Ugrás a tartalomra
Navigálj előre a javasolt találatok eléréséhez
    Az enyhítő körülményekre vonatkozó frissített szabályzatunk ismertetése

    Az enyhítő körülményekre vonatkozó frissített szabályzatunk ismertetése

    Tudd meg, hogyan működnek jelenleg a lemondások a feltételeink alapján.
    Szerző: Airbnb, 2020. szept. 23.
    Olvasási idő: 5 perc
    Frissítve: 2021. febr. 15.

    Kiemelt tippek

    • Módosítjuk az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk alapján történő lemondások működését azokra a szállásfoglalásokra vagy élményprogram-foglalásokra vonatkozóan, amelyeknek érkezési vagy kezdési ideje 2021. január 20-ára vagy későbbre esik

    • A szabályzat továbbra is vonatkozik azokra a természeti katasztrófákra és hasonló eseményekre, amelyek előre nem láthatók, és amelyekre senkinek nincs hatása

    Megjegyzés: Az enyhítő körülményekre vonatkozó frissített szabályzatunk minden, 2021. január 20-án vagy később kezdődő foglalásra vonatkozik.

    A világjárvány kezdete óta sok visszajelzést kaptunk a házigazdáktól arra vonatkozóan, ahogyan a lemondások működtek az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk értelmében. Számos házigazda jelezte, hogy nem tartja igazságosnak korábbi szabályzatunkat a házigazdákkal szemben, ezért szabályzatunkat frissítettük, hogy jobb egyensúlyt teremtsünk a házigazdák és a vendégek igényei között.

    A frissített szabályzat azokra a szállásfoglalásokra vagy élményprogram-foglalásokra vonatkozik, amelyeknek érkezési vagy kezdési ideje 2021. január 20-án vagy később van.*

    A frissített szabályzat értelmében az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk a továbbiakban nem vonatkozik azokra a vendégekre, akiket váratlan személyes körülmények érintenek, például esküdtszéki kötelezettség vagy járattörlés.

    Ebben a súgócikkben olvashatsz bővebben az általunk végzett módosításokról, de szeretnénk néhány példát felsorolni olyan helyzetekre, amelyeket januártól fedez a szabályzat, és olyanokra, amelyeket nem.

    Mire terjedt ki az enyhítő körülményekre vonatkozó korábbi szabályzat vendégek esetén?
    Korábbi szabályzatunk értelmében a vendégek kétféle helyzetben mondhatták le a foglalást visszatérítés mellett:

    • Váratlan személyes körülmények
    • Nagyszabású események, például földrengés vagy járvány

    Mire terjed ki a frissített szabályzat?
    Az olyan szállásfoglalások vagy élményprogram-foglalások esetén, amelyeknek érkezési vagy kezdési ideje 2021. január 20-án vagy később van, az enyhítő körülményekre vonatkozó frissített szabályzat továbbra is vonatkozik azokra a természeti katasztrófákra vagy hasonló eseményekre, amelyek nem előreláthatók, illetve amelyekre senki sem lehet hatással.

    Ha a vendégeid olyan általános fennakadást tapasztalnak az utazás során, mint például egy járatkésés, a szabályzat értelmében a továbbiakban nem mondhatják le a foglalást visszatérítés mellett. Előfordulhat, hogy a lemondási feltételeid értelmében továbbra is jogosultak visszatérítésre.

    Mire nem vonatkozik a frissített szabályzat?
    A szabályzat a legtöbb esetben nem terjed ki a személyes körülmények által okozott utazási fennakadásokra.

    Ha például egy vendég járatát törölték, vagy ha a vendégnek esküdtszéki szolgálat miatt az utolsó pillanatban le kell mondania a foglalását, az Airbnb a továbbiakban nem tekinti ezt enyhítő körülménynek, és életbe lépnek a lemondási feltételeid.

    A szabályzat továbbá nem terjed ki az olyan időjárási eseményekre és bizonyos területekre jellemző betegségekre, amelyek elég gyakoriak ahhoz, hogy előre láthatók legyenek. Látogass el Súgóközpontunkba további információkért és példákért.

    Tudjuk, hogy fontos a vendégeiddel kialakított kapcsolatod, és szeretnénk, ha te dönthetnél arról, hogy adsz-e visszatérítést váratlan személyes körülmények, előre látható időjárási viszonyok, betegség vagy egyéb tényezők által érintett vendégeknek. Mint mindig, meg tudod majd oldani a helyzetet közvetlenül a vendégeddel anélkül, hogy beszélned kellene valakivel az ügyfélszolgálati csapatunkból.

    Mely foglalásokra vonatkozik ez a frissített szabályzat?
    A frissített szabályzat azokra a szállásfoglalásokra vagy élményprogram-foglalásokra vonatkozik, amelyeknek érkezési vagy kezdési ideje 2021. január 20-án vagy később van, kivéve a Luxe-foglalásokat.*

    Mi történik, ha le kell mondanom egy vendég foglalását?
    Tudjuk, hogy a házigazdáknak esetenként előre nem látható személyes körülmények miatt kell lemondaniuk egy foglalást. Ha olyasmi miatt nem tudsz vendégeket fogadni, amire valóban nem vagy hatással – például olyan sérülés miatt, amely megakadályozza a vendégfogadást, illetve az ingatlanoddal kapcsolatos vészhelyzet miatt –, továbbra is lemondhatod a foglalást, és nem érnek hátrányos következmények, például nem kell díjat fizetned, és a Superhost minősítésedet sem érinti negatívan.

    Arra kérünk, hogy minden lemondást alaposan fontolj meg. Amint azt valószínűleg saját tapasztalatból is tudod, az utazók számára az egyik legkellemetlenebb élmény, ha lemondják a foglalásukat – bár megértjük, hogy ez néha elkerülhetetlen.

