Miután elkezdesz gépelni, javaslatok fognak megjelenni. Az áttekintéshez használd a felfelé és lefelé mutató nyilakat. A kiválasztáshoz használd az Enter billentyűt. Ha a kijelölt rész egy kifejezés, akkor a kifejezés kerül be a keresésbe. Ha a javaslat egy link, akkor a böngésző erre az oldalra navigál.
Útmutató

Személyazonosságod igazolása az Airbnb-n

A bizalom a közösségünk sarokköve az Airbnb-nél – ahol világszerte emberek milliói bíznak egymásban, amikor utaznak vagy vendégeket fogadnak.

A bizalom kiépítésének kulcsfontosságú része a felhasználóink személyazonosságának ellenőrzése. Személyazonosság-ellenőrzési folyamatunk során lépéseket teszünk annak érdekében, hogy a közösségünket valódi felhasználók alkossák, és így mindenki magabiztosabban használhassa az Airbnb-t. A platformunk használatához minden házigazdának, társházigazdának és foglalást végző vendégnek igazolnia kell a személyazonosságát. 

Bár egyetlen folyamat sem tökéletes, célunk a csalárd magatartás minimalizálása, a biztonság előmozdítása és a tartalmas, valós interakciók lehetővé tétele a közösségen belül.

Megjegyzés: Ha a felhasználó személyazonossága igazolt, az azt jelenti, hogy megadott információkat, amelyeket saját eljárásunkkal ellenőriztünk. Bár ez a folyamat segít megvédeni a közösségünket, nem garantálja, hogy valaki az, akinek mondja magát.

A személyazonosság ellenőrzésének oka

A vendégek és a házigazdák személyazonosságának ellenőrzése a következőket teszi lehetővé:

  • A vendégek és a házigazdák közötti bizalom erősítése
  • Az Airbnb közösségi irányelveinek betartása
  • A csalásra irányuló tevékenységek visszafogása
  • Háttérellenőrzések végzése, ha a törvény megengedi
  • A biztonsági problémák kezelése és kivizsgálása
  • A vonatkozó jogszabályok betartása, beleértve a fizetésekre és az adózásra vonatkozó jogszabályokat

Így működik a személyazonosság-ellenőrzés

Az elsődleges házigazdák, a társházigazdák és a foglalást végző vendégek csak igazolt felhasználóként használhatják az Airbnb-t szálláshelyek hirdetésére és foglalására. Bizonyos Airbnb-élményprogramok esetében is szükség lehet a személyazonosság igazolására.

A személyazonosságod ellenőrzése bizonyos személyes adatok, például a hivatalos neved, lakcímed, telefonszámod vagy egyéb elérhetőségeid ellenőrzését jelenti. Bizonyos esetekben ezt anélkül is megtehetjük, hogy további információra lenne szükségünk tőled. Más esetekben lehet, hogy további információkat kell kérnünk tőled az alábbiakban leírtak szerint. 

Ne aggódj – a neveden kívül a megadott személyazonosító adataidat nem osztjuk meg egyetlen házigazdával vagy vendéggel sem az Airbnb-n, és az adatvédelmi szabályzatunknak megfelelően kezeljük őket.

Milyen információkat kérünk?

  • A hivatalos neved, lakcímed és/vagy egyéb személyes adataid: Bizonyos esetekben csak a személyes adataidra van szükségünk a személyazonosságod ellenőrzéséhez – ez azonban néhány tényezőtől függ, például hogy melyik országban tartózkodsz, vagy hogy észlelünk-e rendellenességeket a platformunkon. A regisztráció vagy az igazolás során bekérjük a hivatalos nevedet, de bármikor megadhatsz egy preferált utónevet, amely megjelenik a házigazdáknak és a vendégeknek.
  • Fénykép a hivatalos személyazonosító okmányodról: Ha nem tudunk ellenőrizni a fenti adatokkal, vagy ha egy bizonyos igazolási mód nem érhető el vagy nem hatékony az országodban, megkérhetünk, hogy küldd el a hivatalos személyazonosító okmányodról készült fényképet. Ez lehet jogosítvány, útlevél vagy személyazonosító igazolvány. Tudj meg többet az elfogadott személyazonosító okmányokról és az országspecifikus irányelvekről.
  • Szelfi: Lehet, hogy a hivatalos személyazonosító okmányodról készült fenti fénykép mellett egy önmagadról készített képet is kell kérnünk tőled. Ne aggódj – ez a szelfi nem jelenik meg a profilodon, és nem láthatják más felhasználók. Ha nem tudsz olyan szelfit beküldeni, amelyen a hivatalos személyazonosító okmányodon szereplő kép alapján felismerhető vagy, írj nekünk, hogy máshogy ellenőrizhessük a személyazonosságodat.

