Így hozhat a nagy kereslet nagy bevételt

Használd az Airbnb vendégfogadási eszközeit, hogy a legtöbbet hozhasd ki a forgalmas időszakokból.
Szerző: Airbnb, 2025. jan. 6.
Frissítve: 2025. márc. 19.

Az ünnepek, a nagy események és a kedvező időjárási viszonyok felpörgethetik az érdeklődést a szálláshelyed iránt. Az Airbnb vendégfogadási eszközei segítenek, hogy a legtöbbet hozhasd ki ezekből a nagy keresletű időszakokból. Fontold meg ezeket a lépéseket a lehető legnagyobb bevételekért.

Naprakészen tartott naptár

A főszezonra készülve az egyik jó módszer, ha több éjszakát teszel foglalhatóvá a naptáradban. Ez segít, hogy a hirdetésed több keresési találatban jelenjen meg, és növelheti a bevételeidet.

Nyisd meg a szálláshelyed naptárát, és keresd a zárolt éjszakákat, amelyek szürkén jelennek meg. Nyisd meg a zárolt éjszakák közül azokat, amikor tudsz vendégeket fogadni.

Ha kiterjeszted a foglalhatósági időszakodat, a vendégek távolabbi dátumokra is foglalhatnak. Ez a stratégia különösen hatékony olyan területeken, ahol kiszámíthatóan érkeznek a magas keresletű időszakok, például évente ismétlődő nagy események, valamint a havas és strandszezonok.

A naptárad a foglalhatósági időszaktól függetlenül naponta nyílik meg. Ha például az időszak 12 hónap, a vendégek a mai naptól számított egy évvel előre foglalhatnak, és a foglalhatóságod naponta frissül.

Versenyképes árak

Ellenőrizd a környéked hasonló szállásainak árait, hogy versenyképes maradhass a magas keresletű időszakokban. A hasonló szálláshelyek összevetéséhez nyisd meg a szálláshelyed naptárát, és válassz ki egy legfeljebb 31 napos időszakot.

A környéked térképén láthatod a hasonló szálláshelyek átlagárait. A szálláshelyek hasonlóságát meghatározó tényezők közé tartozik az elhelyezkedés, a méret, a jellemzők, a kényelmi szolgáltatások, az értékelések, a vélemények, valamint hogy milyen szálláshelyeket mérlegelnek a vendégek a tiéddel együtt.

A könyék hasonló szálláshelyeinél olcsóbban kínált szállások általában előrébb állnak a keresési találatokban.

Ha minden éjszakára ugyanazt az árat kínálod, a kereslet váltakozásához igazodva érdemes lehet külön hétköznapi és hétvégi árakat megadnod. A dinamikus árazás segíthet a lehető legtöbb foglalást elérni.

Kedvezmény beállítása

Ha kedvezményeket kínálsz, azzal is kitűnhet a tömegből a helyed a vendégeknek. A következőkkel különféle utazókat szólíthatsz meg:

  • Heti és havi kedvezmények. Heti kedvezményeket kínálhatsz a legalább hétéjszakás, illetve havi kedvezményeket a legalább 28 éjszakás foglalásokra. Így megnövelheted a foglalások átlagos hosszát a szálláshelyeiden, és csökkentheted a vendégcserélődés gyakoriságát.
  • Korai foglalásért járó kedvezmény. Kedvezményt adhatsz az 1–24 hónappal az érkezés előtt végzett foglalásokra, így jó alapot teremthetsz foglalásokból a forgalmas időszakok előtt.
  • Last minute kedvezmény. Ha az érkezési dátum közeledtével csökkented az éjszakánkénti árat, azzal felkeltheted a hirtelen ötlettől vezérelve utazók figyelmét. Az érkezés előtt 1–28 nappal indított foglalásokra vonatkozó kedvezmények segíthetnek feltölteni a naptáradat, és növelhetik a bevételeidet.

A legalább 10%-os heti, havi vagy last minute kedvezményekről és a legalább 3%-os korai foglalásért járó kedvezményekről a vendégek egy különleges kiemelést látnak a keresési találatok között és a hirdetési oldaladon. A kedvezményes árad az eredeti árad mellett jelenik meg, amely át van húzva.

A korai foglalásért járó kedvezmény nem érhető el, ha bekapcsolod az intelligens árképzést, és a foglalások hossza alapján adott kedvezményeknek meg kell felelniük a helyi szabályozásnak.

