Az árazási stratégiád beállítása
Az Airbnb alkalmazás megkönnyíti az árak és foglalhatóság kezelését. Így használd a házigazdai eszközeidet, hogy több foglalást kapj, és elérd a bevételi céljaidat.
Rendszeresen nézd át a naptáradat
A vendégek olyan Airbnb-élményprogramokat keresnek, amelyek remek ár-érték arányt kínálnak. Annak érdekében, hogy versenyképes maradj, rendszeresen értékeld újra, mennyit számítasz fel, és milyen gyakran fogadsz vendégeket.
Az ár- és foglalhatósági beállításaidat közvetlenül a naptáradban módosíthatod. Tartsd szem előtt az alábbi szempontokat.
- A hét napja: Érdemes lehet különböző árakat beállítani a különböző napokra. Például a kevésbé forgalmas napokra megadhatsz alacsonyabb árat, hogy foglalásra ösztönözd az embereket.
- Napszak: Gondold végig, mikor a legkönnyebb különféle vendégek figyelmét felkelteni, és ezekre az időpontokra tegyél elérhetővé alkalmakat. A hétköznap esti órák például vonzóak lehetnek azoknak a helyieknek, akik napközben dolgoznak, és szeretnék elkerülni a forgalmasabb hétvégéket.
- Csoportos kedvezmények: Kínálhatsz kedvezményes fejenkénti árakat, hogy felkeltsd a nagyobb csoportok figyelmét. Például adhatsz 10% kedvezményt 2–3 főre, 20%-ot 4–5 főre és 30%-ot 6-nál több főre.
- Családok: Érdemes lehet biztosítani, hogy a 12 évnél fiatalabb gyermekek ingyenesen vagy olcsóbban vegyenek részt az élményprogramon.
- Last minute foglalások: Ha egy élményprogram csak részben telt meg, próbáld módosítani az árat, hogy a fennmaradó helyekre is találj vendégeket.
- Csoportlétszám: Ha egy másik platformon is hirdeted az élményprogramodat, módosíthatod a szabad helyek számát, hogy elkerüld a túlfoglalást.
Készülj fel a forgalmasabb időszakokra
A főszezon segíthet a vállalkozásod fejlesztésében. Ezekkel az ártippekkel felkészülhetsz a nagyobb keresletre.
- Tegyél elérhetővé több alkalmat: Kínáld gyakrabban az élményprogramot, amikor az időjárás, az ünnepek vagy a nagyobb események – például koncertek, fesztiválok, sportesemények – több látogatót vonzanak a környékre.
- Frissítsd a vendégek számát: Érdemes lehet növelni a férőhelyek számát és módosítani az árat, hogy felkeltsd az utolsó pillanatban foglaló vendégek figyelmét. Ezeket a módosításokat a Ma lapon végezheted el.
A forgalmas időszakok jó alkalmat adnak arra is, hogy frissítsd a hirdetésedet, és még jobban kitűnj a találatok között. Érdemes lehet az évszakhoz igazítani a címet és a leírást, vagy új fotókat feltölteni.
Tervezz előre a kisebb forgalmú időszakokra
Íme néhány módszer, hogy a hirdetésed kitűnjön a tömegből a kevésbé forgalmas időszakokban.
- Kínálj kedvezményeket: Még egy kisebb kedvezménnyel is előrébb kerülhet a hirdetésed a keresési találatokban. Érdemes lehet alacsonyabb árakat kínálni korai foglalásért járó és csoportméret-kedvezménnyel. Ha a teljes árhoz képest 10%-nál nagyobb kedvezményt kínálsz, a keresési találatok között és a hirdetési oldaladon a kedvezményes árat az áthúzott eredeti ár mellett jelenítjük meg.*
- Hagyj teret az utolsó pillanatban érkező foglalásoknak: Csökkentsd a foglalási határidőt, hogy a vendégek akár aznapra vagy másnapra is foglalhassanak. A foglalások fele kevesebb mint egy héttel az élményprogram kezdete előtt szokott beérkezni.**A helyiek és a rugalmasabb programmal utazók a kevésbé forgalmas időszakokban jellemzően később foglalnak.
*A teljes árból adott kedvezmény minimális összege 3 USD vagy a helyi pénznemben kifejezett ennek megfelelő összeg
**Az élményprogramok 2025. május 13. és 2025. július 20. közötti foglalásai alapján, világszerte 30 városban
Mindig te szabályozod az áraidat és az egyéb beállításaidat. Az eredmények nem garantáltak.
A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.