Ha nem tudod igazolni magad ezekkel az információkkal, korlátozott körülmények esetén jogosult lehetsz más igazolási módszerekre, például házassági anyakönyvi kivonattal vagy bírósági végzéssel.

Megjegyzés: Ha vállalkozásként fogadsz vendégeket, megkérhetünk, hogy igazolj további adatokat, például az otthonod címét vagy az állampolgárságodat. Emellett ha az EU lakosaként szálláskiadásból, élményprogramok szervezéséből vagy társházigazdai tevékenységből kapsz jövedelmet – vagy ha egy EU-s szálláshelyről kapsz jövedelmet –, további adatokat is igazolnod kell.

Mikor kérünk igazolást?

Vendégek

Vendégként igazolnod kell a személyazonosságodat, amikor lefoglalsz egy szállást, vagy amikor olyan élményprogramot foglalsz le, ahol a házigazda igazolást írt elő. A legtöbb felhasználónak ezt csak egyszer kell megtennie, és végigvezetünk a szükséges lépéseken.

Ez általában a fizetéskor történik – itt adunk neked egy konkrét határidőt a befejezésre. Ezalatt a foglalásod függőben van, és mások nem foglalhatják le az időpontokat. Értesítéseket is küldünk – például e-maileket, SMS-eket és push-emlékeztetőket a preferenciáidtól függően –, amelyek segítenek a határidő előtti befejezésben. Ha nem fejezed be a folyamatot időben, a foglalásod visszaigazolása nem történik meg.

Házigazdák

Új házigazdaként igazolnod kell a személyazonosságodat, amikor először hozol létre hirdetést egy szálláshelyhez vagy élményprogramhoz, vagy ha felkértek egy szálláshely társházigazdájának. Bár a házigazdáknak nincs időkorlátjuk az igazolás elvégzésére, a hirdetésedet nem tesszük közzé, amíg ez meg nem történt. Ez azt jelenti, hogy csak a személyazonosságod igazolását követően fogadhatsz foglalásokat. Hasonlóképpen, társházigazdaként csak az igazolás elvégzését követően fogadhatod el a felkérést.

Ha házigazda vagy, megkérhetünk a személyazonosságod rendszeres igazolására. Ha ezt nem hajtod végre, amikor kérjük, zárolhatjuk a naptáradat, amíg meg nem történik.

Végül pedig ha módosítod a hivatalos nevedet a fiókodban, akkor is megkérünk, hogy igazold újra a személyazonosságodat. Lehet, hogy ezt azonnal meg tudjuk tenni a korábban megadott adataid, például a neved és az elérhetőségeid alapján – de lehet, hogy más igazolási lépésekre is megkérünk. Amikor ez megtörténik, a már lefoglalt utazásaidra nem lesz hatással, de nem tudsz majd új foglalást kezdeményezni, amíg nem ellenőrizzük a módosítást.

Házigazdaként a meglévő foglalásaidra sem lesz hatással, de a naptárad zárolva lesz, amíg el nem végzed az igazolást.

Megjegyzés: Ha foglalni szeretnél, fontos, hogy a lehető leghamarabb elküldd nekünk a szükséges információkat. Ha az érkezésre kijelölt időszak 12 órán belül kezdődik, egy órád lesz az igazolás elvégzésére. Egyéb esetekben a foglalástól számított 12 órán belül kell elvégezned az igazolást. 

A foglalásod ezalatt függőben van, és nem tudjuk visszaigazolni, ha a megadott határidőig nem végzel az igazolással.


Mennyi ideig tart a folyamat?

Az adataid elküldését követően általában kevesebb mint 1 órát vesz igénybe a személyazonosságod ellenőrzése. Ez a lakóhelyed országától és az általad megadott adatoktól függően eltérő lehet.

Győződj meg róla, hogy a megadott adatok érvényesek, pontosak és naprakészek. Ellenkező esetben tovább tarthat az ellenőrzés, vagy előfordulhat, hogy további információkat kell kérnünk tőled.

