Hozd ki a legtöbbet az Airbnb foglalás előtti üzenet funkciójából
Milyen célból utazol a környékre? Kivel utazol? Mikorra várható az érkezésed? Az Airbnb-házigazdáknak számos kérdés kavarog a fejükben, amikor foglalást kapnak. Sok házigazda pedig ki is használja a lehetőséget, hogy megismerje lehetséges vendégeit, és felteszi ezeket a kérdéseket, mielőtt a vendégek azonnal lefoglalnák a helyet. Ez természetesen nem kötelező, de ha kérdéseket adsz egy foglalás előtti üzenethez, az segíthet többet megtudni a lehetséges vendégekről, leegyszerűsíteni a foglalási folyamatot, és már a kezdetektől fogva nagyszerű kapcsolatot kialakítani a vendégekkel.
Az Airbnb még ebben a hónapban elindít majd egy továbbfejlesztett funkciót: a foglalás előtti üzenetet. Így a házigazdák könnyebben készíthetnek üdvözlőüzenetet és tehetik fel minden kérdésüket, mielőtt a vendégek azonnal lefoglalnák a helyet. (Növeltük a karakterek számát, úgyhogy erre bőséges hely lesz. Ha pedig jelenleg is használsz üdvözlőüzenetet, semmin sem kell változtatnod.) A lehetséges vendégeid a foglalás során elolvassák az üzenetedet, és még a foglalásuk megerősítése előtt válaszolhatnak.
Íme néhány módszer, amellyel a legtöbbet hozhatod ki az Airbnb foglalás előtti üzenetküldési funkciójából.
Öt tipp a foglalás előtti üzenettel kapcsolatban más házigazdáktól
1. Kezdd azzal, hogy köszönetet mondasz a lehetséges vendégeidnek
- „Szerintem ez egy jó módja a bizalom kiépítésének és a kellemes foglalási élmény megalapozásának” – mondja Juan, Medellín, Kolumbia.
- „Mindig megköszönöm a vendégnek a foglalási kérést, és megkérem, hogy gondosan olvassa el a hirdetés részleteit és a házirendet, hogy kiderüljön, megfelel-e a hely az igényeinek” – Kath, Albany, Ausztrália
- „Szívélyes üdvözlet! Üdvözöllek ezen a helyen, amit szeretettel gondozok. Ez a jóllét helye azoknak, akik szeretnek kapcsolódni a természethez.
- Mi szél hoz erre a környékre?
- Kivel utazol?
- Mikorra várható az érkezésed?
- Miért szeretnél egy kisházban megszállni?” – Juan, Medellín, Kolumbia
- „Izgatottan várjuk az érkezésedet, és szeretnénk megtudni a következőket:
- Milyen célból érkezel Durhambe?
- Mikorra tudunk időpontot egyeztetni az érkezéshez?
- Ki utazik veled?
- Ha azt tervezed, hogy velünk reggelizel, van valamilyen étkezési igényed, amiről tudnunk kell?
- Van bármilyen kérdésed a házirenddel kapcsolatban? Várjuk a válaszodat!” – Alice és Jeff, Durham, Észak-Karolina
2. Kérdezz rá a legfontosabbakra
Gondolj arra az egy dologra, ami nagyszerűvé (vagy kevésbé nagyszerűvé) tenné a szálláshelyeden eltöltött időt neked és a vendégeidnek, és kérdezz rá a foglalás előtti üzenetedben, ahogy ezek a házigazdák teszik:
- „Nekem a legfontosabb kérdés, hogy milyen célból utaznak ide. Ez segít, hogy jobban felkészüljek a látogatásukra. Ha azért jönnek, hogy meglátogassak egy úti célt, ami a városomtól két órányira van, szeretnék segíteni nekik a távolság és a vezetési idő felmérésében. Ha azért jönnek, hogy megünnepeljenek egy évfordulót vagy különleges alkalmat, szeretnék gratulálni nekik, és adni nekik valami apróságot. Ha egy helyi rendezvényre jönnek, adhatok nekik tippet, vagy ajánlhatok nekik egy jó helyet, ahol a rendezvény után megvacsorázhatnak.” – Emilia, Orono, Maine
- „Megkérdezem tőlük, hogy mikor érkeznek (ez nagyon fontos), és megismétlem a legkorábbi érkezési időpontot, hozzátéve, hogy minden Airbnb-szálláshely más, és nem olyan, mint egy szálloda.” – Ange, New York City
3. Kérd meg a vendégeket, hogy olvassák el újra a hirdetést és a házirendet
A foglalás előtti üzeneted megírásakor használd fel a lehetőséget, és emlékeztesd a vendégeket a hirdetés olyan részleteire, amelyeket esetleg nem vettek észre. „A vendég helyébe képzelem magam” – mondja Marie Line, francia házigazda. „Néha annyira örülünk, hogy megtaláltuk álmaink lakását, hogy azonnal le is foglaljuk – egyszer anélkül foglaltam le egy lakást, hogy észrevettem volna, hogy nem kapunk ágyneműt! Ha a házigazda megkért volna, hogy olvassam el újra a hirdetését, szerintem nem követtem volna el ilyen hibát.” Más házigazdák a következőket javasolják:
- „Emlékeztetem őket, hogy a harmadik emeletre kell feljönni, és nincs lift, amit néhányan csak érkezéskor fedeznek fel!” – Beatrice, Annecy, Franciaország
- „Figyelmeztetem őket, hogy a terület korlátozott kiszolgálása miatt éjszaka vízhiány léphet fel, és felajánlom, hogy hozok nekik vizet, ha szükségük van rá.” – Juan, Medellín, Kolumbia
