Befogadó gyakorlatok, amelyek segítségével minden vendég otthon érezheti magát
A vendégfogadás az Airbnb-n azt jelenti, hogy megnyitod a helyedet a világ minden tájáról érkező emberek előtt, a vendégfogadás alapköve pedig az elfogadás.
A sikeres vendéglátóvá válás kulcsa annak megértése, hogyan segíthetsz abban, hogy a különböző hátterű emberek otthon érezzék magukat nálad, és jól teljen a szálláshelyeden töltött idejük. Közösségként elkötelezettek vagyunk amellett, hogy minden vendéget – bármilyen fajú, vallású, nemzeti hovatartozású, etnikumú, fogyatékosságú, nemű, nemi önazonosságú, nemi irányultságú vagy korú – tisztelettel, ítélkezés és előítélet nélkül fogadjunk.
A befogadó vendégszeretet a sikeres házigazdai tevékenység létfontosságú kritériuma. Ez az alábbiakat jelenti:
Minden vendég elfogadása és barátságos üdvözlésefüggetlenül a vendég hátterétől
Méltányos élmény biztosítása és a vendégek igényeinek kielégítése
Kapcsolódás kiépítése a különbségekre és közös vonásokra alapozva
Nyitott hozzáállás és hajlandóság kérdések feltevésére, hogy megtudd, mire lehet szükségük a vendégeknek a szálláshelyeden töltött idő során
Az Airbnb információkat gyűjtött házigazdáktól, vendégektől és szakértőktől, hogy elfogadó gyakorlatokat integrálhass a vendégfogadási rutinodba, és barátságosan fogadhass minden vendéget. A hirdetésed beállításától a véleményírásáig ezek az ajánlott intézkedések segíthetnek az implicit előítélet csökkentésében és a kapcsolódás elősegítésében.
Foglalás előtt: Hozz létre elfogadó hirdetést
Ha egyértelművé teszed, hogy bármilyen hátterű embert szívesen fogadsz, segíthetsz abban, hogy a történelmileg marginalizált közösségekből érkező vendégek jól érezzék magukat, és bátoríthatod őket a helyed lefoglalására. A vendégekkel folytatott beszélgetések során megtanultuk, hogy az ilyen közösségekből származó emberek kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy egy hirdetésben megtalálják-e a befogadó környezet jeleit.
Íme néhány dolog, amellyel jelezheted, hogy elfogadó házigazda vagy:
Tedd egyértelművé a hirdetésed leírásának első néhány mondatában, hogy bármilyen hátterű embert szívesen fogadsz (példák alább).
Írd le pontosan a szállás akadálymentesítési jellemzőit, és frissítsd a fényképeket.
Add meg a rád vonatkozó névmásokat (például: she/her, he/him, they/them) a profilodban. Így megmutathatod, milyen megszólítást preferálsz, és egyben jelzed, hogy neked is fontos a vendégeid által előnyben részesített névmások használata.
Kapcsold be az azonnali foglalást, hogy a vendégek foglalási ajánlat nélkül foglalhassák le a szálláshelyedet. Ezzel azt is jelzed, hogy bárkit szívesen vendégül látsz, aki megfelel a foglalási kritériumoknak.
Adj foglalási ajánlatot és bátorítást azoknak a vendégeknek, akik a foglalás előtt felveszik veled a kapcsolatot. Megtudtuk, hogy a vendégek néha kapcsolatba lépnek a házigazdákkal a foglalás előtt, hogy felmérjék, elfogadásban és barátságos fogadtatásban részesülnének-e a szálláshelyükön.
Mielőtt elutasítanád egy vendég foglalási kérését, gondold át alaposan az okát. El tudnád magyarázni az okot rossz érzések nélkül személyesen a vendégednek?
Megpróbálhatod felhasználni a befogadó kijelentéseket, amelyeket más házigazdák használnak a hirdetésükben. Beszéltünk a házigazdák tanácsadó testületének tagjaival, hogy szert tegyünk az alábbi példákra:
A San Franciscó-i Peter ezt írja: „Az otthonom biztonságos tér minden kisebbségi és marginalizált csoport számára. Szeretettel látom a legkülönfélébb rasszú, vallású, nemű és nemi irányultságú vendéget.”
