Vendégfogadási alapelvek
Tippek, amelyek segítségével nagyszerű értékeléseket kaphatsz.
Mik azok a vendégfogadási alapelvek?
Ezen követelmények teljesítésével biztosan kiemelkedő és megbízható házigazda leszel, aki remek értékeléseket fog kapni vendégeitől. Ha szeretnéd ellenőrizni, hogy hogyan teljesítesz, nézd meg a vendégek által rólad írt véleményeket és visszajelzéseket.
Ha megnyitod a műszerfalat, láthatod, hogy milyen értékeléseket kaptál a következő területeken: kommunikáció, érkezés, pontosság, tisztaság és általános tapasztalat. A műszerfalon a válaszadási arányodat is megtekintheted. A foglalások iránti elkötelezettség megtekintéséhez nézd meg a műszerfalad Superhost szakaszát. A naptárad rendszeres ellenőrzésével biztosíthatod, hogy naprakész legyen az elérhetőséged.
Elérhetőség naprakészen tartása
Mindig biztosnak kell lenned abban, hogy el tudod látni a lefoglalt szálláshely házigazdai teendőit. A naptárad és szálláshelyed adatainak folyamatos frissítése növeli annak a valószínűségét, hogy csak a neked megfelelő foglalási kéréseket kapj.
TIPPEK
  • Mindig frissítsd naptáradat az aktuális elérhetőségeddel, így elkerülheted, hogy a vendégek olyan napokra vonatkozó foglalási kéréseket küldjenek, amikor épp nem érsz rá
  • Az elérhetőségi beállításaid segítségével felkészülési időt adhatsz meg a foglalások között, illetve letilthatod az azonos napi vagy távoli foglalásokra irányuló kéréseket.
  • Ha beállítod a foglalható éjszakák minimális vagy maximális számát, biztosan csak olyan kéréseket fogsz kapni, melyek megfelelőek számodra
VEDD FIGYELEMBE
A szállást kereső utazók egybehangzó állítása szerint az elutasítás kellemetlen élmény: ennek fényében felhívjuk figyelmed, hogy túlzott mennyiségű foglalási kérés elutasítása esetén hirdetésedet ideiglenesen deaktiválhatjuk.
Kommunikáció
A vendégek által küldött megkeresések esetén – függetlenül attól, hogy van-e foglalásuk – a gyors válaszadással megmutathatod, hogy milyen figyelmes és körültekintő házigazda vagy.

Gyors válaszadás

A válaszadási arány méri, hogy milyen gyakran és gyorsan válaszolsz a foglalási kérésekre és érdeklődésekre.
TIPPEK
  • A válaszadási arányod megőrzése érdekében 24 órán belül válaszolj a foglalási kérdésekre és a foglalási kérésekre
  • Ha a szálláshelyed nem szabad vagy egy utazó nem felel meg az általad megadott házirendnek, mindenképpen azonnal utasítsd el a foglalási kérést

