Bölcsesség a munkában: Interjú Chip Conley-val

Az idegenforgalmi szakértő mesél az új könyvéről, és arról, hogy miért fontos a bölcsesség a vendégfogadásban.
Szerző: Airbnb, 2018. aug. 21.
Frissítve: 2025. ápr. 3.

Nagy örömmel üdvözöljük Chip Conley-t, aki megosztja velünk gondolatait a bölcsesség és a munka kapcsolatáról, valamint arról, hogy az Airbnb-házigazdák közössége hogyan járult hozzá karrierje alakításához. Chip évtizedes tapasztalattal rendelkező idegenforgalmi vállalkozó, az Airbnb stratégiai tanácsadója, könyvszerző és a házigazdák képviselője, akinek a házigazdáink közösségébe fektetett munkája mély gyökeret vetett, és tartós örökséget biztosít. Wisdom@Work: The Making of a Modern Elder című új könyve azt ígéri, hogy átformálja, hogyan gondolkozunk az idősebbé válásról, amely valójában egy lehetőség a tudás megosztására és arra, hogy az ember újra diák lehessen.

Kérdés: Évek óta elkötelezetten dolgozol a vendégfogadás területén, illetve az Airbnb házigazdai közösségéért. Hogyan inspirálta ez a munka az új könyvedben megosztott bölcsességet?
Chip Conley:
„Először is nagyon hiányzik a házigazdai közösségünk. A vállalatnál vezetői pozícióban eltöltött négy év alatt imádtam utazgatni a világ körül, és közben folyamatosan tanulni a házigazdáinktól. Van egy régi mondás: »A tudás beszél, de a bölcsesség meghallgat«. Észrevettem, hogy házigazdai közösségünk ügyes hallgatóság, ráadásul figyelemreméltó a hozzájárulásuk a közösség egészéhez is. A »tömeg bölcsessége« (globális házigazdai közösségünk) elég sokat tanított nekem, és remélem, hogy látják majd visszaköszönni a nézőpontjuk egy részét az új könyvemben, amely arról szól, hogy miért fontos értékelni a valódi bölcsességet egy olyan világban, amelyet egyre inkább a technológia dominál.”

Kérdés: Mit alkalmazhatnak a házigazdák abból, ahogyan a bölcsességhez állsz hozzá?
Conley:
„Lenyűgöző élmény volt, hogy a vállalatnál töltött öt és fél évem alatt – ahol az elmúlt másfél évben már tanácsadóként tevékenykedtem – kétszer annyi idős voltam, mint az Airbnb egy átlagos alkalmazottja. Minden tőlem telhetőt megtettem a házigazdai közösségünkért, és különös tekintettel voltam a kicsit idősebb korosztályra. Brian és a társalapítók teljes mértékben tisztában vannak vele, hogy a legalább 50 éves házigazdák kapják a legmagasabb elégedettségi pontokat a vendégek minden korosztályától. Ennek több oka is lehet: több idejük van a vendégfogadási képességeik csiszolására; ahogy idősebb lesz az ember, fejlődik az érzelmi intelligenciája (a nagyszerű házigazdák egyik legfőbb jellemzője); és talán hosszabb távra tudnak elköteleződni a vendégfogadás mellett, ami nekik a nyugdíj megteremtésének lehetősége. Nem hiszem, hogy bármelyik korcsoportnak monopóliuma lenne bölcsesség terén, de ez olyan tulajdonság, amelynek műveléséhez és betakarításához idő kell.”

Kérdés: Hogyan változott meg számodra (ha megváltozott) a vendéglátás fogalma a 20-as, 30-as, 40-es éveidben és azon túl?
Conley:
„Amikor a 20-as éveim közepén (1987-ben) elindítottam a Joie de Vivre Hospitality vállalkozást, ez a cég volt az egyik legelső, butikhoteleket kínáló vállalat az Egyesült Államokban. Bebizonyítottuk, hogy egyre több utazó keres személyre szabott, a célállomást tükröző szállodai élményt. Érdekes módon a recepciósainkat elkezdtük »alkalmazottak« helyett »házigazdáknak« nevezni, ezért a házigazdai szemlélet már 32 éve a véremben van. A cég vezérigazgatójaként eltöltött 24 évem alatt 52 butikhotelt hoztunk létre, és világossá vált, hogy a nagy globális láncok is egyre inkább butikhotelekre szeretnének hasonlítani (többek között nagyobb figyelmet fordítanak a dizájnra, jobb éttermeket és bárokat üzemeltetnek, és jobban odafigyelnek a helyi élményekre). Amikor csatlakoztam az Airbnb-hez a Globális vendégfogadási és stratégiai részleg vezetőjeként, úgy láttam, hogy ez az újfajta otthonmegosztási hullám tulajdonképpen a butikhotelek innovációja, mivel a technológia lehetővé tette az Airbnb-nek, hogy globális szintre emelje a helyi élményekre épülő vendégfogadást. Amikor Brian Chesky öt és fél éve megkeresett, hogy csatlakozzak a vállalathoz, azt kérdezte: „Mit szólnál hozzá, ha demokratizálhatnánk a szállodaipart?” Szerintem az Airbnb és a csodálatos házigazdai közösségünk pontosan ezt tette.”

Kérdés: Mit tanácsolnál egy új házigazdának, aki éppen elkezdi a vendégfogadást?
Conley:
„A legjobb házigazdáinkban világszerte közös, hogy rendkívül szervezettek, barátságosak és empatikusak. Ezek különböző tulajdonságok, és néhány házigazda talán jobb az egyikben, mint a másikban, de azok, akik mindegyiket elsajátítják – néha olyan pár fogad vendégeket, akiknél egyesülnek ezek a tulajdonságok – nagyon sikeresek lesznek.”

Kérdés: Mi a következő lépés számodra, Chip? Mit szeretnél elérni a következő szezonban?
Conley:
„Továbbra is Briant és a vezetőkből álló csapatát segítem stratégiai tanácsadóként. A Wisdom@Work megírása segített észrevenni, milyen sok középkorú és idősebb ember szeretné újragondolni az életét és a karrierjét, miközben csak nagyon kevés eszközzel tudjuk segíteni azokat, akik életük derekán szeretnének új irányt venni az életükben. Ezért megalapítottam a világ első, életközépi bölcsességre fókuszáló iskoláját, ami a Modern Elder Academy nevet viseli, és célja, hogy helyet és eszközöket biztosítson, amelyek segítségével a diákok újraértelmezhetik a tapasztalatokat, amelyeket egy életen keresztül megszereztek. Az iskola a mexikói Déli-Alsó-Kaliforniában, Cabo San Lucastól egy órányira északra található a tengerparton. Szóval visszatértem a házigazdai szerepkörhöz. A világ minden tájáról érkeznek hozzánk emberek.”

Ha szeretnél többet megtudni Chip könyvéről és a Modern Elder Academy iskoláról, látogass el Chip webhelyére.

A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

Airbnb
2018. aug. 21.
Hasznosnak találtad?