„A szálláshelyem második fényképén egy emlékmű látható, amelyen az áll: »Te is idetartozol« – mondja Shinya Oszakából, Japánból. Shinya egy olyan fotót is mellékel, amelyen szándéknyilatkozatként ez áll: „Tiszteletben tartom a sokszínűséget, és fontos számomra az elfogadás”. Ezt egy képaláírásban is megjelenítheted.
Érkezés előtt: Gondoskodj róla, hogy minden vendég érezze az elfogadást
Szálláshelyed lefoglalását követően küldj barátságos üzenetet a vendégeidnek. Az empátia kimutatása – és a feltételezések mellőzése – nagyon sokat számít.
Személyre szabhatod üdvözlőüzenetedet a vendéged profiljában szereplő információk segítségével. Itt gondolhatsz például az érdeklődési körükkel, a szülővárosukkal és a hobbijaikkal kapcsolatos kérdésekre.
Használj nem- és irányultságsemleges nyelvezetet, amikor a vendégeidre hivatkozol. A legjobb elkerülni a feltételezéseket valaki nemére vagy kapcsolati státuszára vonatkozóan.
Ha egy vendég akadálymentesítési igényekkel kapcsolatban érdeklődik, válaszolj a kérdéseire, és kérdezd meg, még mire van szüksége.
Ha inspirációra van szükséged, a többi házigazda vendégeknek küldött üzenetei segíthetnek. Íme két példa:
Michael az írországi Falcarragh-ból már a legelejétől hangsúlyt fektet a barátságos hangvétel és harmónia kialakítására. „Mindig megköszönöm a vendégeknek, hogy mellettünk döntöttek” – mondja. „Aztán megemlítem, hogy a látogatásukhoz közeledve felveszem majd velük a kapcsolatot, majd szép napot kívánok nekik, és megmondom nekik, hogy ha időközben bármire szükségük van, nyugodtan lépjenek velem kapcsolatba.”
A denveri Susan ezt írja: „Az otthonunk a te otthonod is. Helyezd magad kényelembe. Érezd magad otthon. Ha vannak ötleteid a vendégélmény javítására, oszd meg őket velünk.”
Érkezés után: Gondoskodj róla, hogy a vendégek kényelemben érezzék magukat
A vendégek – különösen a történelmileg marginalizált közösségekből érkezők – elmondták, hogy a következő dolgok segítenek nekik érezni, hogy szívesen fogadják őket:
- Tedd lehetővé az önálló bejutást , amikor csak lehet, de kérdezd meg a vendégeidet, hogy jobban örülnének-e a személyes üdvözlésnek.
- Ne látogasd feleslegesen a vendégeket. Inkább hagyd meg nekik a személyes terüket, és tedd egyértelművé, hogy elérhető vagy (személyesen vagy virtuálisan), ha szükségük van rád.
Távozás után: Írj objektív véleményt a vendégekről
A vélemények képezik az Airbnb megbízható közösségének alapját. Amikor véleményt írsz a vendégeidről, lehetőséged van kifejezni a háládat, illetve hasznos visszajelzést is adhatsz.
Azonos normákhoz mérj minden vendéget.
Amikor csak tudod, fogadd azokat a vendégeket, akik még újak az Airbnb-n, a foglalásukat követően pedig írj róluk véleményt. Egy vélemény sokat segít a vendégeknek a jövőbeni foglalások lebonyolításakor.
Bátorítsd a vendégeket, hogy írjanak véleményt. Megtudtuk, hogy a történelmileg marginalizált közösségekből érkező utazók gyakran olvassák el a véleményeket a foglalás előtt, hogy megtudják, szívesen látták-e korábban a hozzájuk hasonló vendégeket.
Kövesd ezeket az elfogadó gyakorlatokat, különösen, ha új vagy a vendégfogadásban. Ne feledd, vendégfogadásakor a legfontosabb, hogy érdeklődj a vendégek igényeiről, és tartsd nyitva a kommunikációs csatornákat.
Már azzal megmutathatod befogadó hozzáállásodat, ha egyszerűen megkérdezed a vendégeidet, mire van szükségük ahhoz, hogy jól érezzék magukat nálad, és érezzék, szívesen látod őket a szálláshelyeden. Remélhetőleg ezzel megkönnyíted a vendégeidnek, hogy szívesen foglalják le a szálláshelyedet, és valóban nagyszerű élményben legyen részük.