Ugrás a tartalomra
    Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez
    Válaszok a koronavírussal kapcsolatos házigazdai kérdéseidre

    Válaszok a koronavírussal kapcsolatos házigazdai kérdéseidre

    Mivel járnak számodra a lemondási feltételeink és programjaink?
    Írta Airbnb 2020. márc. 5. napján
    Olvasási idő: 6 perc

    Frissítve 2020. március 30-án

    Tudjuk, milyen nagy a bizonytalanság a koronavírus (COVID-19) miatt, és nehéz megjósolni, hogy hatással lesz-e rád és a vendégfogadási vállalkozásodra. Globális közösségünk támogatása érdekében nyomon követjük a kérdéseiteket, és néhányukra itt válaszolunk. Folyamatosan frissíteni fogjuk ezt az oldalt, ahogy a helyzet változik, és ahogy további válaszok válnak elérhetővé.

    Miből áll az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat?
    Az Airbnb enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzata lehetővé teszi a vendégeknek és a házigazdáknak, hogy szankciók nélkül mondják le a foglalást, ha súlyos sérülés vagy betegség, természeti katasztrófák, utazási korlátozások vagy egyéb előre nem látható események érintik őket. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) világjárvánnyá nyilvánította a COVID-19-et, amire válaszul a szabályzat hatályát globálisan* kiterjesztettük minden, legkésőbb március 14-én végrehajtott foglalásra, amelynek az érkezési ideje március 14. és május 31. közé esik. Azokra a foglalásokra, amelyek már elkezdődtek, március 14. után foglalták le őket, vagy az érkezési idő május 31. utáni, a hirdetésed szokásos lemondási feltételei érvényesek.

    *Ez nem vonatkozik a kontinentális Kínában történő belföldi utazásokra. További információkat itt találhatsz. A Luxe- vagy Luxury Retreats-foglalásokra a Luxe-vendégekre érvényes visszatérítési szabályzat vonatkozik.

    Milyen intézkedésekkel enyhíti az Airbnb a lemondások házigazdákra gyakorolt negatív hatását?
    250 millió amerikai dollárral járulunk hozzá a vendégek COVID-19 miatti lemondásaiból származó veszteségek csökkentéséhez. Az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk értelmében a feltételeknek megfelelő lemondások esetén kifizetjük neked annak az összegnek a 25%-át, amely a lemondási feltételeid alapján járt volna. Ha például 400 dollárt kaptál volna a szokásos lemondási feltételeid értelmében, annak a 25%-át, vagyis 100 dollárt kifizetünk neked. Tudj meg többet az Airbnb.com/250MSupport

    oldalon

    Egy vendég lemondta a foglalást. Mi történik ezután?
    Tudjuk, hogy a lemondások akkor is kellemetlenül érinthetnek, ha érthető okból történnek. Ne feledd, hogy azok a vendégek, akik az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat értelmében mondják le a foglalást, maguk is érintettek, és a lemondás az egész közösség javát szolgálja. Ha vendégeid a szabályzat értelmében mondják le a foglalást, választhatnak, hogy teljes visszatérítést vagy Airbnb utazási kreditet kérnek. Értesítünk, a naptáradban pedig automatikusan szabaddá tesszük az adott időpontokat, hogy fogadhass más vendégeket. A lemondott foglalásért nem szedünk be díjat.

    Az egyik vendégem érintett területről érkezik. Mit tegyek?
    Ha aggodalommal tölt el, hogy egyik vendéged érintett területről érkezik, vagy jelenleg nem érzed biztonságosnak a vendégfogadást, a platformon keresztül lemondhatod a feltételeknek megfelelő foglalásokat. Ezután értesítést kapsz arról, hogy a foglalást díjmentesen lemondhatod, a vendéged pedig teljes visszatérítésre jogosult. Érdemes a lehető leghamarabb üzenetben elmagyarázni a vendégednek, miért van szükség a lemondásra.

