A vendégek kényelmes és megbízható foglalásainak elősegítése érdekében a házigazdáknak be kell tartaniuk a következőkre vonatkozó szabályainkat:
Ha a házigazdák alacsony értékelést kapnak, üzenetet küldhetünk nekik, hogy a vendégek minőségi elvárásainak megfelelően fogadják őket. Az ismételt alacsony értékelések azt jelzik, hogy egy szálláshely vagy házigazda nem felel meg a vendégek minőségi elvárásainak.
A fiókoknak és a szálláshelyeknek magas általános értékeléssel kell rendelkezniük, és kerülniük kell a túl sok alacsony értékelést. Úgy vettük észre, hogy azok a házigazdák, akik nagyszerű véleményeket kapnak, általában négy dologra összpontosítanak: a hirdetésben szereplő adatok pontosságára, a foglalások és a visszatérítések tiszteletben tartására, az időben történő kommunikációra és a tisztaságra.
A foglalás időpontjában a hirdetési oldalon és a szálláshellyel kapcsolatos további házigazdai nyilatkozatokban pontosan le kell írni az otthont, és tükrözniük kell azokat a jellemzőket és kényelmi szolgáltatásokat, amelyek az érkezéstől a távozásig elérhetők lesznek a szálláshelyen, beleértve a következőket:
A házigazdáknak tiszteletben kell tartaniuk az elfogadott foglalásokat, megbízható érkezési élményt kell biztosítaniuk, és időben eleget kell tenniük a vendégek visszatérítésére vagy kártalanítására vonatkozó ígéreteiknek.
A házigazdáknak vagy társházigazdáknak elérhetőnek kell lenniük, hogy válaszolhassanak a vendégek érdeklődéseire vagy váratlan problémákra, amelyek a foglalások előtt és alatt felmerülhetnek.
Tisztában vagyunk vele, hogy a házigazdáknak számos igényük van az idejükkel szemben. Az észszerű válaszadási idő a konkrét körülményektől, például a vendég érdeklődésének jellegétől és az utazásuk szakaszától függ.
Ha például egy vendég olyan kérdéssel keresi meg, amely lényeges a szálláshelyen eltöltött ideje során:
Minden szálláshelynek tisztának és egészségügyi veszélyektől mentesnek kell lennie a vendégek érkezése előtt.
Elkötelezettek vagyunk ezeknek az alapszabályoknak a érvényesítése iránt. Amikor valaki alapszabály-sértést jelent, az Airbnb megpróbálja felvenni a kapcsolatot a házigazdával, hogy megértse, mi történt.
A lépések közé tartozhat a házigazdák tájékoztatása erről a szabályzatról, figyelmeztetések küldése, valamint a házigazdák felszólítása, hogy távolítsák el a hirdetésben szereplő, a szálláshelyet hamisan bemutató vagy a vendégeket félrevezető tartalmat. Ha az alapvető szabályok ismételt vagy súlyos megsértését jelentik, a házigazdákat vagy a szálláshelyeiket felfüggeszthetjük, illetve eltávolíthatjuk a platformról, a házigazdákat megakadályozhatjuk új hirdetések közzétételében, vagy elveszíthetik a Superhost minősítésüket, a társházigazdákat megakadályozhatjuk a társházigazdai hálózatban való részvételben vagy új szálláshelyek társházigazdai teendőinek ellátásában, valamint módosíthatjuk a házigazdák és társházigazdák kifizetéseinek ütemezését.
A szabálysértés jellegétől függően az Airbnb más lépéseket is tehet, például lemondhat egy közelgő vagy aktív foglalást, visszatérítést küldhet egy vendégnek a házigazda kifizetéséből, és/vagy megkövetelheti a házigazdáktól, hogy igazolják, hogy megoldották a problémákat, mielőtt folytathatnák a vendégfogadást.
Emellett az a házigazda, aki lemond egy visszaigazolt foglalást, vagy kiderül, hogy felelős a lemondásért, egyéb következményekkel is szembesülhet a házigazdákra vonatkozó lemondási feltételeink értelmében. Az Airbnb eltekinthet a lemondási díjaktól és bizonyos esetekben egyéb következményektől, ha a házigazda a házigazda által nem befolyásolható bizonyos érvényes okok miatt mondja le a foglalást.
Az Airbnb arra ösztönzi a vendégeket, hogy azonnal jelentsék az alapszabályok megsértését. Amikor egy vendég megsérti ezeket az alapszabályokat, a következőkre kérjük:
A házigazdák az ügyfélszolgálattal vagy a fellebbezési folyamat megkezdéséhez biztosított linken keresztül fellebbezhetnek a szabályzat hatálya alá tartozó döntések ellen. A fellebbezések áttekintése során figyelembe vesszük a házigazda által megadott további részleteket, például az új vagy javított információkat, a véleményezési szabályzatunk megsértését vagy a szabálysértéssel kapcsolatos egyéb releváns körülményeket.