Ugrás a tartalomra
    Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez
    10 módszer arra, hogy többet keress a főszezonban

    10 módszer arra, hogy többet keress a főszezonban

    Sosincs túl korán, hogy kialakítsd a vendégfogadási stratégiádat a főszezonra.
    Szerző: Airbnb, 2020. márc. 5.
    Olvasási idő: 5 perc
    Frissítve: 2020. márc. 5.

    Kiemelt tippek

    • Lehet, hogy még hónapok vannak hátra a főszezonig, de már most elkezdheted a tervezést

      • Ellenőrizd a foglalási időtartamodat, és állítsd be előre az árakat, ezzel gondoskodva róla, hogy rendben legyen a naptárad

      • Gondold végig, hogy lehet-e valamit korszerűsíteni vagy javítani a szálláshelyeden.

        • A vendégfogadás megkönnyítése érdekében érdemes lehet társházigazda vagy takarító segítségét igénybe venni

        Amikor felkészülsz a területed szerinti főszezonra, érdemes előre gondolkodni. Függetlenül attól, hogy nálad mikor jön el a főszezon, egy átgondolt árképzési stratégia segíthet, hogy a kívánt foglalásokra tegyél szert. Néhány házigazda a világ minden tájáról megosztja, hogyan készül fel a vendégfogadásra a főszezonban:

        1. Állítsd be korán az áraidat a főszezonra

        Minden nap új éjszaka nyílik meg a naptáradban, ezért érdemes gondoskodnod arról, hogy az éjszakánkénti árad mindig frissüljön. Néhány sikeres házigazda kiválasztja a hét vagy hónap egy napját (attól függően, hogy milyen gyakran fogad vendéget) a naptára frissítésére, így lépést tud tartani az elérhetőségi időtartamával.

        Érdemes adott éjszakákra, hetekre vagy hónapokra vonatkozó egyéni árakat is beállítani, hogy az előre tervező vendégek ne az alacsonyabb kereslet idejére beállított árakon foglalják le a szálláshelyet a főszezonban. Jessi, a mexikói Ciudad López Mateos egy házigazdája hónapokkal előre beállítja szálláshelye árait. „Ne hagyd későbbre, mert akkor olyan áron foglalják le a szálláshelyet, amit nem akartál” – mondja Jessi. Ha használod az Intelligens árképzést, érdemes ellenőrizni a főszezonban beállított éjszakánkénti áradat, és szükség szerint módosítani a maximális és minimális árat.

        2. Keltsd fel az előre tervező vendégek figyelmét

        Érdemes lehet a naptáradat hat hónappal az elérhető időpontok előtt megnyitni, hogy a hirdetésed kitűnjön a tömegből. Ha kiterjeszted az elérhetőségi időtartamot a foglalási preferenciáidban, felkeltheted azoknak a vendégeknek a figyelmét, akik most foglalják le nyaralásukat a főszezonra. Emellett, ha legalább 10% korai foglalásért járó kedvezményt is megadsz az árbeállításaid között a legfeljebb 36 hónappal előre bonyolított foglalásokra, az eredeti árad áthúzott formában (például $200) fog megjelenni. 10% alatti kedvezmények esetén nem jelenik meg az áthúzott ár, de ezek a kedvezmények is segíthetnek vonzóbbá tenni a szálláshelyedet a korán foglaló vendégeknek.

        3. Kerüld a túl rövid időre szóló foglalásokat

        Előnyödre válhat, ha megadod a vendégek által lefoglalható éjszakák minimális számát. Jeff, a walesi Caernarfon egy házigazdája a főszezonban megemeli az éjszakák minimális számát a szokásos három éjszakáról, és korlátozza azt is, hogy a vendégek mikor érkezhetnek. „A főszezonban a foglalások minimális hosszát 7 éjszakára állítottam be, és csak szombaton lehet érkezni” – mondja Jeff. A forgalmas időszak közeledtével bármikor lazíthatsz ezeken a beállításokon, ha úgy érzed, hogy túlságosan korlátozóak.

        4. Igazítsd a naptáradat a nagy eseményekhez

        Ha olyan helyen élsz, ahol különböző éves rendezvények tömegeket vonzanak, egyes tapasztalt házigazdák azt javasolják, hogy kezdetben az események időpontját zárold a naptáradban. A texasi Austinban például 2019-ben mintegy 417 000 ember vett részt a South by Southwest rendezvényen. Vannak olyan austini házigazdák, akik minden évben csak a South by Southwest rendezvény időpontjához közelebb érve nyitják meg a naptárukat, és állítják be a szálláshelyük árát, így összehasonlíthatják a hasonló szálláshelyek hirdetéseit, és áraik versenyképesek lehetnek.

        5. Gondold át a további díjakat

        Ha úgy szeretnéd beállítani a hirdetésedet, hogy a vendégek nagyobb valószínűséggel válasszák ki a többieké helyett a forgalmas szezonban, tanulmányozd a környékeden található hasonló szálláshelyek hirdetéseit, valamint a legmagasabb értékelésekkel rendelkező szálláshelyek hirdetéseit. Ezután állítsd be az áraidat és a takarításért, a további vendégekért stb. fizetendő díjakat. A főszezonban új hirdetések is elérhetővé válnak, és ha több díjat számítasz fel, előfordulhat, hogy kevesebb vendéged lesz a főszezonban. Ne feledd: A vendégek nemcsak a szálláshelyek éjszakánkénti árát, hanem a díjakat is tartalmazó teljes árat is összehasonlítják.

        6. Mérd fel a szálláshelyedet

        Még ha jó állapotban is van a szálláshelyed, érdemes újra megvizsgálni, mielőtt belevágsz a főszezonba. Minden fényképed naprakész? Eljött az ideje, hogy hívj egy profi fotóst? Frissítetted szálláshelyed akadálymentesítési jellemzőit? Van a hirdetésben elírás vagy hiányzó információ?