    Mi történik, ha újabb világjárvány lesz?
    Először is, nagyon reméljük, hogy soha többé nem lesz világjárvány. Abban az esetben azonban, ha életünk során még egyet tapasztalunk, szeretnénk, hogy azok a vendégek, akik még a világjárvány előtt foglaltak, le tudják mondani a foglalást, és visszatérítést kaphassanak a frissített, enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzat értelmében.

    Miért nem fedezi a váratlan személyes körülményeket a frissített szabályzat?
    Normál körülmények között – nem világjárvány idején – az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk értelmében történő, vendégek általi lemondások túlnyomó többsége váratlan személyes körülmény miatt történik.

    A megfelelő hosszú távú megoldás kialakítása érdekében figyelmünket az ilyen típusú lemondásokra összpontosítottuk. 2021. január 20-tól a váratlan személyes körülmények miatt foglalást lemondó vendégek már nem lesznek jogosultak visszatérítésre az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk értelmében. Te döntöd majd el, hogy teszel-e kivételt a lemondási feltételeid alól vagy sem.

    Milyen típusú nagyszabású eseményekre nem vonatkozik a frissített szabályzat?
    A nagyszabású eseményekre vonatkozóan szabályzatunk többnyire változatlan marad. A vendégek továbbra is jogosultak visszatérítésre, ha például előre nem látható természeti katasztrófa akadályozza őket az utazásban. Ennek a frissítésnek a következtében a vendégeknek több esetben kell betartaniuk a lemondási feltételeidet, mint a régi feltételeink alapján.

    Milyen biztosítást és hogyan fogtok ajánlani a vendégeknek?
    Dolgozunk rajta, hogy utazási biztosítási lehetőségeket tudjunk ajánlani a vendégeknek – először az Egyesült Államokban, majd a világ más területein is. A vendégek egy vezető biztosítóval kötött partnerségnek köszönhetően vásárolhatnak utasbiztosítást.

    Addig is elindítottunk egy utasbiztosítási oldalt, ahol tájékoztatjuk a vendégeket az utasbiztosításról, és utasbiztosítás-összehasonlítók linkjeit tesszük közzé, így bizonyos országokban és régiókban a vendégek összehasonlíthatják az árajánlatokat, és az igényeiknek megfelelő utasbiztosítást köthetnek. Tudj meg többet arról, hogyan tájékoztatjuk a vendégeket az utasbiztosításról

    A frissített feltételek lehetővé teszik a vendégeknek a lemondást COVID-19-cel kapcsolatos körülmények miatt?
    A szabályzat változásai nem befolyásolják azt, ahogyan a COVID-19-et kezeljük. A 2020. március 14. után végzett szállásfoglalások és élményprogram-foglalások esetén továbbra sem terjed ki a szabályzat a COVID-19-cel kapcsolatos lemondásokra – kivéve, ha te vagy a vendéged COVID-19-cel fertőzött. Vedd figyelembe, hogy a Luxe-foglalásokra eltérő szabályok vonatkoznak.

    A legkésőbb 2020. március 14-én bonyolított szállásfoglalásokra és élményprogram-foglalásokra továbbra is kiterjed a szabályzat. Tudj meg többet az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunkról a COVID-19 fényében

    Hogyan viszonyul az Airbnb frissített szabályzata az idegenforgalomban jellemző hasonló szabályzatokhoz?
    Úgy gondoljuk, hogy ezekkel a változtatásokkal az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk a legátláthatóbbak között lesz az iparágban, és biztosítani fogja a megfelelő egyensúlyt a házigazdák és a vendégek igényei között.

    A módosítások hatására számos, a házigazdák által korábban megtapasztalt helyzetben megszűnik a vendégek joga a visszatérítésre, helyette lehetőséget biztosítva a vendégeknek arra, hogy fontolóra vegyék utasbiztosítás kötését. A frissítések egy ideig még nem lépnek érvénybe, de szeretnénk, ha tudnád, mire számíthatsz.

    Nézd meg a frissített szabályzatot a Súgóközpontunkban, és lépj velünk kapcsolatba a Közösségi központban, ha kérdésed vagy visszajelzésed van. Megtekintheted a legutóbbi, házigazdáknak szóló híreinket is, ahol Catherine Powell, az Airbnb vendégfogadási ügyekért felelős vezetője beszél a szabályzat változásairól.

    Köszönjük, hogy házigazda vagy az Airbnb-n, és szeretnénk, ha továbbra is megosztanád velünk a gondolataidat. A munkánk a ti ötleteitekből, üzeneteitekből és megjegyzéseitekből merítkezik, és az elkövetkező hetekben további híreket fogunk megosztani veletek.

    *Ez a szabályzat nem érvényes a Luxe-foglalásokra, amelyekre külön Luxe-vendégekre érvényes visszatérítési szabályzat vonatkozik.

    A cikkben szereplő információk a cikk megjelenése óta változhattak.

    Kiemelt tippek

    • Módosítjuk az enyhítő körülményekre vonatkozó szabályzatunk alapján történő lemondások működését azokra a szállásfoglalásokra vagy élményprogram-foglalásokra vonatkozóan, amelyeknek érkezési vagy kezdési ideje 2021. január 20-ára vagy későbbre esik

    • A szabályzat továbbra is vonatkozik azokra a természeti katasztrófákra és hasonló eseményekre, amelyek előre nem láthatók, és amelyekre senkinek nincs hatása

    Airbnb
    2020. szept. 23.
    Hasznosnak találtad?

    Neked ajánljuk

    Neked ajánljuk

    Böngéssz a további témák között