Mit fedeznek a szolgáltatási díjak?
Kiemelt tippek
A legtöbb esetben az Airbnb szolgáltatási díjat szed be a házigazdáktól és a vendégektől a foglalás visszaigazolásakor
A díjak segítenek a marketingtevékenységünk, a termékfejlesztés és az ügyfélszolgálat költségeinek fedezésében
Mi gondoskodunk a technológiáról, hogy te a vendégfogadásra és a vállalkozásod jövőjére összpontosíthass
Az ausztráliai Sydney otthont adott egy házigazdáknak szóló kérdezz-feleleknek, amelynek alkalmával Ben, a Brisbane városából származó Superhost-házigazda egy nagyszerű kérdést tett fel: Mi történik az Airbnb által a házigazdáktól és vendégektől beszedett szolgáltatási díjakkal?
Házigazdaként minden alkalommal szolgáltatási díjat kell fizetned egy foglalás megerősítésekor. A szállást kínáló házigazdák esetében a díj összege általában 3%, az Airbnb-élményházigazdák esetében pedig 20%. A legtöbb esetben a vendégeknek is számítunk fel szolgáltatási díjat, amikor az Airbnb-n foglalnak szállást. A Súgóközpontban bővebben is tájékozódhatsz a bizonyos házigazdáknak felszámított eltérő szolgáltatási díjakról.
Mi történik a beszedett pénzzel? Olyan termékekbe és szolgáltatásokba fektetjük be, amelyek támogatnak téged házigazdaként és vállalkozóként. Ezek közé tartozik a foglalások iránti keresletet fokozó marketingtevékenység, a termékfejlesztés a vendégfogadást egyszerűsítő eszközök biztosítása érdekében, valamint az ügyfélszolgálat. Íme néhány további információ a díjaid felhasználásáról:
Vendégszerzés
Jelentős összegeket fordítunk marketingre, és azon dolgozunk, hogy az Airbnb-hirdetések kiemelten jelenjenek meg az internetes keresési találatok között, hogy az utazóknak az Airbnb jusson eszükbe, amikor utazást vagy élményprogramot terveznek. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan érkeznek vendégek az Airbnb-re. Például:
- Az Airbnb-t hirdetjük a Facebookon, a Google-on és más helyeken is.
- A vendégekkel közvetlenül is kommunikálunk, többek között a foglalási folyamat befejezésére irányuló emlékeztetőket is küldünk nekik a keresést követően.
- Inspiráló cikkeket és egyéb tartalmakat is közzéteszünk az alkalmazásunkban és webhelyünkön, hogy a vendégek izgatottan várhassák az új helyek felfedezését vagy az egyedi tevékenységekben való részvételt.
Marketing-erőfeszítéseink sikeresek voltak. 2019-ben az Egyesült Királyságban élő Y-generációsok több mint 70%-a nyilatkozott úgy, hogy beszélt az Airbnb-ről az elmúlt két hétben,* 2018-ban pedig mi lettünk a legkeresettebb szálláshelymárka a Google-on.** Ez annyit jelent, hogy több lehetőséged van vendégeket fogadni a világ minden tájáról.
Vállalkozásod segítése
A logisztikát mi kezeljük – legyen szó akár a személyazonosság igazolásáról, akár a hirdetéskezelő eszközökről –, hogy te a vendégfogadásra összpontosíthass. Ha pedig bővíteni szeretnéd a vállalkozásodat, neked szólnak fejlesztés alatt álló új termékeink, amelyek egyszerűsítik a vendégfogadást, és adatokból segítenek azonosítani a jó lehetőségeket, hogy nagyobb bevételre tehess szert. Néhány példa:
- 2020 elején létrehozott globális Információs központunk vendégfogadási tippeket és útmutatást kínál a világ legjobb házigazdáitól, valamint naprakész híreket az Airbnb-től.
- Az olyan eszközök, mint a Lehetőségek lap segítenek, hogy mindig naprakész legyél a vendégek által keresett dolgokkal kapcsolatban, és az igényeknek megfelelően módosíthasd a hirdetésedet.
- A postafiók és az üzenetközpont egyszerű kommunikációt tesz lehetővé a vendégeiddel, az olyan új funkciók pedig, mint az ütemezett üzenetküldés, segítenek a napi vendégfogadási feladataid egyszerűsítésében.
- Az árazási tippekkel kapcsolatos e-mailekből tájékozódhatsz, hogy a vendégek mennyit fizetnek a tiédhez hasonló szálláshelyekért, hogy az ügyfelek igényeihez igazodó, versenyképes árakat állíthass be.
A közösség támogatása
Itt vagyunk, hogy segítsünk, ha bármilyen kérdésed vagy aggodalmad merül fel. Amint azt nemrég a házigazdáknak szóló hírek között is említettük, jelentős mértékű beruházással támogatjuk ügyfélszolgálati csapatunk bővülését.
Azon dolgozunk, hogy egy erősebb támogatási rendszert hozzunk létre, hogy hatékonyabban segíthessünk, amikor szükséged van ránk. Például:
- Több ügyfélszolgálati munkatársat veszünk fel, hogy megfeleljünk a házigazdák és vendégek igényeinek, miközben az utazás újraindul
- Visszaállítottuk a Superhost-házigazdák elsőbbségi telefonos támogatását, és prioritásként kezeljük a közelgő foglalással rendelkező házigazdák és vendégek sürgős problémáit
- Előrevesszük a biztonsággal kapcsolatos sürgős problémákat
- Átlagosan két percen belül válaszolunk az online csevegőrendszerünkben
- Kibővítettük csevegőrendszerünk nyitvatartási idejét, és jelenleg angol, spanyol, portugál és mandarin nyelven lehet csevegni a munkatársainkkal
Folytatjuk szolgáltatásaink javítását, és befektetünk ügyfélszolgálati csapatunkba, hogy gyorsabban és hatékonyabban kezelhessük a problémáidat, amikor csak szükséged van ránk.
Legyen szó akár a marketingtől és termékfejlesztésről, akár az ügyfélszolgálatról, folyamatosan azon dolgozunk, hogy hatékonyabb legyen az együttműködésünk veled, te pedig a legnagyobb erősségedre, a vendégfogadásra összpontosíthass. Minden másról mi gondoskodunk.
*Egy 2019-es YouGov BrandIndex Word of Mouth tanulmány szerint
**A Google egyik munkatársa szerint 2018 novemberébenA cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.
Kiemelt tippek
A legtöbb esetben az Airbnb szolgáltatási díjat szed be a házigazdáktól és a vendégektől a foglalás visszaigazolásakor
A díjak segítenek a marketingtevékenységünk, a termékfejlesztés és az ügyfélszolgálat költségeinek fedezésében
Mi gondoskodunk a technológiáról, hogy te a vendégfogadásra és a vállalkozásod jövőjére összpontosíthass