        Pablo, a bolíviai La Paz egy házigazdája részletes ellenőrzőlistát készített, amely segít neki felkészülni a főszezonra. „Mindig érdemes megállni egy pillanatra, és megvizsgálni a helyzetet” – mondja. Az ellenőrzőlistája a következőket tartalmazza:

        • Milyenek a fotóim?
        • Mi a helyzet az üzenetsablonjaimmal?
        • Az áraim?
        • A rólam írt vélemények?

        7. Vedd fontolóra az Azonnali foglalás bekapcsolását

        Ha korábban még nem használtad az Azonnali foglalást, ez lehet a tökéletes alkalom, hogy kipróbáld. Az Azonnali foglalás funkció használatával lefoglalható szálláshelyek általában népszerűbbek a vendégek körében, akik így egyszerűbben tervezhetik meg az utazásukat. Ráadásul az Azonnali foglalás bekapcsolása jó hatással van a válaszadási arányodra is, melynek eredményeként hirdetésed jobb helyen jelenhet meg a keresési találatok között. A főszezonban ezen múlhat, hogy felkelted-e egy vendég figyelmét vagy nem. A vendégek szűrőt is használhatnak, amelynek segítségével csak az Azonnali foglalással lefoglalható szálláshelyek jelennek meg nekik, így nagyobb figyelmet kaphat a hirdetésed.

        8. Gondolkozz Superhost-házigazdaként

        Függetlenül attól, hogy márSuperhost-házigazda vagy-e, vagy az szeretnél lenni, igyekezz gyorsan válaszolni a vendégeknek. (A Superhost-házigazdává válás egyik feltétele, hogy 24 órán belül válaszolni kell az új érdeklődések és foglalási kérések 90%-ára.) Érdemes lehet üzenetsablonokat is használni a gyorsabb válaszadás érdekében. „Szeretem a sablonokat, rendszeresen használom őket” – mondja Sally, a washingtoni Snoqualmie Pass egy Superhost-házigazdája. „Amikor a vendég elküldi [a foglalást], küldök neki egy „Köszönöm a foglalást” üzenetet. Így tudni fogja, hogy megkaptam a kérését.”

        Kulcsfontosságú a következetes kommunikáció, és ez a távozás után is érvényes. A vendégeknek küldhetsz köszönőüzenetet az Airbnb alkalmazáson keresztül, és emlékeztetheted őket, hogy írjanak véleményt. A pozitív vélemények esélyének növelése érdekében a házigazdák általános javaslata, hogy érdemes a foglalástól a távozásig végig kommunikálni a vendégekkel. Minél több véleményt írnak rólad, annál több lehetséges vendég ismerheti meg a kiadó helyedet, és annál közelebb kerülsz a vendégfogadási céljaidhoz.

        9. Vizsgáld meg a takarítási rutinodat

        Gondolj már most a takarítási rutinodra, hogy a kiadó helyed felkészítése az új vendégek érkezésére majd automatikusan menjen. Ha általában hagysz egy napot a vendégek között, hogy kitakarítsd és előkészítsd a helyedet az új vendégeknek, egy szakember bevonásával felgyorsíthatod ezt a folyamatot. Érdemes lehet takarítási díjat adni a hirdetésedhez, de gondolkozz stratégikusan: a magasabb takarítási díjak elriasztják a rövidebb távra foglaló vendégeket, és növelik a tisztasággal kapcsolatos elvárásokat.

        A főszezonra való felkészülés során a nagyobb takarítási projektekre is sor kerülhet. Miközben Pablo, a bolíviai La Paz egy házigazdája felméri a szálláshelyét, arra is odafigyel, hogy vannak-e ágyneműk, amik helyett újat kell venni, kell-e bútort javítani, milyen kellékeket lehetne nagykereskedelmi áron beszerezni, és szükséges-e a belső és külső terek alaposabb takarítása.

        10. Érdemes lehet igénybe venni egy társházigazda segítségét

        A vendégfogadás lehet közös erőfeszítés is. Ivan-Dario, a kolumbiai Bogotá egy házigazdája például nem csinál mindent saját maga. Segítségére van egy társházigazda és egy takarító is. „Amikor foglalás érkezik, tájékoztatom [a takarítómat], így ha valami miatt kimegy a fejemből egy közelgő foglalás, ő biztosan emlékeztet” – mondja.

        A felkészülés a főszezonra egyszerű és jövedelmező lehet, ha előre tervezel. Mindenképpen zárold azokat az időpontokat, amikor nem tudsz vendéget fogadni, hogy egyetlen foglalást se kelljen lemondanod, így elkerülve a lemondásért járó szankciókat, például a büntetések fizetését, a Superhost minősítés elvesztését vagy akár a fiókod felfüggesztését. Amikor már tisztábban látod, hogy az év legforgalmasabb időszakában melyik napokon tudsz vendégeket fogadni, egy árazási stratégia elkészítése segíthet a legtöbbet kihozni a főszezonból. Ehhez tippeket is adunk.

        Kiemelt tippek

        • Lehet, hogy még hónapok vannak hátra a főszezonig, de már most elkezdheted a tervezést

          • Ellenőrizd a foglalási időtartamodat, és állítsd be előre az árakat, ezzel gondoskodva róla, hogy rendben legyen a naptárad

          • Gondold végig, hogy lehet-e valamit korszerűsíteni vagy javítani a szálláshelyeden.

            • A vendégfogadás megkönnyítése érdekében érdemes lehet társházigazda vagy takarító segítségét igénybe venni

            Airbnb
            2020. márc. 5.
            Hasznosnak találtad?

            Böngéssz a további témák között