Fényképes bemutató készítése

A nagyszerű fényképek felkeltik a figyelmet, tudatják a vendégekkel, hogy mire számíthatnak, és magabiztosságot adnak nekik az otthonod lefoglalásához. A nagy keresletű szezonokra készülve érdemes lehet frissíteni a szálláshelyed fényképeit.

  • Tervezd meg a képeidet. Olyan képekre összpontosíts, amelyek bemutatják az otthonod egyedi részleteit, a népszerű kényelmi szolgáltatásokat és az akadálymentesítési jellemzőket. Fotózz le különféle szögekből minden szobát és teret, amelyet a vendégek használhatnak.
  • Fekvő tájolású, nagy felbontású képeket tölts fel. A fényképeknek legalább 800 × 1200 képpontosnak kell lenniük. Minél nagyobb a fájl, annál jobb – kb. 10 megabájtos méretig.
  • Csak profin. Érdemes lehet hivatásos fotós segítségét kérned. A világ bizonyos városaiban az Airbnb össze tud kötni egy profival.
  • Legyen fényképes bemutatód. Az Airbnb eszköze automatikusan helyiségek szerint rendezi a feltöltött képeket, hogy a vendégek könnyebben átlássák az otthonod elrendezését. Áthelyezhetsz, eltávolíthatsz és hozzá is adhatsz fényképeket, minden helyiséghez megadhatsz részleteket, és minden fényképhez képaláírást írhatsz.

Egyszerűsített érkezés és távozás

A szállást úgy is vonzóbbá teheted, ha leegyszerűsíted az érkezést és a távozást.

  • Tedd lehetővé az önálló bejutást. Ha intelligens zárat, számbillentyűzetet vagy kulcsszéfet telepítesz, a vendégek egy kóddal juthatnak be a szállásra. Sok vendég szereti az önálló bejutás kényelmét és rugalmasságát, és így időt is spórolhatsz. Bármelyik módszert is választod, fontos, hogy minden foglaló vendég egyedi hozzáférési kódot kapjon.
  • Add meg a távozásra vonatkozó instrukciókat. Egyértelmű és egyszerű lépéseket adj meg, például hogy hol hagyják a vendégek a kulcsokat, és mit kikapcsoljanak le.

„Fontos, hogy ne terheld túl a vendégeket ezekkel a feladatokkal. Nem szeretném, hogy a távozás előtti terjedelmes teendőlista maradjon meg bennük” – mondta Katie, aki a házigazdák tanácsadó testületének tagja és Superhost a kaliforniai Palm Springsben. „Lehet, hogy ötcsillagos értékelést ér, ha nem árasztod el feladatokkal a vendéget a távozáskor.”

Csatlakozás egy helyi házigazdaklubhoz

Világszerte házigazdai klubok százai segítik az Airbnb-házigazdák kapcsolattartását és tudásmegosztását. Tapasztalataink szerint ezeknek a helyi kluboknak a tagjai kétszer annyit keresnek, mint a nem klubtag házigazdák,* és közel háromszor nagyobb valószínűséggel lesznek Superhost-házigazdák.**

A klubok népszerű tevékenységei közé tartoznak a következők:

  • Vendégfogadási tippek megosztása a bevételek növelése érdekében
  • A rövid távú szálláskiadási szabályok megvitatása
  • Megbízható helyi szolgáltatók (takarítók, vízvezeték-szerelők stb.) ajánlása
  • Részvétel exkluzív kapcsolatépítő eseményeken

*Az Airbnb belső adatai alapján, az Airbnb-házigazdaklubok világszerte élő tagjainak átlagos bevételeit és átlagos értékeléseit összehasonlítva a teljes globális házigazdai népesség adataival a 2022 szeptembere és 2023 szeptembere közötti időszakban. A kereseti adatok az elhelyezkedéstől, a szezonalitástól és a szálláshely típusától függenek.

**Az Airbnb belső adatai alapján, amelyek a 2023 júliusa és 2024 júliusa között csatlakozott házigazdák Superhost-házigazdai státuszára vonatkoznak.

Mindig te szabályozod az áraidat és az egyéb beállításaidat. Nem mindenki ugyanazt az eredményt tapasztalja.

A házigazdák fizetést kaptak az interjúkban való részvételükért.

A vendégfogadási tippek a helyi jogszabályokat tekintetbe véve érvényesek.

A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

Airbnb
2025. jan. 6.
Hasznosnak találtad?