Vendégeid segítése

Függetlenül attól, hogy te is a szálláshelyen töltöd-e az éjszakát, nagyon fontos, hogy a vendégfogadás teljes időtartama során elérhető legyél. A vendégeknek a későbbiekben lehetőségük nyílik értékelni, hogy mennyire érhetően és konzisztensen kommunikáltál velük. Ezen értékelések átlaga a szálláshelyed oldalán is megjelenik.
TIPPEK
  • Ha egy foglalás visszaigazolását követően valami megváltozik a szálláshelyen, értesítsd erről előre a vendégedet
  • Töltsd le az Airbnb alkalmazást, így bárhol válaszolhatsz az üzenetekre.
  • Ha nem tudod személyesen fogadni a vendégeket, küldj nekik üzenetet a bejelentkezés időpontjában, és győződj meg róla, hogy gond nélkül el tudták-e foglalni a szálláshelyedet
  • Amennyiben a vendégfogadás során nem tartózkodsz a közelben, adj meg egy helyi kapcsolattartót vendégeid számára
VEDD FIGYELEMBE
Alacsony válaszadási arány esetén a találatok közötti helyezésed is romolhat, továbbá büntetésekkel nézhetsz szembe, ideértve például a szálláshelyed ideiglenes deaktiválását is. Ezzel elkerülhetjük annak kockázatát, hogy az utazók ne kapjanak választ kérdéseikre.
Foglalások iránti elkötelezettség
Azok a vendégek, akiknek visszaigazolod a foglalását, bíznak benne, hogy képes leszel teljesíteni az igényeiket. Akár családi nyaralásról, akár üzleti útról van szó, a szállás váratlan lemondása komoly zavart okozhat.
Amennyiben váratlan események következtében nem tudod elkerülni a visszaigazolt foglalás lemondását, a következőket érdemes szem előtt tartanod:
TIPPEK
  • Amint kiderül, hogy törölnöd kell a foglalást, tudasd azonnal a vendégekkel. Így a lehető legtöbb időt fordíthatják az új szálláshely megkeresésére.
  • A visszatérítési folyamat elindításához mondd le a foglalást az Airbnb-n.
  • Ha ismersz más házigazdákat a közelben, kérdezd meg őket, hogy nem tudnák-e fogadni a vendégeket, és mutasd be a feleket egymásnak.
  • Enyhítő körülmények vagy biztonsággal kapcsolatos aggályok esetén az Airbnb kivételt tehet a házigazdák általi lemondásokkal járó büntetések alól.
VEDD FIGYELEMBE
Azt szeretnénk, hogy az Airbnb weboldalán szálláshelyet foglaló utazók biztosak lehessenek a dolgukban, ezért a lemondásokat rendkívül komolyan vesszük. Visszaigazolt foglalás törlése esetén büntetésekre – akár pénzbüntetésre – számíthatsz.
Érkezés
A vendégeid ott-tartózkodásuk végén értékelhetik a bejelentkezéssel kapcsolatos tapasztalatokat, így javasoljuk, hogy fordíts különösen nagy gondot arra, hogy kellemes élményekkel gazdagodjanak. Ne feledd: nagy a valószínűsége, hogy a vendégeid fáradtan érkeznek meg az utazástól, ezért fontos, hogy egyszerű és világos bejelentkezési eljárással fogadd őket.
TIPPEK
  • Tájékoztasd a vendégeket időben a bejelentkezési eljárásról, és kérdezz rá, hogy az megfelelő-e számukra
  • Biztosítsd, hogy a vendégek tudják, hogyan érhetnek el téged, amennyiben késve érkeznek, vagy az utolsó pillanatban kérdésük merül fel
  • Biztosíts a vendégeidnek részletes útbaigazítást, hogy eljussanak a szálláshelyre. Időt spórolhatsz meg, ha mindezt belefoglalod a Házi útmutatódba.
  • Tudasd vendégeiddel, hogy te fogod-e várni őket az ajtóban, vagy egy zárható dobozból, esetleg a szomszédtól kell megszerezniük a kulcsot
Pontosság
Vendégeink egybehangzó állítása szerint az elvárások tisztázása nagyban hozzájárul, hogy mindenki pozitívabb élményekkel gazdagodjon. Házigazdaként adj meg minél részletesebb információkat arról, hogy mit kínál szálláshelyed, így az utazók könnyebben eldönthetik, hogy az megfelel-e az igényeiknek.
A vendégek az általad megadott információk pontosságát is értékelhetik. Részletes profil és hirdetési oldal létrehozásával elérheted, hogy olyan vendégek keressenek meg, akiknek megfelel vendégfogadási stílusod, így jobb értékeléseket is fogsz kapni.

Amiket érdemes megemlíteni a hirdetésben

TIPPEK
  • Tölts fel több, kiváló minőségű, képaláírással ellátott fényképet, és add meg a szálláshely részletes leírását.
  • Biztosíts Házirendet, amely a vendégeid szempontjából fontos helyzeteket szabályozza. Ha nem szeretnéd, hogy másokat is magukkal vigyenek a kiadó helyre, közöld velük előre. Azt is mondd el nekik, ha nem szeretnéd, hogy a szálláshelyen dohányozzanak.
  • Tudasd a vendégeiddel, ha a szálláshelyed egyes részeit nem vehetik igénybe, pl. a közös udvart vagy a padlást.
  • Őszintén közölj minden olyan nem várt tényezőt a vendégeiddel, amely hatással lehet az ott-tartózkodásukra. Ha például a szomszédaid zajos felújításba kezdtek, a vendégeidnek joguk van tudni róla. Ha a szálláshelyed csak 8 emeletnyi lépcső megmászásával érhető el, ezt is közöld a vendégeiddel. Azt se felejtsd el közölni vendégeiddel, ha hol van, hol nincs meleg víz.

