Vendégfogadás az Airbnb-vel
Biztosíts kényelmes szálláshelyet, és nagyszerű véleményekre tehetsz szert
Mit várunk el a házigazdáktól?
Szeretnénk világos iránymutatással szolgálni neked, hogy tudd, mire számíthatsz, és minden alkalommal, amikor megosztod az otthonodat, 5 csillagos élményt nyújthass a vendégeknek.
Minden házigazdát arra kérünk, hogy feleljen meg a követelményeknek a következő 5 alapvető elvárás tekintetében: összesített értékelés, válaszadási arány, lemondások, elfogadott foglalások és alapvető kellékek. Az alapokon kívül fontos a nálad megszálló vendégek véleménye is.
Már házigazda vagy? Nézd meg az Előrehaladásodat, hogy lásd, hol tartasz.
Alapvető követelmények
A kényelmes, megbízható szálláshelyek létrehozása érdekében minden otthonnak és házigazdának meg kell felelnie öt alapvető követelménynek.
Alapvető szolgáltatások
Utazás során minden vendég megérdemli, hogy megkapja a zuhanyzáshoz és pihentető alváshoz szükséges alapvető kellékeket. Ha szeretnél, természetesen további szolgáltatásokat és kellékeket is kínálhatsz, de köteles vagy legalább ezeket az alapvető kellékeket biztosítani.
  • Vécépapír
  • Szappan
  • Ágynemű/lepedő
  • A foglalásban szereplő vendégenként legalább egy törülköző
  • A foglalásban szereplő vendégenként legalább egy párna
Legyél válaszkész
Ha gyorsan válaszolsz a vendégek megkereséseire, azzal azt mutatod, hogy figyelmes házigazda vagy. A válaszadási arányod jelzi, hogy mennyire gyakran és gyorsan válaszolsz a foglalási kérdésekre és érdeklődésekre. Azt kérjük a házigazdáinktól, hogy az ilyen típusú üzenetekre 24 órán belül válaszoljanak.
Fogadd el a foglalási kéréseket
Egyik vendég sem szereti, ha 4 vagy 5 kérést is el kell küldenie, mire elérhető helyet talál, ezért arra számítunk, hogy ha a naptárad szerint szabad vagy, akkor elfogadod a legtöbb kérést. Gondoskodj róla, hogy a hirdetésed naptára naprakészen mutassa, mikor tudsz vendéget fogadni. Így nagyobb eséllyel kapsz olyan foglalási kéréseket, amelyeknek ténylegesen eleget tudsz tenni. Az elérhetőségi beállításaiddal zárolhatsz bizonyos időt a foglalásokat között, vagy megelőzheted, hogy az adott napra, illetve a túl távoli jövőben esedékes dátumokra kapj foglalási kérést.
Ne mondd le a vendégek foglalásait
Komolyan vesszük a lemondásokat, és minden házigazdát arra kérünk, hogy kerülje el a vendégek foglalásainak lemondását, mert ezen múlik az előre megtervezett utazásuk sikere. Büntetésre, többek között pénzbeli büntetésre is számíthatsz, ha lemondasz egy visszaigazolt foglalást. Arra kérünk, hogy ne mondj le visszaigazolt foglalást, hacsak a helyzet nem tartozik az enyhítő körülmények közé.
Szerezz pozitív értékeléseket
A vendégek elvárják az állandó minőséget, függetlenül attól, hogy hol foglalnak. Minden egyed ott-tartózkodás végén a vendégek áttekintik a rólad szerzett tapasztalataikat, amit figyelembe veszünk a házigazdaként nyújtott teljesítményed értékelése során. Az összesített értékelésed az általad fogadott összes vendég által adott értékelési pontszámod átlagát jelenti.
Házigazdaként neked is lehetőséged lesz értékelni a vendégeket: a rendességüket, az udvariasságukat és a kommunikációjukat. A visszajelzésed segít nekünk biztosítani, hogy a vendégek a sajátjukhoz hasonlóan kezelik az otthonokat, ahol megszállnak. Azok a vendégek, akiket a házigazdák következetesen problémásként értékelnek, büntetésekre számíthatnak.
Nagyszerű vélemények a vendégektől
Tapasztalataink szerint azok a házigazdák kapnak kitűnő értékeléseket, akik jellemzően négy dologra összpontosítanak: a tisztaságra, a szálláshely pontos leírására, a zökkenőmentes érkezésre és a proaktív kommunikációra.
Tisztaság
A vendégek a hirdetés fotóin látott tiszta és rendes szálláshelyre számítanak. Gondoskodj róla, hogy 2 vendég között mindig elég időd legyen a takarításra, különösen akkor, ha a vendéged távozásának napján új vendégeid érkeznek.
A vendégeknek lehetőségük lesz értékelni a szálláshelyed tisztaságát, és az értékeléseid átlaga megjelenik a hirdetésed oldalán. Ha rendszeresen alacsony értékeléseket kapsz a tisztaságra, akár büntetésekre is számíthatsz.
AZ ELVÁRÁSOK
  • Takaríts ki minden, a vendégek által használható helyiséget, különös tekintettel a hálószobára, fürdőszobára és a konyhára
  • Ellenőrizd, hogy nincs-e hajszál, por vagy penész a felületeken, illetve a padlókon.
  • Vendégek cserélődése között eltelt idő:
  • Biztosíts a vendégeknek frissen mosott ágyneműt és törölközőket.
  • Tisztítsd meg a helyet a korábbi vendégek által hátrahagyott szeméttől, ételmaradékoktól, és egyéb tárgyaktól.
