Ugrás a tartalomra
    Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez
    Az Airbnb válaszol: Árképzési javaslatok

    Az Airbnb válaszol: Árképzési javaslatok

    További információ az Intelligens árképzésről és a közelgő fejlesztésekről.
    Szerző: Airbnb, 2018. aug. 21.
    Olvasási idő: 4 perc
    Frissítve: 2020. márc. 5.

    Azt kérdeztétek: Folyamatosan sürgettek, hogy csökkentsem az árat, de miért? Kihez hasonlítotok?

    Ez a kérdés kapta a legtöbb szavazatot, amelyre 2018 júliusában válaszoltunk a házigazdáknak szóló kérdések és válaszok eseményen, és azóta is gyakran felmerül, ezért most összefoglaltuk a választ, és néhány frissítést is hozzátettünk. Nézzük csak!

    Mindig te szabályozod a szálláshelyed árát
    Fontos tudnod, hogy mindig te szabályozod a szálláshelyeden beállított árat. Az üzleti céljaid és a kockázattűrésed alapján eldöntheted, hogy milyen magasra vagy alacsonyra tedd, és mikor módosítsd ezt az árat a foglalások ösztönzése vagy a profitod maximalizálása érdekében. Az árazási javaslatok csupán információt nyújtanak neked a foglalások megszerzéséhez, aminek gyakran az árad módosítása a leghatékonyabb módja. Az a cél, hogy a hirdetésed ára megfeleljen annak, amit a vendégek keresnek – és amit hajlandóak kifizetni – az utazásuk időpontjában.

    Árjavaslatok alacsonyés magas kereslet esetén
    Néhány újdonságot szeretnénk megosztani a szálláshelyed versenyképes árazásához szükséges információk fejlesztésével és biztosításával kapcsolatban – az alacsony és magas keresletű időszakokban egyaránt. Az általunk létrehozott árképzési eszközök a bevételed növekedését szolgálják azáltal, hogy segítségükkel foglalásokra tehetsz szert. A múltban ezek az eszközök arra összpontosítottak, hogy alacsony kereslet esetén segítsenek versenyképes árat megadni. Mert ha a kereslet alacsony, nagyobb valószínűséggel kapsz foglalásokat, ha az árad sem magas. Vannak, akik akkor is magasan szeretnék tartani az árakat, ha emiatt a szálláshelyüket nem foglalják le, ami természetesen teljesen rendben is van. Mindig te szabályozod a szálláshelyed árát.

    Néhányan elmondtátok nekünk, hogy néha olyan alacsony javaslatokat kaptok, hogy megkérdőjelezitek, megéri-e továbbra is vendégeket fogadni az Airbnb-n keresztül. Szeretnénk, ha tudnátok, hogy ti jelentitek a közösségünk alapját – Airbnb-házigazdák nélkül nincs Airbnb sem! A birtokunkban lévő legmegbízhatóbb információkkal szeretnénk ellátni titeket, hogy megalapozott üzleti döntéseket hozhassatok, amelyekkel elégedettek vagytok. Előfordulhat, hogy árazási javaslataink nem mindig tükrözik a vendégfogadási tevékenységed részleteit, vagy azt, hogy mi teszi egyedivé a kiadó helyedet. Ezért nagyon fontos, hogy olyan minimális árat adj meg, amely biztosítja, hogy az Intelligens árképzés használatakor csak olyan foglalásokat kapj, amelyeket megéri elfogadnod. Ettől függetlenül továbbra is küldhetünk neked olyan javaslatokat, amelyek nem érik el a minimális áradat, de ezek csak tájékoztatásul szolgálnak, hogy véleményünk szerint milyen áron szerezhetnél foglalásokat. Nyugodtan figyelmen kívül hagyhatod ezeket a javaslatokat, ha nem válnak be. Azt is belátjuk, hogy ezek nem mindig szívesen látott információk, ezért dolgozunk rajta, hogy tájékoztathass bennünket, ha kevesebb értesítést szeretnél látni a postafiókodban, vagy ha egyáltalán nem szeretnél értesítéseket kapni.

    Beszéltünk tehát az árazási javaslatokról, amikor a kereslet alacsony, de mi történik akkor, amikor a kereslet magas? Sokatoknak valóban tele van a naptára. Sokkal inkább olyan eszközökre van szükségetek, amelyek segítenek biztosítani, hogy a túl alacsony árak miatt ne essetek el bevételtől, amikor nagy a kereslet. Ezért 2018 első felében ezen a problémán dolgoztunk, és továbbfejlesztettük az Intelligens árképzés által adott javaslatokat, hogy jobban összhangban legyenek a piaccal, amikor magas a kereslet.

