Befogadó gyakorlatok, amelyek segítségével minden vendég otthon érezheti magát
Kiemelt tippek
Próbáld ki ezeket a bevált gyakorlatokat, amelyeknek segítségével a vendégeid biztonságban érezhetik magukat, valamint érezhetik, hogy szívesen látod őket
Sablonokra tehetsz szert más házigazdáktól, amelyeket kimásolhatsz, majd beilleszthetsz a hirdetésedbe és az üzeneteidbe
A vendégfogadás az Airbnb-n azt jelenti, hogy megnyitod a helyedet a világ minden tájáról érkező emberek előtt, a vendégfogadás alapköve pedig az elfogadás.
A sikeres vendéglátóvá válás kulcsa annak megértése, hogyan segíthetsz abban, hogy a különböző hátterű emberek otthon érezzék magukat nálad, és jól teljen a szálláshelyeden töltött idejük. Közösségként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden vendéget – bármilyen fajú, vallású, nemzeti hovatartozású, etnikumú, fogyatékosságú, nemű, nemi önazonosságú, nemi irányultságú vagy korú – tisztelettel, ítélkezés és előítélet nélkül fogadjunk.
A befogadó vendégszeretet a sikeres házigazdai tevékenység létfontosságú kritériuma. Ez az alábbiakat jelenti:
Minden vendég elfogadása és barátságos üdvözlése függetlenül a vendég hátterétől
Méltányos élmény biztosítása és a vendégek igényeinek kielégítése
Kapcsolódás kiépítése a különbségekre és közös vonásokra alapozva
Nyitott hozzáállás és hajlandóság kérdések feltevésére, hogy megtudd, mire lehet szükségük a vendégeknek a szálláshelyeden töltött idő során
Az Airbnb információkat gyűjtött házigazdáktól, vendégektől és szakértőktől, hogy befogadó gyakorlatokat integrálhass a vendégfogadási rutinodba, és barátságosan fogadhass minden vendéget. A hirdetésed beállításától a véleményírásáig ezek az ajánlott intézkedések segíthetnek az implicit előítélet csökkentésében és a kapcsolódás elősegítésében.
Foglalás előtt: Hozz létre elfogadó hirdetést
Ha egyértelművé teszed, hogy bármilyen hátterű embert szívesen fogadsz, segíthetsz abban, hogy a történelmileg marginalizált közösségekből érkező vendégek jól érezzék magukat, és bátoríthatod őket a helyed lefoglalására. A vendégekkel folytatott beszélgetések során megtanultuk, hogy az ilyen közösségekből származó emberek kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy egy hirdetésben megtalálják-e a befogadó környezet jeleit.
Íme néhány dolog, amellyel jelezheted, hogy elfogadó házigazda vagy:
Tedd egyértelművé a hirdetésed leírásának első néhány mondatában, hogy bármilyen hátterű embert szívesen fogadsz (példák alább).
Írd le pontosan a szálláshelyed akadálymentesítési jellemzőit, és frissítsd a fényképeket.
Add meg a rád vonatkozó névmásokat (például: she/her, he/him, they/them) a profilodban. Így megmutathatod, milyen megszólítást preferálsz, és egyben jelzed, hogy neked is fontos a vendégeid által előnyben részesített névmások használata.
Kapcsold be az azonnali foglalást, hogy a vendégek anélkül foglalhassák le a helyedet, hogy foglalási ajánlatra kellene várniuk. Ezzel azt is jelzed, hogy bárkit szívesen vendégül látsz, aki megfelel a foglalási kritériumoknak.
Adj foglalási ajánlatot és bátorítást azoknak a vendégeknek, akik a foglalás előtt felveszik veled a kapcsolatot. Megtudtuk, hogy a vendégek néha kapcsolatba lépnek a házigazdákkal a foglalás előtt, hogy felmérjék, elfogadásban és barátságos fogadtatásban részesülnének-e a szálláshelyükön.
Mielőtt elutasítanád egy vendég foglalási kérését, gondold át alaposan az okát. El tudnád magyarázni az okot rossz érzések nélkül személyesen a vendégednek?
Megpróbálhatod felhasználni a befogadást jelző fordulatokat, amelyeket más házigazdák használnak a hirdetéseikben. Beszéltünk a házigazdák tanácsadó testületének tagjaival, hogy szert tegyünk az alábbi példákra:
A San Franciscó-i Peter ezt írja: „Az otthonom biztonságos hely minden kisebbségi és marginalizált csoportnak. Szeretettel látom a legkülönfélébb rasszú, vallású, nemű és nemi irányultságú vendéget.”
