Miután elkezdesz gépelni, javaslatok fognak megjelenni. Az áttekintéshez használd a felfelé és lefelé mutató nyilakat. A kiválasztáshoz használd az Enter billentyűt. Ha a kijelölt rész egy kifejezés, akkor a kifejezés kerül be a keresésbe. Ha a javaslat egy link, akkor a böngésző erre az oldalra navigál.
Útmutató • Házigazda

Írj és küldj gyorsválaszokat a vendégeknek

Save time sending common messages to guests by creating quick reply templates. Your templates can be personalized with shortcodes that dynamically fill in guest, reservation, and listing details.

The benefit of quick replies

Having a set of customized quick replies can make hosting more efficient. Both you and your Co-Hosts can set up your own quick replies. And for even more convenience, suggested quick replies use AI to suggest one of your existing quick replies to help answer common guest questions.

You can use scheduled messaging to send your quick replies automatically, based on a trigger, like a new reservation, check-in, or checkout.

Gyorsválasz létrehozása

Gyorsválasz létrehozása asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetek, majd a Menü lehetőségre
  2. A Beállítások alatt kattints a Gyorsválaszok lehetőségre
  3. Kattints az + Új válasz lehetőségre
  4. Nevezd el a sablont
  5. Írd meg az üzenetedet, és a testreszabásához szúrj be rövid kódokat
  6. Feleltesd meg a nyelvi beállításokat az üzeneted tartalmának
  7. Kattints a Mentésre

A sablon nyelvének beállítása befolyásolja a rövid kódok fordítását.

Use quick replies to save time

Different guests often ask Hosts the same questions: What’s the wifi password? How do I use the hot tub? Where’s a great place to eat nearby?

You can reuse your answers—and respond rapidly every time—by setting up quick replies in the Messages tab.

Quick replies are short message templates that address specific topics. You create them ahead of time to send when you’re chatting with a guest. You can personalize these messages by inserting shortcodes. These placeholders pull information from both your listing and your guest’s reservation, like your house rules and their name and check-in date.

You can also schedule them to share information automatically at specific moments, like the day before check-in.

Shortcodes

Shortcodes are placeholders that dynamically fill in guest, reservation, and listing details when the message is sent to the guest. You’ll need to have the corresponding information completed in your listings, including some of the optional info areas, otherwise the shortcode will display as unavailable in the message. Here’s the full list:

  • Guest’s first name
  • Guest’s last name
  • Guest’s phone number
  • Check-in date
  • Check-in time
  • Checkout date
  • Checkout time
  • Total trip price
  • Average nightly price
  • Cleaning fee
  • Listing name
  • Listing address
  • Listing city
  • Wi-fi name
  • Wi-fi password
  • Confirmation code
  • Directions
  • Check-in Instructions
  • House Rules
  • House Manual
  • Guidebook
  • Getting around
  • Guest Access
  • Guest Interaction
  • Guest city
  • Guest country
  • Neighborhood
  • Number of guests
  • Number of nights
  • Number of bathrooms
  • Number of bedrooms
  • Number of beds
  • Primary host first name
  • Primary host last name

Gyorsválasz használata

Gyorsválasz küldése asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetekre, és válaszd ki a vendéggel folytatott üzenetváltást
  2. Válaszd az üzenetszerkesztő mező melletti gyorsválasz ikont
  3. Válaszd ki a kívánt választ, majd kattints a Válasz használata lehetőségre
  4. Végezz el minden további szerkesztést, majd kattints a Küldésre

Gyorsválasz szerkesztése

Gyorsválasz szerkesztése asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetek, majd a Menü lehetőségre
  2. A Beállítások alatt kattints a Gyorsválaszok lehetőségre
  3. Válaszd ki a szerkeszteni kívánt üzenetet
  4. Végezd el a módosításokat, majd kattints a Mentésre

Gyorsválasz törlése

Gyorsválasz törlése asztali böngészőben

  1. Kattints az Üzenetek, majd a Menü lehetőségre
  2. A Beállítások alatt kattints a Gyorsválaszok lehetőségre
  3. Válaszd ki a törölni kívánt üzenetet
  4. Görgess a kereséshez, majd kattints a Sablon törlése lehetőségre
Segített a cikk?

Kapcsolódó cikkek

Segítséget kaphatsz többek között a foglalásaiddal vagy a fiókoddal kapcsolatban.
Bejelentkezés vagy regisztráció