Miután elkezdesz gépelni, javaslatok fognak megjelenni. Az áttekintéshez használd a felfelé és lefelé mutató nyilakat. A kiválasztáshoz használd az Enter billentyűt. Ha a kijelölt rész egy kifejezés, akkor a kifejezés kerül be a keresésbe. Ha a javaslat egy link, akkor a böngésző erre az oldalra navigál.
Útmutató • Házigazda

Ütemezett üzenetek létrehozása és automatikus elküldése a vendégeknek

Want better communication with less effort? Use scheduled messages to save time by automatically sending messages based on triggers like a new reservation, check-in, or check-out.

Personalizing templates with shortcodes

The templates can be personalized with shortcodes, which are placeholders you can choose that automatically fill in guest, reservation, and listing details. You can access shortcodes through a drop-down menu when you compose a message. You’ll also have to add the corresponding information for each shortcode completed in your listings, including some of the optional info areas, or else the shortcode will display as unavailable in the message. 

Scheduled messages

Common use cases for scheduled messaging and shortcodes (indicated in bold) include:

Sending a thank you message shortly after booking

  • Dear guest first name, thank you for confirming your reservation
  • I am excited to welcome you on check-in date on or after our check-in time, which is check-in time
  • As a reminder, here are our house rules: house rules

Sending a check-in reminder a couple days before the trip starts

  • The listing is at address and here are the directions: directions
  • The wifi network is called wifi name and the password is wifi password
  • Let me know if you need any advice about city

Sending a checkout reminder the morning before the trip ends

  • Quick reminder that checkout is tomorrow (checkout date) any time before checkout time
  • As a reminder, your confirmation code is confirmation code

Use quick replies to save time

You can set up quick replies, which are essentially message templates, in the Messages tab to streamline your communication about common topics.

Quick replies are short messages that address specific topics. You can create them ahead of time to send when you’re chatting with a guest. You can personalize these messages by inserting shortcodes. These placeholders pull information from both your listing and your guest’s reservation, like your house rules and their name and check-in date.

You can always choose to skip, customize, or send messages early, and you’ll be able to review a full timeline of every message sent for each reservation.

If you want to send these templates manually instead of automatically, learn more about quick replies.

Ütemezett üzenetek létrehozása 

Amikor ütemezett üzenetet hozol létre egy hirdetéshez, az ütemezés az aktuális és későbbi foglalásokra is érvényes lesz. Az ütemezett üzeneteket a szálláshely időzónája szerint küldjük ki. Ezenkívül a sablon nyelvi beállítása befolyásolja a rövid kódok fordítását.

Ütemezett üzenetek létrehozása asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetek, majd a Menü lehetőségre
  2. A Beállítások alatt kattints az Ütemezett üzenetek lehetőségre
  3. Kattints az + Új üzenet lehetőségre
  4. Nevezd el a sablont
  5. Írd meg az üzenetedet, és a testreszabásához szúrj be rövid kódokat
  6. Egyeztesd a nyelvi beállításokat az üzeneteddel
  7. Válaszd ki a hirdetéseket, amelyekre érvényes lesz az üzenet
  8. Válaszd ki az üzenetet kiváltó műveletet: a foglalás visszaigazolása, a vendég érkezése vagy a vendég távozása
  9. Válaszd ki, mennyi idővel a művelet előtt vagy után történjen az üzenet kiküldése
  10. Kattints a Mentés lehetőségre


(Optional) Switch the toggle on for Always send this message if you don’t want to skip this message for last-minute bookings or short stays

For last-minute bookings or short stays, some messages will be skipped by default. If you prefer to always send these messages and never skip them, you can switch the Always send this message toggle on before you save the template. You’ll receive a notification and email when your messages are skipped or sent at a non-scheduled time.

For example:

  • If a trigger is set for 2 days before check-in, but the booking is made last minute on the day of check-in:
    • When the toggle is off: the scheduled message will be skipped
    • When the toggle is on: the message will be sent immediately at the time of booking
  • If a trigger is set for 2 days before checkout, but the stay is only 1 night long:
    • When the toggle is off: the scheduled message will be skipped
    • When the toggle is on: the scheduled message will be sent at the check-in time you set for that listing

Overall, when the toggle is on, the messages scheduled for before check-in will never be skipped–we’ll send them immediately at the time of booking if the normal trigger has already passed. For any other messages that would normally be skipped because of a last-minute booking or short stay, they will instead be sent at the check-in time set for the listing.

Ütemezett üzenetek szerkesztése

Ütemezett üzenetek szerkesztése asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetek, majd a Menü lehetőségre
  2. A Beállítások alatt kattints az Ütemezett üzenetek lehetőségre
  3. Kattints a szerkeszteni kívánt sablonra
  4. Végezd el a módosításokat, majd kattints a Mentés lehetőségre

Egy adott vendéghez tartozó ütemezett üzenetek átnézése 

A korábban kiküldött és későbbre ütemezett üzeneteket a vendéggel folytatott üzenetváltásban és az ütemezett üzenetek párbeszédablakában láthatod.