„A szálláshelyem második fényképén egy emlékmű látható, amelyen az áll: » Te is idetartozol « – mondja Shinya Oszakából, Japánból. Shinya egy olyan fotót is mellékel, amelyen szándéknyilatkozatként ez áll: „Tiszteletben tartom a sokszínűséget, és fontos számomra az elfogadás”. Ezt egy képaláírásban is megjelenítheted.
Érkezés előtt: Gondoskodj róla, hogy minden vendég érezze az elfogadást
Küldj barátságos üzenetet a vendégeidnek, miután lefoglalták a kiadó helyedet. Az empátia kimutatása – és a feltételezések mellőzése – nagyon sokat számít.
Személyre szabhatod az üdvözlőüzenetedet a vendéged profiljában szereplő adatok segítségével. Itt gondolhatsz például az érdeklődési körükkel, a szülővárosukkal és a hobbijaikkal kapcsolatos kérdésekre.
Használj nem- és irányultságsemleges nyelvezetet, amikor a vendégeidre hivatkozol. A legjobb elkerülni a feltételezéseket valaki nemére vagy kapcsolati státuszára vonatkozóan.
Ha egy vendég az akadálymentesítési igényeivel kapcsolatban érdeklődik, mindenképpen válaszolj a kérdéseire, és kérdezd meg, hogy mire lehet még szüksége.
Ha inspirációra van szükséged, meríts ihletet más házigazdák vendégeknek szóló üzeneteiből. Íme két példa:
Michael, aki az írországi Falcarragh házigazdája, már a kezdetektől nagy hangsúlyt fektet a barátságos hangvétel és harmónia kialakítására. „Mindig megköszönöm a vendégeknek, hogy mellettünk döntöttek” – mondja. „Aztán megemlítem, hogy a látogatásukhoz közeledve felveszem majd velük a kapcsolatot, majd szép napot kívánok nekik, és megmondom nekik, hogy ha időközben bármire szükségük van, nyugodtan lépjenek velem kapcsolatba.”
A denveri Susan ezt írja: „Az otthonunk a te otthonod is. Helyezd magad kényelembe. Érezd magad otthon. Ha vannak ötleteid a vendégélmény javítására, oszd meg őket velünk.”
Érkezés után: Gondoskodj róla, hogy a vendégek kényelemben érezzék magukat
A vendégek – különösen a történelmileg marginalizált közösségekből érkezők – elmondák, hogy a következő dolgok segítenek nekik érezni, hogy szívesen fogadják őket:
- Tedd lehetővé az önálló bejutást , amikor csak lehet, de kérdezd meg a vendégeidet, hogy jobban örülnének-e a személyes üdvözlésnek.
- Ne látogasd feleslegesen a vendégeket. Inkább hagyd meg nekik a személyes terüket, és tedd egyértelművé, hogy elérhető vagy (személyesen vagy virtuálisan), ha szükségük van rád.
Távozás után: Írj objektív véleményt a vendégekről
A vélemények képezik az Airbnb megbízható közösségének alapját. Amikor véleményt írsz a vendégeidről, lehetőséged van kifejezni a háládat, illetve hasznos visszajelzést is adhatsz.
Használd ugyanazokat a normákat minden vendég értékelésekor.
Fogadj olyan vendégeket, akik még újak az Airbnb-n, amikor csak teheted, és a foglalásukat követően írj róluk véleményt. Egy vélemény sokat segít a vendégeknek a jövőbeni foglalások lebonyolításakor.
Bátorítsd a vendégeket, hogy írjanak véleményt. A történelmileg marginalizált közösségekből érkező utazók gyakran olvassák el a véleményeket a foglalás előtt, hogy megtudják, szívesen látták-e korábban a hozzájuk hasonló vendégeket.
Győződj meg róla, hogy követed ezeket a befogadó gyakorlatokat, különösen, ha új vagy a vendégfogadásban. Ne feledd, hogy vendégfogadásakor a legfontosabb, hogy érdeklődj a vendégek igényeiről, és tartsd nyitva a kommunikációs csatornákat.
Már azzal megmutathatod a befogadó hozzáállásodat, ha egyszerűen megkérdezed a vendégeidet, hogy mire van szükségük ahhoz, hogy jól érezzék magukat nálad, és érezzék, hogy szívesen látod őket a szálláshelyeden. Remélhetőleg ezzel megkönnyíted a vendégeidnek, hogy szívesen foglalják le a szálláshelyedet, és valóban nagyszerű élményben legyen részük.
Kiemelt tippek
Próbáld ki ezeket a bevált gyakorlatokat, amelyeknek segítségével a vendégeid biztonságban érezhetik magukat, valamint érezhetik, hogy szívesen látod őket
Sablonokra tehetsz szert más házigazdáktól, amelyeket kimásolhatsz, majd beilleszthetsz a hirdetésedbe és az üzeneteidbe