Miután elkezdesz gépelni, javaslatok fognak megjelenni. Az áttekintéshez használd a felfelé és lefelé mutató nyilakat. A kiválasztáshoz használd az Enter billentyűt. Ha a kijelölt rész egy kifejezés, akkor a kifejezés kerül be a keresésbe. Ha a javaslat egy link, akkor a böngésző erre az oldalra navigál.
Közösségi szabályzatok

A szállást kiadó házigazdákra vonatkozó alapszabályok

Ezt a cikket automatikusan lefordítottuk.

A vendégek kényelmes és megbízható foglalásainak elősegítése érdekében a házigazdáknak be kell tartaniuk a következőkre vonatkozó szabályainkat:

  • A hirdetés pontossága
  • Foglalások és visszatérítések tiszteletben tartása
  • Időben történő kommunikáció
  • A szálláshely tisztasága

Ha a házigazdák alacsony értékelést kapnak, üzenetet küldhetünk nekik, hogy a vendégek minőségi elvárásainak megfelelően fogadják őket. Az ismételt alacsony értékelések azt jelzik, hogy egy szálláshely vagy házigazda nem felel meg a vendégek minőségi elvárásainak.

Az alapszabályok részletei

Értékelések áttekintése

A fiókoknak és a szálláshelyeknek magas általános értékeléssel kell rendelkezniük, és kerülniük kell a túl sok alacsony értékelést. Úgy vettük észre, hogy azok a házigazdák, akik nagyszerű véleményeket kapnak, általában négy dologra összpontosítanak: a hirdetésben szereplő adatok pontosságára, a foglalások és a visszatérítések tiszteletben tartására, az időben történő kommunikációra és a tisztaságra.

Hirdetés pontossága

A foglalás időpontjában a hirdetési oldalon és a szálláshellyel kapcsolatos további házigazdai nyilatkozatokban pontosan le kell írni az otthont, és tükrözniük kell azokat a jellemzőket és kényelmi szolgáltatásokat, amelyek az érkezéstől a távozásig elérhetők lesznek a szálláshelyen, beleértve a következőket:

  • Foglalás részletei: A házigazdák csak a vendég előzetes hozzájárulásával módosíthatják az elfogadott foglalás részleteit (dátumok, ár stb.).
  • Elhelyezkedés: A helyadatoknak (térképjelölő, cím stb.) pontosnak kell lenniük a hirdetés oldalán. A hirdetési oldalon fel kell tüntetni a környezettel kapcsolatos olyan információkat is, amelyek hatással lehetnek a zajszintre.
  • Típus, méret és adatvédelem: A hirdetési oldalon pontosan le kell írni a kínált szálláshely típusát (privát szoba, teljes otthon stb.), a szálláshely elrendezését (hálószobák száma, ágyak mérete stb.) és a magánélet tiszteletben tartásának szintjét (helyszíni ingatlankezelő, más vendégek jelenléte stb.).
  • Ingatlan: A szálláshelynek annak kell lennie, amelyet a vendég lefoglalt, és a hirdetési oldalon található fényképeknek és leírásnak pontosan kell tükröznie a szálláshelyet (néhány kisebb eltérés megengedett a szállodai jellegű leltár esetében). Minden olyan tartalom, amely tévesen tünteti fel a hirdetést, vagy félrevezeti a vendégeket, sérti ezt a szabályzatot. Megkérjük a házigazdákat, hogy távolítsák el a tartalmat, ha mesterséges intelligenciát vagy más digitális technológiát használtak a hibák szerkesztésére, a károk elrejtésére, olyan kényelmi szolgáltatások vagy jellemzők hozzáadására, amelyek nem részei a hirdetésnek, vagy más módon hamisan tüntetik fel a hirdetést. A házigazdák csak akkor cserélhetnek ki egy szálláshelyet egy másikra, ha előzetesen megállapodtak a vendéggel, és a vendég elfogadta a módosítási kérést.
  • Kényelmi szolgáltatások ÉS házirend: A hirdetési oldalon fel kell tüntetni a vonatkozó házirendet, és pontosan tükröznie kell a szálláshelyen elérhető összes kényelmi szolgáltatást (pezsgőfürdő, konyha, edzőterem stb.) és jellemzőjét. Ha a hirdetés „alapvető kényelmi szolgáltatásokat” hirdet, az ezen a listán szereplő összes szolgáltatásnak elérhetőnek kell lennie a vendégek számára. Ha a kényelmi szolgáltatásokhoz való hozzáféréssel kapcsolatban vannak korlátozások, azokat is teljes mértékben fel kell tüntetni a hirdetési oldalon (például, ha a medence csak a nap bizonyos óráiban vagy az év bizonyos hónapjaiban érhető el).