Ha vendégként foglalsz, ne felejtsd el elvégezni az igazolást az általunk megadott határidőig. Ezalatt a foglalásod függőben van, és mások nem foglalhatják le az időpontokat. Értesítéseket is küldünk – például e-maileket, SMS-eket és push-emlékeztetőket –, amelyek segítenek a határidő előtti befejezésben.

Tippek, ha probléma merül fel

  • Ellenőrizd az üzeneteidet: Előfordulhat, hogy további információkat küldtünk neked SMS-ben, e-mailben vagy telefonon. Ha úgy gondolod, hogy nem láttad valamelyik üzenetünket, kövesd ezeket az instrukciókat.
  • Használd a hivatalos vezeték- és utónevedet: Ellenőrizd, hogy az általad megadott hivatalos név egyezik-e a központi nyilvántartásban vagy a hivatalos személyazonosító okmányodon szereplővel. Ha a hivatalos neved eltér, például házasságkötés vagy gendermegerősítés után, vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, akik ellenőrzik az új hivatalos nevet egy hivatalos dokumentum, például házasságkötési engedély vagy bírósági végzés segítségével. Bár az igazoláshoz hivatalos nevet kell használnod, megadhatsz egy preferált utónevet, amely más vendégeknek és házigazdáknak megjelenik a hivatalos neved helyett.
  • Engedélyezd a kamerát: Az Airbnb alkalmazásnak vagy a böngésződnek engedélyre lehet szüksége, hogy hozzáférjen a kamerádhoz. A böngésződ vagy az alkalmazásod beállításaiban általában megtalálod az instrukciókat, hogy megadhasd ezeket az engedélyeket az Airbnb-nek. Ha frissíted az engedélyeket, de még mindig nem működik, próbáld meg frissíteni az alkalmazásunkat vagy a weboldalunkat.
  • Használj kiváló minőségű fényképeket: Jól megvilágított helyiségben készítsd a fényképeket, és ellenőrizd, hogy a fényképek tisztán láthatók-e, nincs semmi kitakarva, és beilleszkednek-e a keretekbe, amelyeket a folyamat során megadunk. A szelfikhez megengedett a vallási okokból viselt fejfedő – de ügyelj rá, hogy lássuk a szemedet, az orrodat és a szádat. Ne aggódj – a magadról készített kép nem jelenik meg más Airbnb-felhasználóknak vagy a profilodon.
  • Új képet készíts magadról: Ha arra kérünk, hogy készíts magadról egy szelfit, azt a beküldéskor kell elkészítened, és nem lehet rólad korábbi fénykép. Ne aggódj – ez nem fog megjelenni a profilodon vagy más Airbnb-felhasználóknak.
  • Használj eredeti, érvényes személyazonosító okmányt: A megadott személyazonosító okmányod ne legyen lejárt, és legyen eredeti – tehát nem fénymásolat, PDF vagy más digitális másolat. Ha a személyazonosító okmánynak két oldala van, például jogosítvány vagy személyazonosító igazolvány esetén, küldj fényképeket az előlapról és a hátlapról is. Előfordulhat, hogy az országspecifikus irányelveket is követned kell, attól függően, hogy hol tartózkodsz.

Hol jelenik meg az igazolt személyazonosságot jelző jelvény?

Ha megtörtént az igazolás, megkapod a Személyazonosság igazolva jelvényt. Az igazolást jelző jelvényed és állapotod piros jelvényként jelenik meg az Airbnb oldalain, és pipa látható a profilképed mellett. A profilodon [A neved] ellenőrzött információi alatt is megjelenik. Ha házigazda vagy, a Személyazonosság igazolva jelölés a hirdetési oldaladon, a Házigazda szakaszban is megjelenhet.

Ha nagyvállalatként működő házigazda vagy, előfordulhat, hogy több fiókot is létrehoztál az összes hirdetésed kezeléséhez. Ezekben az esetekben előfordulhat, hogy a csatlakoztatott házigazdai fiókokban nem mindig jelenik meg a Személyazonosság igazolva jelvény, még akkor sem, ha a fiókot működtető vállalkozás igazolása megtörtént.