- „Megkérdezem, hogy megértették-e, hogy egy belvárosi területen élek, ami néhol elég lepukkant hatást kelt.” – Helen, Bristol, Anglia
- „Megkérdezem őket, hogy egyértelmű-e nekik a lakás elrendezése, és tisztázom velük a kilátás kérdését, mert tóra és kertre néző lakásaink is vannak.” – Ana, Ohrid, Macedónia
- „Emlékeztetem őket a házirendre is, ami tiltja a dohányzást, a háziállatokat, a bulikat és azt, hogy egyszerre hatnál több ember tartózkodjon az ingatlanban. Elmagyarázom, hogy ez az információ segít eldönteni, hogy a szálláshelyünk megfelel-e a csoportjuknak.” – Linda és Richard, San Antonio, Texas
4. Ismerd meg a vendégeidet
Annak érdekében, hogy testre szabhasd a vendégfogadási stílusodat, és megmutathasd a vendégeknek, hogy törődsz velük, a házigazdák azt javasolják, hogy ehhez hasonló kérdéseket tegyél fel:
- „Megkérdezem, hogy szeretik-e a kávét, és ha igen, akkor a közepes vagy a sötét pörkölésűt. Ha szeretik, szerzek frissen pörkölt kávét még az érkezésük előtt. Ha építkezés zajlik a környéken, arról még a foglalás elfogadása előtt tájékoztatom a vendégeket. Ha a vendégek hoznának magukkal autót, igyekszem lebeszélni őket a parkolási korlátozások, a költségek és a forgalom miatt. Végül megemlítem az első számú turistalátványosságunkat, és megkérem a vendégeimet, hogy legalább két hónappal előre vegyenek jegyet. Ebből látják, hogy már az érkezésük előtt gondolok az igényeikre.” – Donna, San Francisco
- „Minden foglalás alkalmával ugyanazokat a kérdéseket teszem fel a vendégeknek, és ugyanazokat a kérdéseket a gyerekekkel kapcsolatban: Mikor érkeztek? Hány ágyra van szükségetek? Szükségetek van kiságyra vagy etetőszékre?” – Jen-Pierre, Monès, Franciaország
- „Kis agrár- és turistavárosban élünk, ezért mindig megkérdezem a vendégeket, jártak-e már a városunkban. Ha még nem, tájékoztatom őket az éttermekkel és nyitvatartási időkkel, valamint a helyi szolgáltatásokkal kapcsolatban. Mindig segítek a vendégeknek megtervezni a tevékenységeiket, ha kérik.” – Daphne, Montagu, Dél-Afrika
5. Mutasd be vendégfogadási stílusodat
Néhány házigazda sok kérdést tesz fel a foglalás előtt, míg mások egyet sem. A házigazdák azt javasolják, hogy a foglalás előtti üzenetedben feltett kérdések tükrözzék a vendégfogadási stílusodat – legyen az akár laza, akár szigorú. Így a vendégek is könnyebben eldönthetik, hogy a szálláshely megfelel-e az igényeiknek:
- „Egyetlen kérdést sem teszek fel. Nagyon tapintatlannak érezném magam, ha az utazás céljáról érdeklődnék. Mivel a vendégek nem laknak velem egy lakásban, semmi közöm hozzá, hogy miért vannak itt.” – Ilona, Torremolinos, Spanyolország
- „A legtöbb vendégem elég sokat elárul már a foglalási kérésben, de ha az első üzenetük rövid, a következő kötelező kérdéseket teszem fel:
- Alaposan elolvastad a szálláshely teljes leírását, az oldal alján lévő házirendet is beleértve?
- Készen állsz betartani a házirendet és tiszteletteljesen viselkedni a szálláshelyen?
- Feltettél minden kérdést, ami megfordulhat a fejedben, mielőtt elkötelezed magad egy foglalás mellett?
- Tisztában vagy annak fontosságával, hogy értesíts a becsült érkezési idődről, és ha valami miatt mégsem tudsz akkor jönni, megteszed, hogy időben értesítesz?
- Alaposan elolvasod az útitervedet a foglalás visszaigazolását követően, meggyőződve arról, hogy az időpontok és a vendégek száma helyes-e, és feljegyzed az ajtókódokat és az érkezéssel kapcsolatos egyéb információkat?” – Sarah, Sayulita, Mexikó
- „Nem szeretem kérdésekkel bombázni a vendéget a kezdeti kommunikáció során, de teljesen megértem azokat a házigazdákat, akik több információt szeretnének kapni. Az egyetlen dolog, amit kérek, az összes vendég teljes neve (beleértve a négylábú vendégeket is!). Tapasztalatom szerint nem feltétlenül kell aggódni az olyan vendégek miatt, akik nem árulnak el túl sokat – a különböző emberek különféleképpen kommunikálnak.” – Suzanne, Észak-Karolina
Miután elmentetted a foglalás előtti üzenetedet, a lehetséges vendégek automatikusan megkapják, amikor az Azonnali foglalás funkció használatával foglalják le a helyedet. Ha egyszer létrehozol egy foglalás előtti üzenetet, azzal egyszerűbbé teszed a foglalási folyamatot, nyugodtabb lehetsz, és tudathatod a vendégekkel, hogy nagyszerű foglalási élmény vár rájuk.
A cikkben szereplő információk a közzététel óta változhattak.