
A legjobb tippek, hogy jobb helyezést érj el a találatok között
Az Airbnb egy algoritmussal alakítja ki a vendégeknek vonzó keresési találatokat. Ez az algoritmus számos tényezőt vesz figyelembe, amelyek mindegyike különböző mértékű hatással van a hirdetések megjelenítési sorrendjére.
Ár
Az algoritmus előnyben részesíti a szálláshely adózás előtti teljes árát (a díjakat és kedvezményeket belevéve). Azok a szállások, amelyek olcsóbbak a hasonló szállásoknál, általában előrébb helyezkednek el a keresési találatok között. Az árad módosításával és kedvezményekkel közvetlenül befolyásolhatod a hirdetésed teljesítményét a keresési találatok között. Vedd fontolóra az árképzési eszközeink használatát, hogy összehasonlíthasd a környék hasonló szálláshelyeinek árát a sajátoddal, vagy kínáld az alábbi kedvezményeket:
- Nem visszatéríthető lehetőség 10% kedvezménnyel. A kedvezményes árad jelenik meg, ami segítheti a hirdetésed helyezését a találatok között.
- Heti és havi kedvezmények, korai foglalásért járó és last minute kedvezmények.
- Az új hirdetésekre vonatkozó promócióval az első 3 foglalásra 20% kedvezményt adsz az éjszakánkénti áradból. Ezzel az alkalmi ajánlattal új vendégeket szerezhetsz, és elérheted a csillagos értékeléshez szükséges három véleményt.
- A legalább 10%-os kedvezmények megjelennek a keresési eredmények között.További információ.
Foglalhatóság
A foglalhatóság beállítása javíthatja a hirdetés láthatóságát. Minél több időpont szabad egy szálláshelyen, annál valószínűbb, hogy illeszkedik a vendégek terveihez – így a foglalható időpontok megadása jó módszer a szálláshely láthatóságának javításához.
Foglalás hossza
Ha rugalmas vagy a foglalások hosszát illetően, például csökkented a foglalások minimális és maximális időtartamára vonatkozó korlátozásokat, növelheted a valószínűségét, hogy a szálláshelyed igazodni fog a vendégek terveihez, és gyakrabban megjelenik a keresési találatok között. Sőt, 2023 harmadik negyedévében a legalább 28 napos foglalások az Airbnb-n lefoglalt összes éjszaka 18%-át tették ki, ami jól mutatja a hosszabb foglalások iránti igényt.*
Kiemelkedő vendégszeretet
Ha házigazdaként teljesíted vagy túl is szárnyalod a vendégeid elvárásait, az jellemzően javítja a találati rangsorban elfoglalt helyedet. Az algoritmus azt is figyelembe veszi, hogy Superhost-házigazda vagy-e, illetve hogy megfelelsz-e a Superhost-feltételek egy részének vagy egészének. A Superhost-program követelményeiA programban való részvételre akkor vagy jogosult, ha megbízható besorolású fiókkal rendelkezel, és teljesíted a következő feltételeket:
- Legalább 10 befejezett foglalás vagy legalább 3 befejezett foglalás összesen legalább 100 éjszakára.
- 1% alatti lemondási arány, kivéve az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat hatálya alá tartozó eseteket
- Legalább 90%-os válaszadási arány
- Legalább 4,8-as átlagos értékelés (egy vélemény akkor számít bele a Superhost minősítésbe, ha mind a vendég, mind a házigazda írt véleményt, vagy ha a véleményezésre rendelkezésre álló 14 nap letelt, attól függően, hogy melyik következik be előbb).
Népszerűség
Az algoritmus a vendégek interakciói és egyéb tényezők, például az albumokba mentés, a foglalások gyakorisága és a házigazdának küldött üzenetek alapján értékeli a szálláshely népszerűségét. Érdemes megfontolnod a közösségi médiában való jelenlétet, mivel a népszerűbb hirdetések általában előrébb helyezkednek el a keresési találatokban.
Hatékony hirdetési oldal
Gondoskodj róla, hogy a szálláshelyed elnevezése, leírása, fényképei, elhelyezkedése, kényelmi szolgáltatásai és ára pontosan tükrözzék a helyedet, így megelőzheted az ügyfélszolgálati panaszokat, amelyek negatívan érinthetik a hirdetésed rangsorolását.
Fotózás
A hirdetésed borítóképe az első, amit a vendégek látnak a keresési találatok között, és a fényképek a három legfontosabb ok között vannak, amelyek alapján a vendégek választanak.** Érdemes a vendégeknek elérhető minden szobáról 2–4 nagy felbontású fényképet feltölteni (1024 x 683 képpont), kifejező képaláírással. Bízz meg egy profit a Profi fotózási program segítségével, hogy a lehető legjobb fényben tüntesse fel a szálláshelyedet. A szálláshelyedről egyszerűen, megfizethető módon készíttethetsz új fényképeket, és a jövőbeni bevételeidből fizethetsz a szolgáltatásért – semmit sem kell előre fizetned. A profi fényképekkel rendelkező házigazdák akár 20%-kal többet kereshetnek, mint a környék más házigazdái.*** A programról itt találsz további információt.
Népszerű felszereltség
Ha olyan népszerű kényelmi szolgáltatásokat adsz meg, mint a gyors Wi-Fi, az önálló bejutás és az ingyenes parkolás, az segíthet, hogy a hirdetés megjelenjen az ilyen kényelmi szolgáltatásokat kereső vendégek keresési találataiban.
Válaszadás
A keresési algoritmus figyelembe veszi, hogy milyen gyorsan válaszolsz a vendégek érdeklődéseire, és milyen gyakran utasítod el a foglalási kéréseket. Ez azt jelenti, hogy az azonnal lefoglalható szálláshelyek előrébb kerülhetnek a keresési találatok között. Törekedj a 90%-os válaszadási arányra, hogy javítsd a hirdetéseid teljesítményét. Az Airbnb rangsorolási algoritmusa idővel fejlődni fog, hogy tükrözze a vállalkozásunkban és a technológiánkban, a közösségünkben és világszerte bekövetkezett változásokat.
A keresési találatok működéséről a súgóközpontban találsz részletes információt. Tudj meg többet a sikeres hirdetések létrehozásáról szóló útmutatónkból.
Módosítsd a hirdetéseidet* Részvényeseknek szóló 2023-as harmadik negyedévi levél** 2018-as globális kutatás az otthonok vizuális megjelenítésen keresztül történő megértéséről.*** Ezek a számok egy 2021-es elemzésen alapulnak, amely világszerte 5000 hirdetés bevételeit, foglalási adatait és profi fotózásának költségeit hasonlította össze. A hirdetésekben található profi fényképek 2020 szeptembere és 2021 októbere között készültek. Ezeket az eredményeket a profi fotók feltöltése előtti és utáni 8 héten keresztül figyeltük meg az olyan hirdetéseknél, amelyek folyamatosan aktívak voltak.