    Ügyelj a diszkriminációellenes szabályzatunk rendelkezéseire. A koronavírus által okozott fennakadásokkal kapcsolatos lemondásokra a belső szabályzataink, valamint a feltételeknek megfelelő helyzetekre és helyszínekre vonatkozó hivatalos iránymutatások és ajánlások érvényesek.

    Mit tegyek, ha rossz érzésem van egy vendég elszállásolásával kapcsolatban?
    Ha aggódsz egy vendég elszállásolása miatt ezekben a bizonytalan időkben, megértjük az aggályaidat. Mielőtt lemondasz egy foglalást, ne feledkezz meg az Airbnbdiszkriminációellenes szabályzatáról. Fontos, hogy minden utazó esetében ugyanazt az elfogadást és tisztelet tanúsítsd, ami azt jelenti, hogy minden foglalás – és minden lemondásra vonatkozó döntés – esetén ugyanazokat az alapelveket mérlegeld. Felvázoltunk néhány irányelvet és kérdést, amelyeket érdemes feltenned, hogy megkaphasd a szükséges információkat.

    Tehetek valamit, hogy mindez minél kevésbé érintse a vendégfogadási vállalkozásomat?
    Bár sok utazó úgy dönt, hogy otthon marad ebben a bizonytalan időszakban, néhányan még mindig helyi foglalásokat és jövőbeni utazásokat fontolgatnak. Az ilyen vendégek igényeinek megfelelően azon dolgozunk, hogy ki tudjuk emelni a rugalmas lemondási feltételekkel rendelkező szálláshelyeket. Emellett összeállítottunk néhány tippet, amelyekkel a lehető legkisebbre csökkentheted a COVID-19 hatását a vendégfogadási vállalkozásodra, amíg mi tovább dolgozunk azon, hogyan támogassunk ebben a nehéz időszakban.

    Hogyan támogatja az Airbnb a rugalmasabb foglalásokat kínáló házigazdákat?
    Olyan eszközöket és programokat fejlesztettünk ki, amelyek segítenek a házigazdáknak és a vendégeknek eligazodni a bizonytalanságban, és amelyek támogatják a rugalmasabb utazási terveket.

    • Megkönnyítettük a vendégeknek, hogy rugalmas lemondási feltételekkel rendelkező szálláshelyeket találjanak – például egy új szűrővel, amely leegyszerűsíti az ilyen szálláshelyek keresését.
    • Egy olyan eszközt is bevezettünk, amellyel a házigazdák könnyebben visszatérítést küldhetnek azoknak a vendégeknek, akiknek le kell mondaniuk a foglalásukat.

    A következő hetekben további részleteket fogunk megosztani, ahogy bevezetjük ezeket a továbbfejlesztett eszközöket és programokat a közösségünkben. További információ

    Az Airbnb beszedi a díjakat a lemondott foglalások után?
    Ha egy foglalást az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat értelmében mondanak le, a vendégek választhatnak a teljes visszatérítés vagy az utazási kredit között, amely a díjainkat is magában foglalja. Ha pedig a házigazda mondja le a feltételeknek megfelelő foglalást, nem számítunk fel lemondási díjat.

    Szeretnénk tisztázni azt is, hogy a szolgáltatási díjainkat teljes egészében visszatérítjük pénzben vagy utazási kredit formájában a feltételeknek megfelelő minden lemondás után.

    Elfogadhatok új foglalásokat, miután lemondok egy feltételeknek megfelelő foglalást?
    Az adott dátumokra akkor is elfogadhatsz új foglalásokat, ha te mondtad le a foglalást.

    Elveszítem Superhost minősítésemet, ha lemondok egy feltételeknek megfelelő foglalást?
    Nem. Az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat értelmében lemondott foglalások nem befolyásolják a Superhost minősítésed megőrzéséhez szükséges 1%-os lemondási arányt. Ismerd meg részletesebben, hogyan ellenőrizzük a feltételek teljesítését a közelgő Superhost-értékelés során.

    Vonatkoznak egyéb szankciók azokra a házigazdákra, akik a feltételeknek megfelelő foglalásokat mondanak le?
    Nem. A lemondásért járó szokásos szankciók egyike sem vonatkozik azokra a házigazdákra, akiknek az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat értelmében kell lemondaniuk egy foglalást.