TIPPEK
  • Időzítsd úgy a foglalásokat, hogy elég időd legyen felkészülni két vendég között. Beállíthatod a foglalási preferenciáidat úgy, hogy akár 1-2 éjszaka is elteljen két foglalás között.
  • Takarítási díjat számíthatsz fel, és a plusz pénzből tisztítószereket vásárolhatsz, vagy megbízhatsz egy profi takarítócéget.
  • Hagyj tisztítószereket a szálláshelyen, hogy a vendégeid fel tudjanak takarítani, ha valami kiömlik vagy más baleset történik
Pontos információk a szálláshelyről
A megfelelő elvárások felállítása hozzájárul ahhoz, hogy te és a vendégeid is pozitívabb élményekkel gazdagodjatok. Adj meg részletes információkat, és írd le a fontos tudnivalókat, például hogy engedélyezed-e a háziállatokat a szálláshelyeden, így az utazók könnyebben eldönthetik, hogy az megfelel-e az igényeiknek. A részletes információkat tartalmazó hirdetés és profil segít, hogy rád találjanak azok az utazók, akik pont olyan helyet keresnek, mint a tiéd.
A vendégeknek lehetősége lesz értékelni, hogy mennyire pontosak az általad megadott információk.
SZÁLLÁSHELLYEL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK
AZ ELVÁRÁSOK
  • Pontos és naprakész cím (ezt csak a foglalás után kapják meg a vendégek)
  • Pontos adatok arról, hogy a hálószobához, illetve a fürdőszobához kinek van hozzáférése a tartózkodás során
  • A hirdetésben szereplő fotók hűen adják vissza a hely állapotát és elrendezését.
  • Minden szolgáltatás a hirdetésnek megfelelő, rendelkezésre áll és működik.
TIPPEK
  • Tölts fel több, kiváló minőségű, képaláírással ellátott fényképet, és add meg a szálláshely részletes leírását.
  • Biztosíts Házirendet, amely a vendégeid szempontjából fontos helyzeteket szabályozza. A házirend segíthet tisztázni, hogy mit engedsz meg, és mit nem, például dohányzás, kisállatok vagy látogatók tekintetében.
  • Tudasd a vendégeiddel, ha a szálláshelyed egyes részeit nem vehetik igénybe, pl. a garázst vagy a padlást.
  • Őszintén közölj minden olyan nem várt tényezőt a vendégeiddel, amely hatással lehet az ott-tartózkodásukra. A vendégeidnek joguk van tudni róla, ha például a szomszédaid zajos felújításba kezdtek, vagy ha a szálláshelyed csak 8 emeletnyi lépcső megmászásával érhető el.
SZOLGÁLTATÁSOK
Sorold fel az összes általad kínált szolgáltatást, és gondoskodj róla, hogy azok elérhetők és működőképesek legyenek.
ÉJSZAKÁNKÉNTI ÁR
Gondoskodj róla, hogy a szálláshelyed megfeleljen az árképzésednek. Ha rendkívül magas árat állítasz be, az utazók feltételezhetik, hogy a szálláshely kiemelkedő luxust kínál számukra. Segítségre van szükséged? Nézz meg más hirdetéseket a környékeden, vagy kapcsold be az Intelligens árképzést.
Egyszerű bejutás
Az egyszerű és világos érkezési folyamat segít a vendégeidnek, hogy ellazulhassanak az egész napos utazás után. A foglalás végén a vendégeket megkérjük, hogy értékeljék az érkezés folyamatát.
TIPPEK
  • Készíts egy útmutatót az érkezéshez, amelyet 24 órával az érkezés előtt megosztunk a vendégekkel, hogy minden a rendelkezésükre álljon, amire egy zökkenőmentes érkezéshez szükségük van.
  • Ha szeretnéd személyesen fogadni a vendégeket, mindenképpen egyeztessétek előre az érkezési időt.
  • Ha a vendégek élhetnek az önálló bejutás lehetőségével, az erre vonatkozó részleteket add meg a hirdetésed Tudnivalók a vendégek számárarészében.
  • Biztosítsd, hogy a vendégek tudják, hogyan érhetnek el téged, amennyiben késve érkeznek, vagy az utolsó pillanatban kérdésük merül fel
  • Biztosíts a vendégeidnek részletes útbaigazítást, hogy eljussanak a szálláshelyre. Időt spórolhatsz meg, ha mindezt belefoglalod a házi útmutatódba.
Vendégek segítése az utazásuk során
Függetlenül attól, hogy te is a szálláshelyen töltöd-e az éjszakát, nagyon fontos, hogy a vendégfogadás teljes időtartama során elérhető legyél. A vendégeknek a foglalás végén lehetőségük nyílik értékelni, hogy mennyire érhetően és konzisztensen kommunikáltál velük. A vendégektől kapott értékelések átlaga a szálláshelyed oldalán is megjelenik.
TIPPEK
  • Legyél kezdeményező a kommunikációdban, hogy a vendégek tudják, elérhető vagy számukra. Vedd fel velük a kapcsolatot korán, és egyeztessétek az érkezésre vonatkozó terveket. Ha nem tudod személyesen fogadni a vendégeket, küldj nekik üzenetet az érkezés időpontjában, és győződj meg róla, hogy gond nélkül el tudták-e foglalni a szálláshelyedet.
  • Ha egy foglalás visszaigazolását követően valami megváltozik a szálláshelyen, értesítsd erről előre a vendégedet.
  • Töltsd le az Airbnb alkalmazást, így bárhol válaszolhatsz az üzenetekre.
  • Amennyiben a vendégfogadás során nem tartózkodsz a közelben, adj meg egy helyi kapcsolattartót vendégeid számára