Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez

    Hogyan és mikor kommunikálj a vendégekkel?

    Airbnb-ellenőrzőlista házigazdáknak a vendégekkel való nagyszerű kommunikációhoz
    Szerző: Airbnb, 2020. jan. 8.
    Olvasási idő: 3 perc
    Frissítve: 2021. júl. 28.

    Kiemelt tippek

    A jó kommunikáció megalapozza a pozitív vendégélményt. Házigazdaként segíthetsz, hogy a vendégek jól érezzék magukat nálad (és a jó vélemény írására ösztönözheted őket). Ehhez kommunikálj velük világosan és gyorsan attól a pillanattól kezdve, hogy érdeklődést mutatnak a szálláshelyed iránt, egészen addig, amíg el nem hagyják a helyedet.

    Tippek a nagyszerű kommunikációhoz

    Legyél őszinte: Abhay, a San Franciscóban élő házigazda elmondta, hogy rendkívül őszinte a kiadó hellyel kapcsolatban. Egyértelműen közli például, hogy van egy nagy kutyája, amely hullajtja a szőrét, illetve hogy két szobát ad ki a házában, így más vendégek is tartózkodhatnak ott. „A lényeg az, hogy mindenki pontosan tudja, mire számítson, hogy igazán jó élményt nyújthass.”

    Legyél elérhető: „Arra törekszem, hogy azonnal meg tudjak válaszolni bármilyen kérdést” – mondja Chris, a Clevelandben élő házigazda. „Ha valamit meg kell javítani, azonnal intézkedünk.” A tapasztalt házigazdák gyors válaszokat és beütemezett üzeneteket használnak, hogy gyorsan és kényelmesen tartsák a kapcsolatot a vendégekkel.

    Legyél figyelmes: Apró, kedves gesztusokkal kellemesebb élménnyé teheted a szálláshelyen eltöltött időt neked és a vendégeidnek is. „Van valami örömteli abban, amikor kedves vagy az emberekhez – idegenekhez, akikkel még sosem találkoztál –, és megpróbálod megoldani egy problémájukat” – mondja Abhay. Ha probléma merül fel, a vendégek gyakran mondják azt, hogy nekik leginkább az számít, hogyan reagál a házigazdájuk.

    Használd a technikát: Ha az Airbnb appot használva kommunikálsz a vendégekkel, magadat is könnyebben védheted meg, mivel minden társalgást elérhetsz abban az esetben, ha hivatkozási alapként szükséged lenne rájuk az ügyfélszolgálattal történő ügyintézés során. Emellett a vendégekkel kapcsolatos fontos információkat is könnyebben megtalálhatod.

    A vendégekkel folytatott kommunikáció fontos pillanatai

    Érdeklődési szakasz: „Igyekszem megadni a vendégeknek azt az élményt, amit utazás közben én is szeretnék átélni” – mondja Abhay. „Ezért igyekszem azonnal válaszolni.”

    A gyors reakció nemcsak a vendégek elégedettsége miatt fontos – ez az egyik feltétele, hogy Superhost lehess. Már a kezdetektől ötcsillagos szolgáltatást nyújthatsz, ha 24 órán belül reagálsz a vendégek minden érdeklődésére, akár elfogadással, akár elutasítással, vagy üzenetet írva. Időt is spórolhatsz a saját gyorsválaszaid beállításával, amelyekkel könnyebben válaszolhatsz a vendégek leggyakoribb kérdéseire.

    Ha aktiváltad az Azonnali foglalást, csak a foglalás visszaigazolása után kapod meg az első üzenetet a vendégektől – hacsak kötelezővé nem teszed a foglalás előtti üzenetet az Azonnali foglalás beállításaiban.

    A foglaláskor: A vendégek értékelik, ha a házigazdák egy üzenetben megköszönik a foglalást. Ennek megkönnyítése érdekében ütemezett üzeneteket állíthatsz be, amelyeket a vendégek automatikusan megkapnak a foglalás időpontjában. Ezekben az üzenetekben további kérdéseket is feltehetsz, például hogy mi a látogatás célja, és ki utazik még a vendéggel.

    A lényeg az, hogy mindenki pontosan tudja, mire számítson, hogy igazán jó élményt nyújthass.
    Abhay,
    San Francisco

    Érkezés előtt: Az utazás legnehezebb része gyakran az úti cél elérése, ezért a szálláshely elfoglalására vonatkozó egyértelmű információk kulcsfontosságúak a stresszmentes érkezés elősegítéséhez. Miután megadtad a szálláshely elfoglalásával kapcsolatos instrukcióidat a Hirdetések lapon, az „Információ a vendégeknek” részen, az instrukciók három nappal az érkezés előtt automatikusan elérhetővé válnak a vendégnek az Utazások lapon. Az érkezés előtt 48 órával már az Érkezési útmutatóban is megtekinthetik a kiadó helyedre vonatkozó útbaigazítással és a Wi-Fi-adatokkal együtt.

    Érkezéskor: Ha nem leszel ott személyesen, hogy körbevezesd a vendégeket, biztosíts nekik házi útmutatót, amely tartalmazza a helyeddel kapcsolatos egyedi információkat, például a szórakoztatórendszer, a légkondicionáló, a kandalló, a Wi-Fi vagy bármi más működésével kapcsolatban, ami segít a vendégeknek élvezni a szálláshelyen eltöltött időt.

    Az első éjszaka után: Sok házigazda azt mondja, hogy szeret kapcsolatban maradni a vendégeivel, mialatt a szálláshelyen tartózkodnak. Érdemes proaktívnak lenni, és megkérdezni, hogy minden rendben van-e.

    A távozás előtt:Hasznos emlékeztetni a vendégeket arra, hogy mikor kell távozniuk, hol kell hagyniuk a kulcsot, és hogy mit kell tenniük a helyen, mielőtt elindulnának, például ha ki kell vinniük a szemetet.

    A távozást követően: Egyes házigazdák üzenetet küldenek, amelyben köszönetet mondanak a vendégeknek, hogy náluk szálltak meg. Érdemes azonnal véleményt is írnod a vendégeidről – ez arra készteti őket, hogy cserébe ők is véleményt írjanak rólad, amíg még élénken emlékeznek azokra a dolgokra, amelyek nagyszerűvé tették a szállásodon töltött idejüket.

    Kiemelt tippek

    Airbnb
    2020. jan. 8.
    Hasznosnak találtad?