szabályzatát sértő okból.
- Tájékoztasd jó előre a vendégeket. Ha nem tudsz eleget tenni egy foglalásnak, az októl függetlenül elvárjuk, hogy időben mondd le. Nem kérheted meg a vendégeket a foglalásaik lemondására.
- Tartsd be a helyi szabályokat. Olvasd el a felelősségteljes vendégfogadásról szóló cikkeinket, amelyekből jobban megismerheted a térséged vendégfogadási jogszabályait, adóit, bevált gyakorlatait és egyéb szempontjait.
Amikor a házigazdák lemondanak egy foglalást, segítünk a vendégeknek másik szálláshelyet találni.