Az igazolt személyazonosságot jelző jelvény elvesztése

Ha módosítod a személyes adataidat, például a hivatalos nevedet, vagy eltávolítod a hivatalos személyazonosító okmányodat a fiókodból, elveszítheted az igazolt személyazonosságot jelző jelvényedet, és így újra el kell végezned az igazolási folyamatot a foglaláshoz vagy a további vendégfogadáshoz.

    Személyazonosító adatok, amelyeket a házigazdád kérhet

    Amikor foglalsz, az Airbnb nem osztja meg a hivatalos személyazonosító okmányodat a házigazdákkal. A házigazdád azonban a foglalást követően kérhet hivatalos személyazonosító okmányt, ha a szálláshely leírásában előzetesen megadta, hogy mire van szükség, és miért – és csak akkor, ha ez az Airbnb platformon kívüli tevékenységekről szóló szabályzata szerinti jogi vagy megfelelési okokból szükséges.

    Egyes régiókban a vendégeknek regisztrálniuk kell a helyi hatóságoknál. A regisztráció történhet közvetlenül a helyi hatóságoknál vagy a szálláshelyen, ahol a házigazda ilyenkor a hatóságok nevében jár el. Tehát ha olyan régióban foglaltál szállást, ahol ez érvényes, az Airbnb-n hirdetett panziók, hostelek, szállodák és egyéb szálláshelyek házigazdái kérhetik tőled ezt a regisztrációt.

    Adataid megosztása és kezelése

    Bizalomra épülő közösség vagyunk. A bizalom elnyerésének pedig az egyik alapköve, hogy tisztában legyél azzal, hogyan használjuk fel az adataidat.

    Az általad beküldött adatokhoz csak az Airbnb felhatalmazással rendelkező munkatársai és felhatalmazással rendelkező külső szolgáltatók férhetnek hozzá, és minden információt biztonságos módon tárolunk és továbbítunk. A személyazonosításra alkalmas adataidat megosztjuk felhatalmazott külső szolgáltatókkal a személyazonosság-ellenőrzési folyamat támogatása érdekében – amelynek része lehet a személyazonosságod igazolása, a személyazonosító okmányaid valódiságának ellenőrzése és a háttérellenőrzések elvégzése (ha a vonatkozó jogszabályok megengedik).

    A hivatalos személyazonosító okmányodat az adatgyűjtés céljához kapcsolódóan előírt megőrzési időszak után töröljük – kivéve, ha jogszabály kötelez minket a megőrzésére. A személyazonosító okmányod törlése után továbbra is megőrzünk róla bizonyos adatokat – például a születési dátumodat – a fiókod kezelése, a törvények betartása és általános biztonsági célok érdekében. 

    A személyazonosság igazolása során gyűjtött adatokat az adatvédelmi szabályzatunkban ismertetett célokból kezeljük. Az alábbiakban példákat találhatsz az általunk gyűjtött adatokra és a lehetséges felhasználási célokra.

    • Az általad megadott személyes adatok, például a hivatalos neved, lakcímed és születési dátumod:
      • A fent részletezett személyazonosság-ellenőrzési folyamat támogatása
      • A biztonsági problémák kezelése és kivizsgálása, hogy megvédhessük az Airbnb felhasználóit és a szélesebb közösséget
      • Reakciókész együttműködés a rendvédelmi szervekkel; válaszadás az állami szervektől érkező információkérésekre
      • Az Airbnb közösségi irányelveinek betartása
      • A vonatkozó jogszabályok betartása, beleértve a fizetésekre és az adózásra vonatkozó jogszabályokat
      • Csalásra irányuló tevékenységek felderítése
      • Háttérellenőrzések végrehajtása, ha a vonatkozó jogszabályok ezt lehetővé teszik
    • Hivatalos személyazonosító okmányod vagy a személyazonosságodhoz kapcsolódó egyéb dokumentum:
      • A fent részletezett személyazonosság-ellenőrzési folyamat támogatása
      • A platform felhasználóit és a szélesebb közösséget érintő biztonsági problémák kezelése és kivizsgálása
      • Reakciókész együttműködés a rendvédelmi szervekkel
      • A vonatkozó jogszabályok betartása, beleértve a fizetésekre és az adózásra vonatkozó jogszabályokat

    Segített ez a cikk?

    Kapcsolódó cikkek

    Segítséget kaphatsz többek között a foglalásaiddal vagy a fiókoddal kapcsolatban.
    Bejelentkezés vagy regisztráció