Ütemezett üzenetek áttekintése asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetekre, és válaszd ki a vendéggel folytatott üzenetváltást
  2. Az üzenetszerkesztő mező mellett kattints az ütemezett üzenetek órás ikonjára


You’ll get a list of all scheduled messages that have been sent or skipped, as well as messages that will be sent in the future. If a guest has multiple reservations, each reservation’s timeline is collapsible.

Ütemezett üzenetek módosítása a kiküldésük előtt

A sablon módosítása nélkül is kihagyhatod, korábban kiküldheted vagy módosíthatod a közelgő ütemezett üzeneteket.

Ütemezett üzenetek áttekintése asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetekre, és válaszd ki a vendéggel folytatott üzenetváltást
  2. Kattints az üzenetszerkesztő mező melletti ütemezett üzenetek ikonra
  3. Válaszd ki a szerkeszteni kívánt üzenetet, vagy kattints a Kihagyás vagy a Küldés most lehetőségre

Ütemezett üzenetek eltávolítása a hirdetésekből

Ha egy sablonnál törlöd a hirdetések kijelölését, azzal eltávolítod a hirdetések későbbre ütemezett üzeneteit.

Ütemezett üzenetek eltávolítása asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetek, majd a Menü lehetőségre
  2. A Beállítások alatt kattints az Ütemezett üzenetek lehetőségre
  3. Kattints arra a sablonra, ahonnan el szeretnéd távolítani a hirdetést
  4. A Hirdetések oldalon kattints a Szerkesztés lehetőségre
  5. Töröld a hirdetések kijelölését, majd kattints a Mentés lehetőségre


Ütemezett üzenet törlése minden hirdetésnél

Ha törölsz egy sablont, a hozzá kapcsolódó minden hirdetésnél törlöd a későbbre ütemezett üzeneteket.

Ütemezett üzenetek törlése asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetek, majd a Menü lehetőségre
  2. A Beállítások alatt kattints az Ütemezett üzenetek lehetőségre
  3. Válaszd ki a törölni kívánt sablont
  4. Görgess le, majd kattints a Sablon törlése lehetőségre

Hosting with a team or co-host

If you host with a team, team members with guest management permissions will share the same set of scheduled messages, and all messages will be sent from the team owner. Any of the team members will be able to skip and edit upcoming scheduled messages, and create new templates that can be used by the team. Any saved messages you previously created will now be accessible in your team’s shared messages.

If you host with a co-host, your co-host can access your scheduled message history and upcoming message list from each conversation’s message thread, and will be able to skip and edit upcoming scheduled messages. Your co-host will also be able to apply their own templates to your listing, but they won’t be able to view or edit your templates.

Find the Scheduled by tag on the timeline to learn about your scheduled message details, including messages created by a co-host or team. 

Shortcodes

The full list of shortcodes includes:

  • Guest’s first name
  • Guest’s last name
  • Guest’s phone number
  • Check-in date
  • Check-in time
  • Checkout date
  • Checkout time
  • Total trip price
  • Average nightly price
  • Cleaning fee
  • Listing name
  • Listing address
  • Listing city
  • Wi-fi name
  • Wi-fi password
  • Confirmation code
  • Directions
  • Check-in Instructions
  • Check-in method
  • Checkout instructions
  • House Rules
  • House Manual
  • Guidebook
  • Getting around
  • Guest Access
  • Guest Interaction
  • Guest city
  • Guest country
  • Neighborhood
  • Number of guests
  • Number of nights
  • Number of bathrooms
  • Number of bedrooms
  • Number of beds
  • Primary host first name
  • Primary host last name
Segített a cikk?

Kapcsolódó cikkek

  • Útmutató • Házigazda

    Írj és küldj gyorsválaszokat a vendégeknek

    A házigazdák létrehozhatnak olyan, rövid kódokkal személyre szabott gyorsválasz-sablonokat, amelyek segítségével a vendégekre, foglalásokra és hirdetésekre vonatkozó részletek automatikusan kitöltődnek.
  • Útmutató • Házigazda

    Kényelmi szolgáltatások ellenőrzése

    A vendégek nagyobb valószínűséggel veszik fontolóra egy szálláshely lefoglalását, ha a hirdetés részletei pontosak, és megfelelnek a profi kivitelezés alapvető követelményeinek.
  • Útmutató • Házigazda

    Mik azok a feladatsablonok?

    A feladatsablonok lehetővé teszik a lépések ellenőrzőlistájának összeállítását és a feladatbeállítások előzetes meghatározását, amelyeket a jövőben a feladatok létrehozásakor használhatsz.
Segítséget kaphatsz többek között a foglalásaiddal vagy a fiókoddal kapcsolatban.
Bejelentkezés vagy regisztráció