    Airbnb-élményházigazda vagyok. Mik a legfontosabb tudnivalók?
    2020. március 18-tól legalább 2020. április 30-ig minden élményprogramot szüneteltetünk. Azért hoztuk meg ezt a nehéz döntést, mert az élményprogramok lényege, hogy összehozzák az embereket, és az egészségügyi szervezetek világszerte azt tanácsolják, hogy a közösségek védelme érdekében mindenki kerülje az ilyen találkozásokat. A legfrissebb információkért olvasd el ezt a súgócikket.

    Hogyan segíthetek megelőzni az olyan betegségek terjedését, mint a koronavírus?
    Az amerikai járványügyi központ (CDC) szerint a gyakran megérintett felületek (pl. villanykapcsolók, kilincsek és szekrényfogantyúk) tisztításával és a rendszeres kézmosással sokat tehetsz saját magad és vendégeid biztonságának megőrzéséért.Olvasd el cikkünket a CDC további takarítási tippjeiről és higiéniai javaslatairól.

    Sok eseményt lemondanak. Ezeket a foglalásokat fedezi az Airbnb enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzata?
    Tudjuk, hogy számos utazónk foglal szálláshelyet az Airbnb-n olyan eseményekre, mint a Coachella, az SXSW, a Mobil Világkongresszus és egyebek. Ha egy eseményt lemondtak, és a foglalás nem tartozik az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk hatálya alá, arra biztatjuk a vendégeket, hogy ellenőrizzék a foglalásukra vonatkozó lemondási feltételeket, és lépjenek kapcsolatba a házigazdával a lehetőségek megbeszélése érdekében.

    Létrehoztunk egy eszközt, amelynek segítségével a házigazdák visszatérítést küldhetnek az olyan foglalások esetén, amelyek nem tartoznak az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk hatálya alá.

    Airbnb Luxe- vagy Luxury Retreats-ingatlan házigazdája vagyok. Érvényes rám az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat?
    Nem. Az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk nem érvényes az Airbnb Luxe- vagy Luxury Retreats-foglalásokra, amelyekre külön Luxe-vendégekre érvényes visszatérítési szabályzat vonatkozik.

    Segítségre van szükségem. Hol találhatok információforrásokat online?
    Tudjuk, hogy bosszantó lehet, ha nem kapsz azonnal választ. Elkötelezetten törekszünk rá, hogy megadjunk minden támogatást és információt, amire szükséged lehet, éppen ezért indítottuk el az Airbnb.com/COVID oldalt amellett, hogy továbbra is a lehető leggyorsabban válaszolunk a hívásaidra, csevegőablakban küldött üzeneteidre és e-mailjeidre.

    Számos gyakori probléma online is megoldható, különösen, ha a foglalás az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk hatálya alá tartozik. A Súgóközpontot is felkeresheted további válaszokért. Sokan a Közösségi központban is támogatjátok egymást, és megosztjátok saját tippjeiteket.

    Vannak még kérdéseim. Kinek tehetem fel őket?
    Arra biztatunk, hogy fordulj a közösségi ügyfélszolgálati csapatunkhoz, ha kérdésed van, vagy segítségre van szükséged a foglalások lemondásához. Igyekszünk az azonnali segítségre szorulóknak válaszolni elsőként, ezért arra kérünk, hogy csak akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, ha a foglalásod 72 órán belül esedékes. Köszönjük a türelmed. Ha sürgős kérdésed van, az Airbnb.com/COVID oldalon vagy a Súgóközpontban is találhatsz válaszokat.

    Tudjuk, milyen fennakadásokat okozhat a vállalkozásodban a koronavírushoz hasonló helyzet, ezért készséggel állunk rendelkezésedre. Köszönjük, hogy együttműködsz velünk közösségünk biztonságának és jóllétének a megóvásában.

    A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

    Airbnb
    2020. márc. 5.
    Hasznosnak találtad?