Foglalások és visszatérítések tiszteletben tartása

A házigazdáknak tiszteletben kell tartaniuk az elfogadott foglalásokat, megbízható érkezési élményt kell biztosítaniuk, és időben eleget kell tenniük a vendégek visszatérítésére vagy kártalanítására vonatkozó ígéreteiknek.

  • Lemondások: A házigazdák nem mondhatják le a visszaigazolt foglalásokat, kivéve, ha a házigazda által nem befolyásolható bizonyos érvényes okok állnak fenn. Még ezekben az esetekben is a házigazdáknak minden tőlük telhetőt meg kell tenniük, hogy a lehető legtöbb átfutási idővel mondják le a foglalást, és kapcsolatba kell lépniük az Airbnb-vel, ha segítségre van szükségük.
  • Érkezés: A házigazdáknak biztosítaniuk kell a vendégeik számára a szálláshelyhez való könnyű hozzáférést az érkezéskor (például pontos útbaigazítás, frissített kulcskód stb.) és a szálláshelyen eltöltött idő során.
  • Ígért visszatérítések: A házigazdáknak időben eleget kell tenniük a vendégek visszatérítésére vagy kompenzálására vonatkozó ígéreteiknek (például visszatérítést kell adniuk a vendégnek egy tönkrement kényelmi szolgáltatás kompenzálására stb.).

Időben történő kommunikáció

A házigazdáknak vagy társházigazdáknak elérhetőnek kell lenniük, hogy válaszolhassanak a vendégek érdeklődéseire vagy váratlan problémákra, amelyek a foglalások előtt és alatt felmerülhetnek.

Tisztában vagyunk vele, hogy a házigazdáknak számos igényük van az idejükkel szemben. Az észszerű válaszadási idő a konkrét körülményektől, például a vendég érdeklődésének jellegétől és az utazásuk szakaszától függ.

Ha például egy vendég olyan kérdéssel keresi meg, amely lényeges a szálláshelyen eltöltött ideje során:

  • A foglalás előtt:
    • Ha az érkezés több mint öt nap múlva esedékes, a házigazdáknak az üzenet fogadásától számított három napon belül válaszolniuk kell a vendégeknek. Ez az az időszak, amikor a vendégek valószínűleg további információért fordulnak az utazásuk részleteinek megtervezéséhez.
  • Vezetés az érkezéshez és a szálláshelyen eltöltött időhöz:
    • Az érkezés időpontjának közeledtével, illetve ha a foglalás során időérzékeny probléma merül fel (például foglalási probléma), különösen fontos, hogy gyorsan válaszolj a vendégeknek. Ezekben a pillanatokban a házigazdáktól elvárjuk, hogy 1 órán belül válaszoljanak a vendégeknek a helyi nappali órákban kapott üzenetekre. A helyi nappali órákon kívül az Airbnb azonnali segítséget nyújthat azoknak a vendégeknek, akik utazási problémával szembesülnek, ha a házigazda nem válaszol.
    • Ha a vendég más kérdéssel keres meg a foglalás ideje alatt vagy az érkezéstől számított öt napon belül, a legjobb, ha a helyi idő szerint nappal kapott üzenetekre 12 órán belül válaszolsz. Ha az érkezés öt napon belül esedékes, a vendégek már megkezdhetik az utazást, és szükségük lehet a végső részletek megerősítésére, például az érkezéssel kapcsolatos instrukciókra vagy a szálláshely elhelyezkedésére vonatkozóan.

Hirdetés tisztasága

Minden szálláshelynek tisztának és egészségügyi veszélyektől mentesnek kell lennie a vendégek érkezése előtt.

  • Egészség és biztonság: A hirdetéseknek mentesnek kell lenniük az egészségügyi kockázatoktól (penész, kártevők stb.).
  • Tisztaság: A házigazdáknak olyan szálláshelyet kell biztosítaniuk, amely megfelel a magas szintű tisztasági követelményeknek (kiterjedt por, háziállat-szőr, piszkos edények stb.).
  • Vendégek cserélődése: A házigazdáknak minden foglalás között takarítaniuk kell (mosás, szemétszállítás, porszívózás/seprés, felületek letörlése stb.).