Általad kínált szolgáltatások

Szálláshelyedet többek között olyan szolgáltatásokkal teheted igazán fantasztikussá, melyek rendkívül kényelmes, családok számára is tökéletes vagy a munkavégzést elősegítő hellyé varázsolják azt.
TIPPEK
  • Sorold fel az összes általad kínált szolgáltatást, és gondoskodj róla, hogy azok elérhetők és működőképesek legyenek.
  • Biztosíts Házirendet, amely a vendégeid szempontjából fontos helyzeteket szabályozza. Ha nem szeretnéd, hogy másokat is magukkal vigyenek a kiadó helyre, közöld velük előre. Azt is mondd el nekik, ha nem szeretnéd, hogy a szálláshelyen dohányozzanak.

Szálláshelyed ára

A rendkívül magas ár arra utalhat, hogy a szálláshely kiemelkedő luxust kínál számukra – kellemetlen, ha a vendégek kastélyra számítsanak, de érkezéskor egy falusi házikó tárul a szemük elé.
VEDD FIGYELEMBE
Ha rendszeresen kapsz alacsony értékelést az általad megadott információkkal kapcsolatban, büntetésekre számíthatsz. Azt szeretnénk, hogy az utazók biztosak lehessenek benne, hogy a szálláshely pontosan olyan, ahogy az a hirdetésben szerepel.
Tisztaság
A tiszta és rendezett szálláshely mindig vonzó és hívogató. A vendégek a szálláshelyed tisztaságát is értékelhetik, ennek átlagos értéke pedig a szálláshely oldalán is megjelenik.
Fontos, hogy elegendő időt hagyj magadnak a takarításra, különösen akkor, ha a vendéget távozásának napján új vendégeid érkeznek.
TIPPEK
  • Takaríts ki minden, a vendégek által az ott-tartózkodásuk során használható helyiséget, különös tekintettel a fürdőszobára és a konyhára
  • Ha törölközőket és lepedőket is biztosítasz vendégeid számára, biztosítsd, hogy azok tiszták legyenek
  • Takarítási díjat számíthatsz fel, és a plusz pénzből tisztítószereket vásárolhatsz, vagy megbízhatsz egy profi takarítócéget.
  • Hagyj tisztítószereket a szálláshelyen, hogy a vendégeid fel tudjanak takarítani, ha valami kiömlik vagy más baleset történik
VEDD FIGYELEMBE
Ha rendszeresen alacsony értékelést kapsz a tisztaságot illetően, akár büntetésekre is számíthatsz. Az utazók kivétel nélkül tiszta szálláshelyen kívánnak tartózkodni.
Általános tapasztalat
Vendégeidnek lehetőségük nyílik értékelni, hogy általánosságban mennyire voltak elégedettek szálláshelyeddel. Az általános elégedettség átlagos értéke a szálláshelyed oldalán is megjelenik. Ez az érték akkor is látható, amikor egy utazó szállást keres, és szálláshelyed megjelenik a találatok között. A magas összesített értékelés segítségével könnyedén kitűnhetsz a keresési eredmények között.
TIPPEK
  • Ne feledd, hogy a vendégeid nagy része otthonától távolra utazik, szóval próbáld meg előre kitalálni, hogy mire lehet majd szükségük, mi lesz nehezen érthető számukra, illetve, hogy mi lesz az, amiben segíthetsz vagy útmutatást adhatsz nekik.
  • Utazási igényeiknek és személyiségüknek megfelelően fogadd vendégeidet – a legkisebb gesztusok is nagy és hosszan tartó pozitív benyomást kelthetnek az emberben.
  • Kérj visszajelzést vendégeidtől, melyekből megtudhatod, hogy mely területeken van szükséged fejlődésre. Ezt négyszemközt, vagy akár a privát visszajelzés funkcióval is megtehetik, amikor értékelést állítanak ki rólad.

Érték

Szálláshelyed árát te határozhatod meg, de rendkívül fontos, hogy olyan árat szabj meg, amely összhangban van a szálláshelyed által kínált élménnyel. A vendégek a szálláshelyed ár-érték arányát is értékelhetik, ennek átlagos értéke pedig a szálláshely weboldalán is megjelenik.
TIPPEK
  • Az áraidat a szezonális trendeknek megfelelően is beállíthatod.
  • Ha első alkalommal fogadsz vendéget, alkalmazz alacsonyabb árakat, hogy biztosan megszerezd az első néhány foglalást, és tapasztalatra tehess szert
VEDD FIGYELEMBE
Ha rendszeresen alacsony általános értékelést kapsz, akár büntetésekre is számíthatsz. Ha az értékelésed hosszú ideig azt tükrözi, hogy nem tudsz megfelelni vendégeid elvárásainak, szálláshelyedet eltávolíthatjuk a rendszerünkből.