    A frissített modell az előző évek Airbnb-adatait, valamint a kereslet (foglalások) és a területeden lefoglalt szálláshelyek árai közötti összefüggést tekinti át. Az Intelligens árképzés által adott javaslatok mostantól jobban figyelembe veszik ezeket a tényezőket. És ez csak az első lépés. Továbbra is dolgozunk azon, hogy az árazási javaslataink jobban megfeleljenek a céljaidnak, valamint azon, hogy javaslatok helyett inkább még több piaci adatot biztosítsunk, amelyek segítségével megalapozott döntéseket hozhatsz az árakkal kapcsolatban. Ezen a nyáron kezdtük tesztelni ezeket az új ötleteket.

    A kiadó helyed összehasonlítása másokéval
    Néhányan azt kérdeztétek, hogyan hasonlítjuk össze a hirdetéseiteket mások hirdetéseivel. Amikor összehasonlításokról van szó, a vendégek szemén keresztül szemléljük a szálláshelyedet, és összehasonlítjuk más, sikeresen lefoglalt szálláshelyekkel. Amellett, hogy olyan hirdetéseket keresünk, amelyek hasonló mennyiségű vendéget fogadnak, és fizikailag is közel vannak a te szálláshelyedhez, azt is megvizsgáljuk, hogy a vendégek mire kattintanak a hirdetésed felkeresése előtt és után. Néha meglepődnél (ahogy mi is meglepődünk) azon, hogy a vendégek mit tekintenek összehasonlíthatónak.

    Ezután arra törekszünk, hogy a hirdetésedet összehasonlítsuk más, sikeres és versenyképes hirdetésekkel. Sajnos sok olyan hirdetés van a platformon, amire kevés foglalás érkezik, különösen az alacsony keresletű időszakokban. Tisztában vagyunk vele, hogy a legtöbben úgy hasonlítjátok össze a hirdetéseiteket másokéval, hogy vendégként kerestek a területen, ami a mi összehasonlításainktól nagyon eltérő eredményeket hozhat. Ennek az az oka, hogy egyetlen kereséssel nehéz felmérni, mennyire sikeresek a hirdetések. Továbbá, ha dátumokkal keresel, általában csak olyan szálláshelyeket találsz, amelyek még nincsenek lefoglalva. Ezeknek a szálláshelyeknek általában kevésbé versenyképes az ára, mint azoknak, amelyeket már lefoglaltak az adott időszakra. Így ha csak az elérhető szálláshelyek között nézelődsz, nem tudhatod, hogy ki tudják-e adni őket, vagy túl magasak-e az áraik.

    Mindezek ellenére modellünk néha még mindig nem vesz figyelembe minden számodra fontos szempontot az összehasonlításban. Éppen ezért megpróbáljuk árnyaltabbá tenni összehasonlítási szempontrendszerünket, és igyekszünk olyan eszközöket, javaslatokat adni neked, amelyek nagyobb segítségedre vannak.

    Úton vannak a fejlesztések
    A visszajelzéseiteknek köszönhetően tettünk néhány lépést az árazási javaslatok kiszámítása és hozzátok történő eljuttatása terén. Íme néhány dolog, amire számíthatsz:

    • Olyan fejlesztéseket készítettünk, amelyek akár 15 százalékkal is csökkenthetik az árazási javaslatokkal kapcsolatos e-mailek számát.
    • Hozzáadtunk néhány kérést, amelyek segítségével közvetlen visszajelzést küldhetsz a neked küldött e-mailjeinkkel kapcsolatban, így gondoskodhatunk róla, hogy csak a szükséges információkat kapod meg a szükséges időpontban.
    • Javítottunk az árazással kapcsolatban küldött üzenetek következetességén is.
    • Dolgozunk egy izgalmas funkción, amely naprakész piaci információkat biztosít neked minden naptári éjszakára vonatkozóan. Ez a funkció például olyasmiket vesz majd figyelembe, hogy hány vendég keres szálláshelyet a területeden, közülük hányan foglaltak már szállást, és milyen áron foglalják le a közelben található szálláshelyeket.

    A cikk tartalma a közzététel óta változhatott.

    Airbnb
    2018. aug. 21.
    Hasznosnak találtad?

    Böngéssz a további témák között