Miután elkezdesz gépelni, javaslatok fognak megjelenni. Az áttekintéshez használd a felfelé és lefelé mutató nyilakat. A kiválasztáshoz használd az Enter billentyűt. Ha a kijelölt rész egy kifejezés, akkor a kifejezés kerül be a keresésbe. Ha a javaslat egy link, akkor a böngésző erre az oldalra navigál.
Útmutató
Vendég

Kártérítés levonása

Accidents are rare, but they happen. If you, someone you invite, or a pet are responsible for damage during a stay, let your Host know right away.

Your Host can send you a reimbursement request in our Resolution Center to cover the cost of the damage, and you’ll have 24 hours to respond.

What do do if you break or damage something during your stay

You should let your Host know right away if you break or damage something during your stay. The best way to do this is by sending them a message through the Airbnb website or app, just in case our Community Support team needs to refer to it later. If you can provide photos, that’s great, too.

Being upfront about damage gives your Host as much time as possible to fix it before their next guest arrives. It also gives you and your Host a chance to find a resolution without Airbnb getting involved.

If your Host sends you a reimbursement request through the Resolution Center

If your Host believes that you’re responsible for damage, missing items, or unexpected cleaning costs, they may send you a reimbursement request through our Resolution Center. You’ll have 24 hours to respond.

  • If you pay the full amount, the request will be closed
  • If you pay a partial amount, decline the request, or don’t respond to the request, your Host may involve Airbnb or our insurer as a next step

Airbnb may step in to review the request

If your Host involves Airbnb, a member of our Community Support team will determine if you’re responsible for the damage and if the amount your Host is requesting is reasonable. They’ll do this by reviewing evidence provided by your Host, as well as any notes you included in your initial response to your Host’s request. Someone may also follow up with you or others who may have information about the Host’s damage claim.

You may be asked to pay

You’ll be given the opportunity to voluntarily submit a timely payment or an appeal. If you don’t submit a timely payment or appeal, or your appeal is unsuccessful, your payment method will be charged. (This doesn’t apply to stays in China, Japan, or India.) You’ll never be charged without advance notice or a chance to appeal before and after you’ve been charged. You’ll have 60 days to appeal after you’ve been charged.

Dealing with damage is never fun, but this process is designed to be as fair as possible. For more info, review our Terms of Service and Payments Terms of Service.

Segített ez a cikk?

Kapcsolódó cikkek

  • Házigazda

    Kárvédelmi szerződés

    Az AirCover házigazdáknak részét képező kárvédelmi szerződés 3 millió amerikai dolláros fedezetet nyújt a házigazdáknak abban a ritka esetbe…
  • Vendég

    Kauciók

    A kauciót előírhatja az Airbnb vagy a házigazda. Alapulhat a szálláshely jellemzőin és/vagy a foglalás időzítésén.
  • Vendég

    Így segít neked a tartozásrendező központ

    A Tartozásrendező központ lehetővé teszi, hogy pénzt kérj vagy küldj az Airbnb-utazásodhoz kapcsolódó dolgokért. A vendégek és a házigazdák …
Segítséget kaphatsz többek között a foglalásaiddal vagy a fiókoddal kapcsolatban.
Bejelentkezés vagy regisztráció