Az alapszabályok érvényesítése

Elkötelezettek vagyunk ezeknek az alapszabályoknak a érvényesítése iránt. Amikor valaki alapszabály-sértést jelent, az Airbnb megpróbálja felvenni a kapcsolatot a házigazdával, hogy megértse, mi történt.

A lépések közé tartozhat a házigazdák tájékoztatása erről a szabályzatról, figyelmeztetések küldése, valamint a házigazdák felszólítása, hogy távolítsák el a hirdetésben szereplő, a szálláshelyet hamisan bemutató vagy a vendégeket félrevezető tartalmat. Ha az alapvető szabályok ismételt vagy súlyos megsértését jelentik, a házigazdákat vagy a szálláshelyeiket felfüggeszthetjük, illetve eltávolíthatjuk a platformról, a házigazdákat megakadályozhatjuk új hirdetések közzétételében, vagy elveszíthetik a Superhost minősítésüket, a társházigazdákat megakadályozhatjuk a társházigazdai hálózatban való részvételben vagy új szálláshelyek társházigazdai teendőinek ellátásában, valamint módosíthatjuk a házigazdák és társházigazdák kifizetéseinek ütemezését.

A szabálysértés jellegétől függően az Airbnb más lépéseket is tehet, például lemondhat egy közelgő vagy aktív foglalást, visszatérítést küldhet egy vendégnek a házigazda kifizetéséből, és/vagy megkövetelheti a házigazdáktól, hogy igazolják, hogy megoldották a problémákat, mielőtt folytathatnák a vendégfogadást.

Emellett az a házigazda, aki lemond egy visszaigazolt foglalást, vagy kiderül, hogy felelős a lemondásért, egyéb következményekkel is szembesülhet a házigazdákra vonatkozó lemondási feltételeink értelmében. Az Airbnb eltekinthet a lemondási díjaktól és bizonyos esetekben egyéb következményektől, ha a házigazda a házigazda által nem befolyásolható bizonyos érvényes okok miatt mondja le a foglalást.

Szabálysértés bejelentése

Az Airbnb arra ösztönzi a vendégeket, hogy azonnal jelentsék az alapszabályok megsértését. Amikor egy vendég megsérti ezeket az alapszabályokat, a következőkre kérjük:

  • Kommunikálj a házigazdával - a házigazda a legjobb helyzetben van a problémák gyors megoldásához.
  • Dokumentáld a problémát az Airbnb-üzenetváltással, fényképekkel stb.
  • Ha a házigazda nem tudja megoldani a problémát, vedd fel velünk a kapcsolatot, és jelentsd be közvetlenül a problémát, vagy kérj visszatérítést a Tartozásrendező központon keresztül.
  • Írj őszinte véleményt visszajelzéssel, hogy a házigazda fejlődhessen a jövőbeni vendégek érdekében.

Felháborító szabálysértések

A házigazdák az ügyfélszolgálattal vagy a fellebbezési folyamat megkezdéséhez biztosított linken keresztül fellebbezhetnek a szabályzat hatálya alá tartozó döntések ellen. A fellebbezések áttekintése során figyelembe vesszük a házigazda által megadott további részleteket, például az új vagy javított információkat, a véleményezési szabályzatunk megsértését vagy a szabálysértéssel kapcsolatos egyéb releváns körülményeket.

Segített a cikk?

Kapcsolódó cikkek

  • Útmutató • Vendég

    AirCover vendégeknek

    Every home booking comes with AirCover for guests. If there’s a serious issue with your Airbnb home that your host can't resolve, we’re here...
  • Útmutató • Vendég

    Mikor kapod meg a visszatérítésedet?

    Ha visszatérítésre vagy jogosult egy szállás, szolgáltatás vagy élményprogram után, a lemondást követően azonnal kezdeményezzük a visszatérí...
  • Közösségi szabályzatok

    A szállásvendégekre vonatkozó alapszabályok

    We require everyone who is part of our community to stick to these simple rules for being a great guest when you stay at a home: Treat your ...
Segítséget kaphatsz többek között a foglalásaiddal vagy a fiókoddal kapcsolatban.
Bejelentkezés vagy regisztráció